Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:50
Hallo mede-tweakers,

Mijn vader is de afstandsbediening op de salontafel kapot aan het rammen omdat die niet goed reageert (ik heb er geen probleem mee, waarschijnlijk een paar specifieke knoppen na 5 jaar versleten, batterijen zijn al vaker vervangen) en aan het schelden op "alle kastjes die ik erop en onder heb gezet". (Ziggo ontvanger, hdmi switch, hdmi audio splitter) Dit gaat hard genoeg dat ik het door de stenen verdiepingsvloer kan horen. Als de afstandsbediening op de tafel slaan de storing oplost ligt het niet aan de kastjes...

Werkt de ziggo afstandsbediening met voice control
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/61522 ook voor de "digitale ontvanger" van humax die je 5 jaar geleden gratis kreeg als je tv te oud was of geen dvb tuner had?

Hoe doen jullie dat eigenlijk met de dure oled's van tegenwoordig? Na een paar jaar is de afstandsbediening versleten en zijn die niet meer te krijgen. Logitech harmony universele afstandsbedieningen worden niet meer gemaakt en het platform is offline (daar hebben mijn ouders 3 van versleten voor de 2006 tv) De alternatieven kunnen niet alles aansturen. Het is toch krankzinnig om dan maar een nieuwe tv van meer dan €1000 te kopen?

Alvast bedankt

Update: er was nu het probleem van zwart beeld na het traag reageren. Dat kan alleen opgelost worden door de voedingsstekker eruit te trekken en het ding opnieuw laten opstarten. Volgens mij loopt de software van die ziggo ontvanger vast.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricko1 op 16-07-2025 21:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Heb je al met de klantenservice van Ziggo (bereikbaar op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo)) contact gehad?
Over het algemeen hebben ze wel een goede service.
En misschien heeft je vader wel een nieuw, moderner, kastje van hun nodig.
Een TV van 19 jaar oud heeft zijn geld natuurlijk allang opgebracht en een nieuwe TV zal waarschijnlijk ook een pak energiezuiniger zijn, bespaar je waarschijnlijk op je stroomkosten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Inderdaad, Ziggo zal die gratis vervangen als je even contact opneemt, kan ook via de chat en hij lijkt zelfs gratis te bestellen via de link die je zelf deelt. Zeker na 5 jaar moet dat geen probleem zijn.
Toevallig een paar weken terug ook voor mijn buren omgeruild.

Verder ken ik eigenlijk weinig mensen die problemen hebben met dure OLED televisies en versleten afstandbedieningen. Die zijn vrij degelijk maar de meeste mensen gebruiken toch een ontvanger zoals die van Ziggo. Daarnaast werken die TV's ook vaak met Bluetooth afstandsbedieningen en daar zijn er ook genoeg aftermarket van te vinden. En vaak werkt de ab van een nieuwer model ook gewoon op je oudere TV.

Los van dat alles lijkt hij zich ook te ergeren aan die splitters, misschien eens kijken of daar geen alternatief voor te vinden is. TV met meerdere ingangen of een soundbar met eARC misschien.
Als ik afga op mijn eigen ervaringen met oudere mensen moet het vooral zo simpel mogelijk zijn en lost dat veel frustratie op.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ricko1 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:47:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de dure oled's van tegenwoordig? Na een paar jaar is de afstandsbediening versleten en zijn die niet meer te krijgen.
LG afstandbedieningen zijn soms gedeeltelijk compatible, maar in mijn geval miste ik de teletekstknop op een nieuwere afstandbediening.

Wijzer geworden zou ik dus meteen een tweede afstandbediening aanschaffen. Bij een los kastje van de ISP kun je vaak de afstandbediening van de tv niet gebruiken om die aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Ik heb de afstandsbedieningen van de laatste paar tv's niet eens uit het plastic gehaald. Apple TV er tussen en klaar.

Amazon/Ali staan vol met universele afstandsbedieningen die je zo kunt inleren, 10-15 euro en je kunt weer jaren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gewoon nieuwe ontvanger vragen bij de ziggo, dan krijg je idd de next mini met deze afstandsbediening bediening.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doi
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-08 20:48

Doi

Kijk anders even bij de kringloop. Daar liggen vaak bakken vol met afstandsbedieningen, ook die van ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Doi schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:04:
Kijk anders even bij de kringloop. Daar liggen vaak bakken vol met afstandsbedieningen, ook die van ziggo
Beter gewoon een nieuwe receiver aanvragen, die nieuwe afstandsbediening werkt niet met de Humax, en die humax staat er vziw om bekend dat die in standby net zoveel stroom trekt als wanneer die aan staat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er staat waarschijnlijk een Humax 5500 ontvanger (handig om dit even te verifieren). Dit is een heel ander model dan de huidige ontvangers. Dat kastje is allang afgeschreven. Ik zou ook gewoon een nieuwe ontvanger vragen. Is waarschijnlijk ook gebruikersvriendelijker.

Afstandsbediening is overigens gewoon wel los te koop: https://afstandsbediening...ggo-plus-TV-bedienen.html
Pagina: 1