Hallo Tweakers,
De volgende situatie ben ik in terecht gekomen:
- Ik heb een 1gbit verbinding lopen, glasvezel via KPN.
- Verhuizing heeft plaats gevonden dus ik heb mijn verbinding "meegenomen"
- Nieuwe woning had geen kabel op zolder.
- Kabel zelf getrokken. 20 meter CAT 6
- In de muur de outlet zelf geplaatst, aldus wandcontactdoos helemaal geïnstalleerd.
- Verbinding was goed maar had geen speedtest gedaan.
- Nieuwe router van kpn gekregen, de V12, welke goede Wifi verbinding geeft, tot 800 mbit.
- Bekabeld direct aan de router met een laptop, tot bijna 900 mbit.
- De naar bovengetrokken kabel geeft mij 100 mbit naar mijn werkplek, op een andere laptop, direct vanuit de muur UTP welke ik zelf heb geplaatst.
Nu kunnen het twee dingen zijn: De kabel die naar boven is getrokken is stuk. Of de wandcontactdoos, UTP outlet is zelf niet goed gegaan.
Mijn vraag is, waar denken jullie dat het aan ligt? Wat komt het vaakst voor en kan het zijn dat het niet de kabel is, maar de UTP outlet welke ik zelf heb geinstalleerd die misschien alleen geschikt is voor 100mbit??
Hopelijk hebben jullie een idee voor dat ik zelf alles uit elkaar haal en de kabel voor iets er uit heb getrokken.
Thanks!
De volgende situatie ben ik in terecht gekomen:
- Ik heb een 1gbit verbinding lopen, glasvezel via KPN.
- Verhuizing heeft plaats gevonden dus ik heb mijn verbinding "meegenomen"
- Nieuwe woning had geen kabel op zolder.
- Kabel zelf getrokken. 20 meter CAT 6
- In de muur de outlet zelf geplaatst, aldus wandcontactdoos helemaal geïnstalleerd.
- Verbinding was goed maar had geen speedtest gedaan.
- Nieuwe router van kpn gekregen, de V12, welke goede Wifi verbinding geeft, tot 800 mbit.
- Bekabeld direct aan de router met een laptop, tot bijna 900 mbit.
- De naar bovengetrokken kabel geeft mij 100 mbit naar mijn werkplek, op een andere laptop, direct vanuit de muur UTP welke ik zelf heb geplaatst.
Nu kunnen het twee dingen zijn: De kabel die naar boven is getrokken is stuk. Of de wandcontactdoos, UTP outlet is zelf niet goed gegaan.
Mijn vraag is, waar denken jullie dat het aan ligt? Wat komt het vaakst voor en kan het zijn dat het niet de kabel is, maar de UTP outlet welke ik zelf heb geinstalleerd die misschien alleen geschikt is voor 100mbit??
Hopelijk hebben jullie een idee voor dat ik zelf alles uit elkaar haal en de kabel voor iets er uit heb getrokken.
Thanks!