Hoe kan ik boeken delen met mijn dochter via 2e Kindle?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 20:38
Ik heb een nieuwe Kindle gekocht voor de vakantie en wil de oude kindle aan mijn dochter geven. Een heel deel van de boeken in mijn library wil ze ook graag lezen, dus ik dacht ik deel geef haar een account en deel de Fantasy collection. Dan kan madam haar lol op tijdens de zomervakantie en dat scheelt ook een tas vol boeken om mee te slepen op vakantie. :)

Tot op heden ging het installeren van de nieuwe Kindle voor mij heel soepel, maar ik snap niet hoe ik de oude tablet het best voor mijn dochter kan inregelen. Via google las ik dat je een tweede emailadres kan uitnodigen en een gezinsbibliotheek kan aanmaken. Op Amazon.nl zie ik in Amazon Familie geen opties om een ander emailadres aan te maken, ik kan alleen members direct aan mijn account toevoegen. In de contentbibliotheek zie ik alle boeken en collections die ik bezit, maar ik zie nergens de optie om een of meerdere boeken te delen met een gezinslid.

Ik heb ook een collectie boeken die niet direct geschikt is voor een 13 jarige. Hoe scheidt ik de content op de twee kindles op een manier die niet heel veel vragen oproept? Als ik mijn synchronisatie aanzet, pincode activeer icm parental control dan moet ik alles met de hand op haar tablet downloaden. Nieuwe boeken toevoegen wordt dan ineens heel interessant, wat mis ik paaaap... :D :+

Heeft iemand hier ervaring mee?

Links die ik heb gevonden:
Amazon Familie
Contentbibliotheek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Na wat stoeien een werkbare oplossing gevonden. Ik log op beide Kindles in met mijn eigen account. Op de Kindle van mijn dochter heb ik alles dichtgezet (parental control aan, webbrowser, cloud en kindle store uit). Via de Amazon contentbibliotheek kan ik alle boeken in de relevante content libraries selecteren en via de knop leveren op apparaat direct naar de oude Kindle sturen. De boeken worden dan direct gedownload, dat lijkt vooralsnog goed te gaan.

Ben erg benieuwd of er nog een andere optie is? Is Amazon Familie alleen bedoeld voor Amazon Prime en staat dat los van Kindle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Helaas werkt dit toch niet zoals gehoopt. Ik kan via deze manier de boeken maar op 1 Kindle laden. Tevens staan alle boeken op gelezen en openen in de proloog, niet onoverkomelijk maar ook niet zo gemakkelijk als ik had verwacht.

In de online handleiding staat op pagina 28 uitleg over een gezin aanmaken. Ik heb de opties in stap 1 niet. Is er iets mis met mijn account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:05
Kan je niet gewoon Calibre gebruiken?

https://calibre-ebook.com/

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:20
Je bedoelt dat je deze optie niet hebt op je kindle?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sad1zWz-c6wxNidtmbNW2BJA7k0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUpcjU4zllUoI7OYBfB9piMU.jpg?f=fotoalbum_large
Hij staat bij mij op een iets andere plek dan in de handleiding die je deelt, direct bij Instellingen. Misschien zie je die optie pas wanneer je op Amazon.nl een gezinsbibliotheek hebt aangemaakt (zonder iemand toe te voegen).

Op Amazon.nl is het toevoegen van personen inderdaad erg vaag, ik zou verwachten dat je daar een emailadres kan ingeven op een uitnodiging te sturen.

Overigens moet ze zelf al een Amazon account hebben. Je zegt "Op Amazon.nl zie ik in Amazon Familie geen opties om een ander emailadres aan te maken". Je kan daar inderdaad geen emailadres aanmaken. Ze moet zelf al een emailadres én een Amazon account hebben

[ Voor 40% gewijzigd door dixet op 17-07-2025 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
@dixet Nee inderdaad, die optie heb ik niet :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvrbVbQdea78bbbGZWa8LCQPoJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdw2zjl0SQX87zurEov01e1N.jpg?f=fotoalbum_large

Waar maak je de gezinsbibliotheek aan? Ik kan die optie nergens vinden (niet in de content library en ook niet in de Family opties)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oI7bo9F7dAkuWzjGRkFWRfPABsM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Kz0BYE3CsJAHShgXAxNZyAT9.png?f=user_large

Onder Sharing kan ik alleen kiezen uit: Shopping, Prime Video, Alexa, FireTV. Kindle staat niet vermeld. Het lijkt erop dat er iets raars is met mijn account. Ik heb zo'n 120 boeken gekoppeld en die komen direct beschikbaar op mijn Kindle, maar de Family opties zie ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
@dixet Gebruik je Amazon.nl of Amazon.com? Ik heb zelf een Amazon.nl account, vanuit Amazon customer care krijg ik onderstaande reactie. Blijkbaar bestaat de Gezinsbibliotheek niet voor Amazon.nl? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7KRC3nDTL3yuLS1xTsymseDE04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IblMa7763bARwTnVZrdHbYCT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:20
Ik gebruik ze door elkaar, maar m'n Kindle is inderdaad gekoppeld aan amazon.com.

Je kan proberen in te loggen op amazon.com en daar de familie opties aan te zetten. Alle account opties die ik gebruik (family gebruik ik niet) zijn gewoon in alle land-versies beschikbaar. Dus misschien kan je het aanmaken op .com en dan gebruiken op .nl

En anders inderdaad via Calibre met de deDrm plugin

[ Voor 7% gewijzigd door dixet op 17-07-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
OrganicIron schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:09:
@dixet Gebruik je Amazon.nl of Amazon.com? Ik heb zelf een Amazon.nl account, vanuit Amazon customer care krijg ik onderstaande reactie. Blijkbaar bestaat de Gezinsbibliotheek niet voor Amazon.nl? 8)7

[Afbeelding]
Grote kans dat dit niet ligt aan Amazon maar aan de uitermate kromme regelgeving in Nederland rondom de verkoop van boeken. Concurreren op prijs/aanbiedingen mag bijvoorbeeld niet. Een boek dan tegelijk op meerdere apparaten hebben staan geldt mogelijk als "twee boeken dus twee keer betalen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Jeetje wat is dit een shady proces zeg. Tot nu toe:
- Ingelogd met mijn 'nl' account op Amazon.com
- Daar een family invite gemaakt en een 2e emailadres van me uitgenodigd
- Daarmee de volledige registratie doorlopen en de invite geaccepteerd
- Weer ingelogd met mijn 'nl' account op Amazon.com en sharing aangezet
- Ingelogd op mijn nieuwe '.com' account op mijn oude Kindle

Resultaat: Ik kan alle 127 boeken van mijn NL account zien en downloaden op mijn oude Kindle, inclusief eigen reading progress! Grote maar is dat ik met mijn 'NL' account op Amazon.com geen content mag beheren. Ik heb nu wel alle boeken, maar geen Family library.

Morgen extra proberen, op mijn .com account nog iemand inviten en een 3e registratie doen. Daarmee een Family library starten en kijken of die dan ook in mijn .nl account naar voren komt. Echt bizar omslachtig allemaal. (helpt ook niet dat ik een .de, .com en .nl account heb, allemaal gekoppeld en actief op hetzelfde emaildres... .de van nog voor er een .nl amazon was en .com omdat ik een tijdje in de US verbleef en daar wat heb besteld. een grote verwarring in toch al een wazig proces 🫣🤷‍♂️🤣)
Pagina: 1