Ik ben van plan om een nieuwe computer te bouwen die met name gebruikt wordt om modellen (GIS/machine learning) te runnen en te kunnen gamen. Willen jullie een kijkje nemen naar onderstaande combinatie?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag simulaties/modellen runnen, en kunnen gamen op 4K resolutie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als richtbedrag dacht ik aan ca 2.000 euro (ex btw). Maximaal wil ik dus 2.420 euro uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik, verder geen componenten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het relatief eenvoudig houden met niet teveel componenten. Ik vermoed dat een enkele videokaart bijvoorbeeld voldoende is. In een later stadium wil ik een SSD toevoegen voor een dual-boot. Dit hoeft geen gen 5 te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe maken merken mij niet zo heel veel uit. Kwaliteit vind ik wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het fijn vinden om een relatief stil systeem te hebben. Prestatie gaat echter voor. Verder zit ik niet per se te wachten op RGB verlichting. Het mag er relatief simpel uitzien.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overclokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van de samenstelling die ik heb gemaakt? Zou je wat veranderen? Ik wil liever niet meer geld uitgeven, minder wag wel, maar ik wel niet teveel inleveren op prestatie.
Edit: Niet helemaal zeker of ik de producten zo helemaal goed gekoppeld heb aan de post
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag simulaties/modellen runnen, en kunnen gamen op 4K resolutie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als richtbedrag dacht ik aan ca 2.000 euro (ex btw). Maximaal wil ik dus 2.420 euro uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik, verder geen componenten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het relatief eenvoudig houden met niet teveel componenten. Ik vermoed dat een enkele videokaart bijvoorbeeld voldoende is. In een later stadium wil ik een SSD toevoegen voor een dual-boot. Dit hoeft geen gen 5 te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe maken merken mij niet zo heel veel uit. Kwaliteit vind ik wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het fijn vinden om een relatief stil systeem te hebben. Prestatie gaat echter voor. Verder zit ik niet per se te wachten op RGB verlichting. Het mag er relatief simpel uitzien.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overclokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van de samenstelling die ik heb gemaakt? Zou je wat veranderen? Ik wil liever niet meer geld uitgeven, minder wag wel, maar ik wel niet teveel inleveren op prestatie.
Edit: Niet helemaal zeker of ik de producten zo helemaal goed gekoppeld heb aan de post