Keuken optrekkend vocht - garantie of coulance?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vorig jaar ~februari is in onze nieuwbouwwoning een nieuwe keuken geplaatst. Nu zag ik een aantal weken terug tot mijn schrik dat een paneel van het kookeiland een bolling had, aan de onderkant, waar-ie tegen de vloer zit. Bij verdere inspectie zag ik dat bij twee kopse kanten het paneel ook begon op te zwellen, zo sterk dat zelfs de laminering begint los te laten (?).

Het kookeiland is geplaatst op de (PU) gietvloer en daarop afgekit. Alle installatiewerkzaamheden (ook het kitten) zijn gedaan door de keukenleverancier zelf.

Wat foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WC5PYsc9VIBPPC5-27kvcevQ2v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTQFN9Np0AR0WblvZtHylvvH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LFg1quXF2fESOTZ1ITWpVTtlpw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0zqhtAxk3jXgjyxBsQECls8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qxbvJhYlnEozLuIvg2OYNQPCpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXxzxg2ttc2RSQXvVVXri9Of.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgcB353gSPwFpMmnJBliXak98ls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nU4m0lnMaLdSnIMvbdP9hWCX.jpg?f=fotoalbum_tile

Op de eerste twee foto's zie je waar ik een bolling (schade?) heb gezien/gevoeld. Het is dus alleen op de kopse kanten maar ook in de lengte richting.

Twee en halve week geleden heb ik contact gezocht met de keukenleverancier. Ook met dezelfde foto's als hierboven. De keukenleverancier koppelde heel snel terug dat ze alles doorgespeeld hebben naar hun leverancier en mij contacten als er een update is.

Gisteren had ik nog niets gehoord, dus even kort gevraagd of er al een update is. Daarop werd ik direct gebeld door de "service-coordinator". Ze hadden van de leverancier de conclusie gehad dat dit veroorzaakt is door optrekkend vocht. Omdat het een nieuwe keuken betreft gaan ze alles onder het nom van coulance vervangen en de panelen zijn reeds besteld. Hij gaf echter ook aan dat bij een volgende keer dit niet meer kostenloos gerepareerd zal worden. Tot slot waren zijn woorden nog dat bij het dweilen belangrijk is om de randen van de panelen (waar ze de vloer raken) altijd even af te nemen met een droge doek. Want anders kan dit opnieuw gebeuren. Met name de kopse kanten zijn gevoelig voor vocht vertelde hij.

Nu heb ik dit even laten bezinken en er eigenlijk een raar gevoel over;
  • Het is echt een dure keuken 30k+ en ook met premium materialen (coating en panelen) van een goed bekend staande keukenboer
  • Het wordt afgedaan alsof het onze schuld is en hier ben ik het niet mee eens? In mijn ogen mag een keuken(vloer) nat worden (of de panelen) en zou de kitrand optrekkend vocht moeten voorkomen
  • We dweilen zelf nooit (hebben we niet) maar alleen zo'n robotstofzuiger met dweilfunctie. Die maakt de vloer wel iets vochtig maar dat is vaak snel weer droog.
  • De panelen/kopse kanten aan de andere zijde hebben het niet, daar waar juist de apparatuur zit en je vaak knoeit met afwassen/vaatwasser etc.
  • Ik vraag me af of er wel goed en genoeg is gekit, had dit niet wat meer moeten zijn qua mm's overlap? Misschien willen ze dat niet toegeven.
  • Ze zijn niet eens langsgeweest voor nader onderzoek of controle (!). In het gesprek hoorde ik dat er al vier panelen zijn besteld en als ze binnen zijn maken ze een afspraak voor vervanging...
Wat zouden jullie doen - of is de reactie van de keukenboer perfect normaal? Ik dacht om goed onderbouwd aan te kaarten dat ik het niet eens ben met de conclusie. Misschien ook even langslopen bij een andere keukenboer met de foto's? Want stel het is inderdaad niet goed gekit, en over 2 jaar gebeurd het bij een ander paneel dan zou het geen garantie meer zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:55
Wellicht volledig normaal, maar ik vind het bijzonder dat de keuken op deze wijze met paneel direct op de vloer, geplaatst is.
Als je een berg water tegen je vloerplint laat liggen, dan kan een dergelijke plint ook gaan opbollen. Vanuit dat oogpunt lijkt me de opmerking van de keukenboer aannemelijk.

Kijk ik naar onze keuken, waar we een soortgelijk stuk hebben, zit er een 'vochtplintje' onderaan. Juist om dit probleem dat jij ervaart, te voorkomen. Foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoGvArWiEMe76wn8Bt6E4sVMBN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XM4hcqNR5jvMnhlJh2vX2TXM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Draakje5 op 16-07-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De kopse kant moet natuurlijk wel worden dichtgezet tegen vocht na het zagen, ik denk dat dat hier is vergeten.

Zo niet dan heb je dit probleem om de paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Beter dweilsysteem aanschaffen, eentje waarbij geen water spettert of blijft staan.
Ik heb zelf deze, werkt goed, er zijn ook andere doeken/dweilen verkrijgbaar voor andere oppervlakken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:56:
Wellicht volledig normaal, maar ik vind het bijzonder dat de keuken op deze wijze met paneel direct op de vloer, geplaatst is.
Als je een berg water tegen je vloerplint laat liggen, dan kan een dergelijke plint ook gaan opbollen. Vanuit dat oogpunt lijkt me de opmerking van de keukenboer aannemelijk.

Kijk ik naar onze keuken, waar we een soortgelijk stuk hebben, zit er een 'vochtplintje' onderaan. Juist om dit probleem dat jij ervaart, te voorkomen. Foto:
[Afbeelding]
Ik snap wat je zegt inderdaad. Echter bij ons is bij het verkoopgesprek met de tekenaar het op deze manier ingetekend. Dan vertrouw ik op hun kennis en expertise. Ik en mijn vrouw herinneren ons niet dat de verkoper heeft verteld dat we met deze optie niet mogen dweilen op de rand vloer/keuken in ieder geval.
Wolly schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:58:
De kopse kant moet natuurlijk wel worden dichtgezet tegen vocht na het zagen, ik denk dat dat hier is vergeten.

Zo niet dan heb je dit probleem om de paar jaar.
Bedoel je de kopse kant welke "op de vloer is gezet" en afgekit? Dat zou impliceren dat dat de leverancier van de keukenboer een fout heeft gemaakt? Want volgens mij hebben ze die panelen niet bij ons op locatie op maat gezaagd - dat weet ik niet zeker.

Maar ik zou dat dan wel graag zwart-op-wit willen, mocht het in de toekomst opnieuw opspelen. Misschien kan een foto van de kopse kant na demontage iets uitwijzen.
Yaksa schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:07:
Beter dweilsysteem aanschaffen, eentje waarbij geen water spettert of blijft staan.
Ik heb zelf deze, werkt goed, er zijn ook andere doeken/dweilen verkrijgbaar voor andere oppervlakken.
Duidelijk, maar klopt het dat je bedoelt dat het terecht coulance is, en geen garantie of een defect? Dus wij hadden beter moeten opletten dat overgang vloer/keukenpaneel droog blijft?

[ Voor 15% gewijzigd door Razr op 16-07-2025 14:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik zou aangeven dat je niet akkoord gaat met deze oplossing en dat je een oplossing verwacht die niet weer dit probleem gaat geven bij normaal gebruik. Dweilen bij een gietvloer is iets wat je gewoon moet kunnen doen.
Denk met de leverancier mee met een goede oplossing waar je zelf ook vertrouwen in hebt, bijvoorbeeld door het paneel zo te plaatsen dat het iets van de vloer af staat, op een klein pootje of iets dergelijks.

Bij een Ikea keuken is de plint bijvoorbeeld van kunststof waardoor hij geen last heeft van vocht op de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Razr schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:08:
[...]

Bedoel je de kopse kant welke "op de vloer is gezet" en afgekit? Dat zou impliceren dat dat de leverancier van de keukenboer een fout heeft gemaakt? Want volgens mij hebben ze die panelen niet bij ons op locatie op maat gezaagd - dat weet ik niet zeker.

Maar ik zou dat dan wel graag zwart-op-wit willen, mocht het in de toekomst opnieuw opspelen. Misschien kan een foto van de kopse kant na demontage iets uitwijzen.
Ja, ik bedoel de smalle kant welke op de vloer staat. Normaal gesproken worden die kanten dmv sealer (soort verf) dichtgezet. Dat wil niet zeggen dat je er dan onbeperkt tegenaan kan dweilen, maar het helpt wel om schade te voorkomen.

Het is wel een kwetsbare constructie bij jou, ik zou zeker de leverancier vragen hoe die in de toekomst gaat bij nog meer schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vroeg of laat gaat dit fout icm water, de vraag is of je het zelf zo wilde of het je zo is geadviseerd. als het je zo is geadviseerd is het garantie, als je het zelf zou wilde is het coulance.

niet zo lang geleden was dit zeker niet de standaard en werdt je er ruim voor gewaarschuwd als je het zo wilde. tegenwoordig vergeten de keukenboeren de nadelen van panelen zo op de grond zetten wel eens te vertellen.Het blijft gewoon simpel verlijmd hout en eigenlijk wil je dat nooit dweilen, als je dat wel wil doen moet je het eigenlijk direct afdrogen.

[ Voor 50% gewijzigd door twain4me op 16-07-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 14:11
Wat is je ondervloer? Ik krijg sterk het idee dat het vocht is uit de ondervloer. Wat anderen al zeggen; gewoon nieuwe panelen erop betekent dat je dit probleem over een jaar of 2 weer hebt.
Er zal een speling tussen ondervloer en panelen moeten zijn, bijv. door de panelen op mini-pootjes te zetten of zo'n plastic laagje ertussen zoals in een van de foto's hierboven. Volgens mij is dit ook niet moeilijk voor de leverancier om te realiseren en mag je toch wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Razr schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:08:
Duidelijk, maar klopt het dat je bedoelt dat het terecht coulance is, en geen garantie of een defect? Dus wij hadden beter moeten opletten dat overgang vloer/keukenpaneel droog blijft?
Je mag wel dweilen maar niet kletsnat.
Zowat elke keuken is tegenwoordig gemaakt van geperst hout met een laagje plastic er op, je kunt de randen wel kitten of een dweilbescherming aan de onderkant aanbrengen, maar er is een spreekwoord wat zegt: "Water kruipt waar het niet gaan kan" en in zo'n situatie hoeft er maar (keer op keer) een beetje water ergens door te dringen of het geperste hout gaat opzwellen.
Bij de wat meer reguliere keukens is er vaak een losse plint, die staat in een plastic profiel zodat er (bijna nooit) contact is met water. Mocht die plint toch gaan zwellen dan vervang je gewoon die plint.
Ergens is het dus coulance dat de keukenboer de boel komt vervangen, water wat ergens lang blijft staan of kortdurend heel veel water op een plek veroorzaakt bijna altijd schade. Daar kan die keukenboer niet zoveel aan doen.
In het verleden waren keukenblokken bijna altijd van massief hout, dat kan er tegen dat het nat wordt.
Met de keukens van heden ten dage moet schijnbaar wat delicater mee omgesprongen worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Yaksa schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:59:
[...]

Je mag wel dweilen maar niet kletsnat.
Zowat elke keuken is tegenwoordig gemaakt van geperst hout met een laagje plastic er op, je kunt de randen wel kitten of een dweilbescherming aan de onderkant aanbrengen, maar er is een spreekwoord wat zegt: "Water kruipt waar het niet gaan kan" en in zo'n situatie hoeft er maar (keer op keer) een beetje water ergens door te dringen of het geperste hout gaat opzwellen.
Bij de wat meer reguliere keukens is er vaak een losse plint, die staat in een plastic profiel zodat er (bijna nooit) contact is met water. Mocht die plint toch gaan zwellen dan vervang je gewoon die plint.
Ergens is het dus coulance dat de keukenboer de boel komt vervangen, water wat ergens lang blijft staan of kortdurend heel veel water op een plek veroorzaakt bijna altijd schade. Daar kan die keukenboer niet zoveel aan doen.
In het verleden waren keukenblokken bijna altijd van massief hout, dat kan er tegen dat het nat wordt.
Met de keukens van heden ten dage moet schijnbaar wat delicater mee omgesprongen worden.
Ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt.

Je mag van een keuken verwachten dat die goed schoongemaakt kan worden, daar hoort dweilen ook bij. Dan moet je zorgvuldig dweilen, zonder plassen water te laten staan. De TS gebruikt een robot, die gebruiken bijzonder weinig water. Als de keuken daar niet tegen kan is die naar mijn idee non-conform en zal de leverancier (de keukenboer van de TS, niet de leverancier van de keukenboer) dit kosteloos moeten oplossen. Elke keer gedurende de levensduur.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
twain4me schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:39:
Vroeg of laat gaat dit fout icm water, de vraag is of je het zelf zo wilde of het je zo is geadviseerd. als het je zo is geadviseerd is het garantie, als je het zelf zou wilde is het coulance.

niet zo lang geleden was dit zeker niet de standaard en werdt je er ruim voor gewaarschuwd als je het zo wilde. tegenwoordig vergeten de keukenboeren de nadelen van panelen zo op de grond zetten wel eens te vertellen.Het blijft gewoon simpel verlijmd hout en eigenlijk wil je dat nooit dweilen, als je dat wel wil doen moet je het eigenlijk direct afdrogen.
Het is zeker niet zo dat wij hebben aangegeven dit zo te willen. Ik kan me niet eens herinneren dat we het gehad hebben over vocht of dweilen. Lastig natuurlijk omdat dat mondeling gaat (2 uitgebreide sessies gehad voor het intekenen van de keuken). Daarom vraag ik mij af wat hier de conformiteit is.
chiel_78 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:46:
Wat is je ondervloer? Ik krijg sterk het idee dat het vocht is uit de ondervloer. Wat anderen al zeggen; gewoon nieuwe panelen erop betekent dat je dit probleem over een jaar of 2 weer hebt.
Er zal een speling tussen ondervloer en panelen moeten zijn, bijv. door de panelen op mini-pootjes te zetten of zo'n plastic laagje ertussen zoals in een van de foto's hierboven. Volgens mij is dit ook niet moeilijk voor de leverancier om te realiseren en mag je toch wel verwachten.
Een PU (polyurethaan) gietvloer. Deze is bijna anderhalveweek gedroogd voordat de keuken geinstalleerd is. Daarnaast verdampt er geen water bij het uithardingsproces van zo'n vloer. De dekvloer daaronder was natuulijk al ruim droog voordat de gietvloer is gegoten. De gietvloer is ook waterdicht.

Een gesprek met de verkoper om even te sparren over een structurele oplossing klinkt inderdaad als een optie.
FirePuma142 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:14:
[...]

Ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt.

Je mag van een keuken verwachten dat die goed schoongemaakt kan worden, daar hoort dweilen ook bij. Dan moet je zorgvuldig dweilen, zonder plassen water te laten staan. De TS gebruikt een robot, die gebruiken bijzonder weinig water. Als de keuken daar niet tegen kan is die naar mijn idee non-conform en zal de leverancier (de keukenboer van de TS, niet de leverancier van de keukenboer) dit kosteloos moeten oplossen. Elke keer gedurende de levensduur.
Dit is goed verwoord en sluit aan bij ons gevoel.

Ik neig er na om vanavond even een nette mail te sturen naar de verkoper (tekenaar) van onze keuken destijds. We waren zeker positief over de man die al tientallen jaren in dienst is, dus ik heb vertrouwen dat ook hij hier wel even een kop koffie over wilt drinken. Dan passeer ik even de klantenservice maar misschien kunnen we dan (al dan niet met een (kostenloze) aanpassing) iets bedenken wat wel toekomstbestendig is.

Of het moet toch blijken dat het ondeugdelijkheid is qua installatie. Het niet sealen van de kopse kant, of dat het niet goed genoeg is gekit. Maar ik vraag me af of ze dat toegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:50
Wat een idiote reactie van die keukenboer, maar vind de keuken ook wel bijzonder staan, onze nieuwe keuken staat op pootjes en zweeft iets boven de vloer en dan een plint.. Maar is ook een keuken van 1/3 van jou prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartM94
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:09
Is het blauwe lampje op de eerste foto toevallig een weerspiegeling van het lampje op de vaatwasser?

Wellicht dat je het daar moet zoeken en dat er condensvorming optreedt tegen de achterwand en zo over óf zelfs onder de kitlaag doortrekt. Bij de kopse kanten hoopt dit vervolgens op omdat het nergens meer langs af stroomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit is echt niet normaal. Een afgekit paneeltje gaat niet zo bollen van een beetje dweilen. De kit beschermt de niet afgewerkte rand voldoende voor de eerste tijd.

Heb je vloer koeling?
Waar de keuken staat kan de vloer kouder worden en gaan condenseren. En dan heb je wel continu vocht dat het hout intrekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
BartM94 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:27:
Is het blauwe lampje op de eerste foto toevallig een weerspiegeling van het lampje op de vaatwasser?

Wellicht dat je het daar moet zoeken en dat er condensvorming optreedt tegen de achterwand en zo over óf zelfs onder de kitlaag doortrekt. Bij de kopse kanten hoopt dit vervolgens op omdat het nergens meer langs af stroomt.
Goed gezien en scherp! Ik ga niet zeggen dat dat niet mogelijk is, ik weet ook niet of de binnenkant van het paneel wel afgekit is eigenlijk - of dat dat alleen buitenom is gedaan (wat in het zicht is). Echter de rechter circkel op de tweede foto kan daar eigenlijk niet mee te maken hebben, dat uitstekende paneel staat niet in verbinding met de ruimte achter de vaatwasser.

Dit is wel een van de redenen waarom ik het jammer vind dat ze conclusies trekken op basis van aannames, en niet eens even zijn langsgekomen om de situatie te bekijken. Ik ga je input wel meenemen.
TheGhostInc schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:48:
Dit is echt niet normaal. Een afgekit paneeltje gaat niet zo bollen van een beetje dweilen. De kit beschermt de niet afgewerkte rand voldoende voor de eerste tijd.

Heb je vloer koeling?
Waar de keuken staat kan de vloer kouder worden en gaan condenseren. En dan heb je wel continu vocht dat het hout intrekt....
Eens... Het is ook niet overal zo uitgezet, dat maakt het allemaal nog vreemder. De panelen aan de andere zijde hebben totaal geen bollingen. Daar wordt niet op een andere manier schoongemaakt.

Hele goede opmerking over de vloerkoeling, dat hebben we inderdaad! Echter denk ik dat het onwaarschijnljk is. Ten eerste is de aanvoertemperatuur bij het koelen nooit lager dan 18~20 graden. Dat zou juist een veilige grens moeten zijn om condensvorming te voorkomen op de vloer. Ten tweede is het leidingplan van de vloerverwarming aangepast op de keuken. Ik moet het nakijken (of controleren met een infraroodcamera) maar volgens mij zit onder het gehele kookeiland geen leidingen in de dekvloer. Langs de randen wel weer, maar hadden we het ook in dit geval niet ook bij de andere panelen moeten zien (zie foto, rode vierkantjes komen overeen met de markeringen op de andere foto's)?

Daarnaast nogmaals, de keukenboer was voorkeur vanuit het project en had hele korte lijnen met het bouwproject. Zo wisten ze al meer details dan ons tijdens de teken/plan-sessies. Mocht vloerkoeling hier een issue zijn dan had ik verwacht dat ze daarvan op de hoogte zouden zijn en ons een andere oplossing hadden geadviseerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nmCce3C7OzVol-Q3OCTTcH-edw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qlmcuWCeiGpU8dXNn4lbkaM3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Razr schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:15:
Ten eerste is de aanvoertemperatuur bij het koelen nooit lager dan 18~20 graden. Dat zou juist een veilige grens moeten zijn om condensvorming te voorkomen op de vloer.
Heb je wel condensvorming op je leidingwerk gehad?
Zo ja, dan kan je vloer plaatselijk koud genoeg worden voor condensatie (als je de vloer isoleert, bijvoorbeeld door er een keukenblok op te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Wij hebben in onze keuken ook zulke wandjes staan. Staan al 14 jaar, geen enkel probleem. Deze zijn wel rondom (dus ook de onderkant) afgewerkt met kantenband. Kan je zien of dat bij jullie ook gebeurd is?

Kit lijkt mij nog in orde, zou het daarom vreemd vinden als dit door het dweilen komt. Het lijkt ook meer vanuit de binnenkant te ontstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ_Latitude op 17-07-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Het zou kunnen dat die plaat zo gezaagd is en met de zaagkant op de grond gezet is, geen afwerking en geen kantenband aan de onderkant (want dat zie je toch niet na het kitten). Er hoeft bij zo'n plaat maar een heel klein beetje water bij zo'n onafgewerkt of beschadigd deel te blijven staan en het trekt er in en gaat opbollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
het is inderdaad appart dat jou keuken zo "vast" op de vloer staat.
mijn keuken is geplaatst zonder dit te kitten, ik zou dan ook verwachten dat vocht hier geen probleem speelt omdat alles kan luchten.
verder zit bijna overal ruimte in mijn vloer (deze is ook niet 100% recht) waardoor er minimale contact punten zijn en hij voornamelijk rust op de poten van de kastjes.
Mijn eiland heeft alleen een kit rand bij het blad tegen de muur.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-09 18:30

K1p

Ik zit ook met een soortgelijk probleem dat mijn 1 jaar oude keuken loslatende folie heeft, ik krijg ook te horen dat ze het vervangen uit coulance 1 keer. Maar ik vind het voor een dure keuken niet kunnen. Het lijkt mij vooral een kwaliteits probleem. Dat lijkt bij jou ook wel deels zo te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18:27
hier stond een irrelevante troll

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 22-07-2025 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De boel is afgekit aan de onderkant. Hoe komt er nu dan nog vocht in?
Kan het niet zijn dat er al vocht aanwezig was in de panelen vóór het plaatsen (door b.v. temperatuurverschillen).

En eens met wat eerder al is gezegd: Dit hoort niet zo afgewerkt te worden, maar inderdaad met een plintje.

En dan nog is het vreemd: Mijn 10 jaar oude keuken heeft ook een paneel rechtstreeks op de parketvloer staan zonder enige afwerking. En dat is nota bene het paneel waar de vaatwasser zit. Ook ik gebruik een natte dweil (weliswaar niet zo vaak), en er is nog niets te zien!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1