Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-07 10:02
Hallo Tweakers,

Mijn oude cv-ketel moet vervangen worden en nu heb ik een offerte ontvangen.

Demontage en afvoeren oude cv ketel
Remeha hr kombiketel
Vervangen thermostaat (keuze maken bij thermostaat)
Aanleggen rookgasafvoer door bestaand gemetseld kanaal
Benodigde rookgas/luchttoevoer materialen
Aanpassen cv leidingen
Aanpassen waterleidingen
Aanpassen gasleiding
Aansluiten thermostaatkabel
Aanleggen waterafvoer
Vervangen expansievat 18/1 incl. console
Vervangen inlaatcombinatie
Benodigde hulpmaterialen zoals buis/fittingen/
bevestigings- en afdichtingmateriaal
Montage, installatie vullen, proefstoken en bedrijfsklaar opleveren
Remeha Tzerra ace matic 35C cw5 € 3350,00

Ik heb een aantal vragen hierover. Ten eerste wat vinden jullie van de prijsopgave?

Hebben jullie ervaring met deze Remeha?

En ik heb nu een Honywell round module, is deze geschikt voor dit apparaat? Als dit het geval is zou ik dus geen nieuwe thermostaat aan hoeven te schaffen die er anders nog bijkomt:
Remeha klokthermostaat Isense draadloos € 295,00
Remeha e-twist energiebesparende (wifi) klokthermostaat draadloos € 395,00

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43
Een iSense thermostaat haal je voor 4 tientjes (en das al veel) zo van marktplaats.

Prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Daarnaast zijn er nog extra opties, waarvan ik het met de monteur over heb gehad:

-Reinigen cv installatie maximaal 10 radiatoren inclusief cv vuilafscheider € 950,00
(meerprijs bij meer dan 10 radiatoren € 50,00 per radiator)
(meerprijs € 200,00 bij aanwezigheid van vloerverwarming tot 5 groepen daarna € 50,00 extra per groep)
- Cv vuilafscheider € 225,00
- Remeha (semi) automatische (bij)vul inrichting € 195,00
- Waterontharder NoCalc met pre-filter en set afsluiters (montage bij watermeter) € 425,00
- Re-twist (schakelt direct de cv-ketel uit bij detectie koolmonoxide) € 195,00
- Koolmonoxidemelder € 70,00
- Brandmelder € 65,00

Hierbij werd gezegd dat een koolmonoxidemelder verplicht is om te hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door ScarAce1989 op 17-07-2025 08:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43
Ik zou opzoek gaan naar een andere monteur. Sowieso 1 offerte is geen offerte.

Wat een hoop extra kosten allemaal bedenkt deze beste installateur.

En nee een CO melder is niet verplicht, brandmelder wel. Neemt niet weg dat het wel slim is om een CO melder te nemen maar ook hier weer, 70 euro is best prijzig.

[ Voor 35% gewijzigd door Dracula op 17-07-2025 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertsjuhn
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:34
Hier hangt deze ketel een vijftal jaren, prima ding. Verwarmt goed en heeft nog geen storing gehad.

☀️5400wp op Z | 🚗 Peugeot e-208 | ❄️ Daikin 2MXM50A | 🔌 HW P1 | 🎛️ Home Assistant | 🛜 UniFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevineppo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:13
Een CV vuilafscheider is mijn inziens altijd wel een goed idee. De zuinige circulatiepompen vandaag de dag zijn vaak permanente magmeet motoren en daar blijft magnetiet ook erg goed aan plakken. Check even om welk filter het gaat, een spirotrap is qua inkoop al best wel aan de prijs dus die 225 vind ik geen gekke prijs.

Overigens sterk van de installateur dat hij zo uitspecificeert, maar daarmee heb je dus het risico dat je dingen online gaat opzoeken en vergelijken. Die koolmonoxide moet je gewoon zelf kopen, die zijn echt geen 70 euro en werken gewoon op batterij. Dan is die retwist ook niet nodig. De honeywell round gaat gewoon werken op deze ketel, die is voor zover ik weet opentherm.

Bijvulinrichting zou ik niet doen omdat je wil weten of je ketel druk verliest. Dan is er wat aan de hand. En die Nocalc is geen echt kalkfilter, dan moet je eentje met ionenwisselaar hebben. Dus ook die zou ik laten.

Sowieso een extra offerte aanvragen elders. Ik ben het niet perse eens met de insteek van Dracula, misschien dat TS wel allemaal vragen heeft gesteld over opties en dat hij dat netjes specificeert? Maar een is geen offerte inderdaad

28kWh IONIQ, 8kWp O/W, 7kW Panasonic L, Wanas WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
@ScarAce1989
Begin eens om een beetje te kijken wat materiaal kost:
https://www.cvtotaal.nl/remeha-tzerra-ace-matic-35c-cw5.html => 2500 incl abbo voor onderhoud.

Ik gok dat je zo rond de 1800 euro uitkomt.

Een beetje monteur kan in circa 4 uur wel een ketel plaatsen, dus laten we dat afronden om 400 euro.
Beetje service en garantie erbij en zo rond de 2500 euro zou een reële prijs zijn.
Maar er is schaarste dus bedrijven vragen nu gewoon extra, dus die 3350 is niet extreem duur. Maar zou inderdaad extra offertes opvragen. Handig daarbij is om je huidige situatie goed te beschrijven incl. foto's.

Zou wel kijken of je direct iets van onderhoud erbij kan afsluiten, want veel bedrijven nemen geen nieuwe klanten meer aan en anders alleen in combinatie met installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Wij hebben nu een Vaillant Thermocompact VCW 254/4-7L.

De monteur gaf aan dat er geboord moet worden en er een waterafvoer gemaakt moet worden om condens af te voeren. Ik zal vanavond eens foto’s maken van de situatie waar de ketel nu hangt.

Het vervelende is dat ik totaal geen verstand heb van cv-ketels.

Ook zal ik meerdere offertes gaan opvragen.

[ Voor 18% gewijzigd door ScarAce1989 op 17-07-2025 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ah je hebt dus nu nog een VR ketel en geen HR ketel?

Hoe zit het met de rest van de verbouwingen de afgelopen tijd, qua isolatie ed.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Qua isolatie niet echt wat aangepast de afgelopen jaren. Ik gaf bij de monteur aan dat niet alle radiatoren goed warm worden, vandaar dat daar ook een optie voor het spoelen op de offerte staat. Het is een appartement uit de jaren 70. Spouwmuren zijn wel opgevuld ergens vorig jaar vanuit de vve. Verder wel dubbel glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 22:04
ScarAce1989 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:09:
Qua isolatie niet echt wat aangepast de afgelopen jaren. Ik gaf bij de monteur aan dat niet alle radiatoren goed warm worden, vandaar dat daar ook een optie voor het spoelen op de offerte staat. Het is een appartement uit de jaren 70. Spouwmuren zijn wel opgevuld ergens vorig jaar vanuit de vve. Verder wel dubbel glas.
Wel belangrijke informatie.
Ik gok dat je appartement niet super groot is, dus elke CV-ketel zal die warm kunnen houden. Kijk dus naar een ketel die qua vermogen erg laag kan. CW-5 is trouwens vaak alleen nodig als je meerdere kranen met warm water open wil hebben. Dus waarschijnlijk kan CW-3/4 ook prima.

Heb je trouwens een individueel rookgaskanaal en is de offerte voor een compleet nieuwe afvoer? Want dan is de prijs al een stuk netter.

Het niet warm worden van de radiatoren is vaak doordat ze slecht zijn afgesteld, daar gaat spoelen niks aan doen. Probeer er eerst achter te komen of je ze kan inregelen. Dat kan vaak op de plek waar het water de radiator binnengaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-07 17:38
Ik vind het op zicht geen onredelijke offerte voor een appartement waar ook nog afvoer voor condens gemaakt moet worden en een (lang?) RGA kanaal vervangen wordt.

Maar co en rook melders heb je ook wel voor heel wat minder.
In de contreien van 15~20 euro per stuk. En alleen rookmelders zijn verplicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Polderviking op 17-07-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Het is een appartement van 120m2. Ik heb ook een optie voor de CW4 gekregen, dit scheelt 200,- maar als ik het goed begrijp heb ik met de CW5 de optie om tegelijkertijd meerdere kranen warm en het bad sneller te hebben gevuld?

Ik krijg het idee dat de offerte niet al te gek is, maar ga er meerdere aanvragen. Probleem vooral nu is dat de cv-ketel kapot is en moeilijk aanslaat. Dus het is fijn als alles snel geregeld kan worden.

Welke van de onderstaande opties is wel aan te raden om erbij te nemen, mocht ik met dit bedrijf in zee gaan? Welke zijn overbodig en welke zou ik zelf kunnen? En nogmaals zou de huidige Honeywell round module gebruikt kunnen worden, zodat ik hierop kosten kan besparen? Ik heb overigens 9 radiatoren en geen vloerverwarming.

- Reinigen cv installatie maximaal 10 radiatoren inclusief cv vuilafscheider € 950,00
(meerprijs bij meer dan 10 radiatoren € 50,00 per radiator)
(meerprijs € 200,00 bij aanwezigheid van vloerverwarming tot 5 groepen daarna € 50,00 extra per groep)
- Cv vuilafscheider € 225,00
- Remeha (semi) automatische (bij)vul inrichting € 195,00
- Waterontharder NoCalc met pre-filter en set afsluiters (montage bij watermeter) € 425,00
- Re-twist (schakelt direct de cv-ketel uit bij detectie koolmonoxide) € 195,00
- Koolmonoxidemelder € 70,00
- Brandmelder € 65,00

Btw, ik waardeer al jullie reacties! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:33
ScarAce1989 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:41:
Het is een appartement van 120m2. Ik heb ook een optie voor de CW4 gekregen, dit scheelt 200,- maar als ik het goed begrijp heb ik met de CW5 de optie om tegelijkertijd meerdere kranen warm en het bad sneller te hebben gevuld?
De CW4 heeft ook een lager minimumvermorgen:
https://www.remeha.nl/product/tzerra-ace-matic#Specificaties

Ga je van 4.8kW minimum naar 3.3kW minimum...dat kan in een appartement wel fijner zijn. Wat is je huidige gasverbruik en welk aandeel daarvan is douchen? In een appartement ga je niet snel 32,8kW nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Ongeveer 1200m3 per jaar. We zijn met z’n 2en en douchen beide ongeveer 15 minuten per dag, soms samen. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:37
Heb vorig jaar een Remeha Tzerra ace matic 28C CW4 laten ophangen met vuilfilter en nieuw rookgaskanaal voor 1775 euro + onderhoudscontract. Dus vindt het niet een super goedkope offerte, maar het blijft maatwerk, dus afhankelijk van hoe ingewikkeld de installatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercrazy
  • Laatst online: 20:20
Het oogt vrij prijzig. Vraag ook een offerte op bij een partij met een goed service contract (bijv de Eilanden), dan heb je met een jaarlijks bedrag 13 jaar geen omkijken meer.

Voor de CO2 kan ik ook een Retwist aanraden, deze schakelt de CV uit wanneer hij CO2 meet. Wel zo veilig :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-08 12:07
in 2021 hebben wij een nieuwe Intergas CV laten uitvoeren voor €2722,00 inclusief vuilafscheider en Honeywell 'slimme' thermostaat, was met nieuwe rookgasafvoer.
€3350 nu klinkt wel vrij normaal gezien 4 jaar inflatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:29
Ollie_NL schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:13:
in 2021 hebben wij een nieuwe Intergas CV laten uitvoeren voor €2722,00 inclusief vuilafscheider en Honeywell 'slimme' thermostaat, was met nieuwe rookgasafvoer.
€3350 nu klinkt wel vrij normaal gezien 4 jaar inflatie.
Wij dit jaar nieuwe Intergas inclusief rookgasafvoer, thermostaat etc 2250,-

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-08 07:50
Vuil afscheider zeker doen dat t.b.v. behoud van je ketel. Ik zou helemaal geen orig. thermostaat doen maar gewoon een Tado er aan hangen 1 goedkoper of net zo duur. Maar dan kan je hem later gewoon aan je home automaten hangen en met de app of homekit o.i.d. in regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScarAce1989
Totaal 3 offertes gehad en allemaal rond dezelfde prijs. Wij zijn uiteindelijk voor de 1ste gegaan en hebben gekozen voor de CW5 + vuilafscheider. De rest hebben we achterwege gelaten. Woensdag wordt het vervangen.

Ik wil jullie bedanken voor alle input. :)
Pagina: 1