Netwerk upgraden thuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Al een tijdje ben ik van plan om het netwerk een upgrade te geven, huidige installatie is een uitbreiding van hoe ik ooit ben begonnen.

Momenteel is het zo dat ik vanaf de modem een Cat 6 kabel ligt naar de kamer waar mijn Orbi ligt. Ooit ben ik begonen met een Apple Airport die in de kamer lag aangezien de modems die ik altijd had slecht WiFi verbindin gheeft.

Het laatse is met de Experia modems niet verbeterd.

Dus in de kamer ligt een wifimodem aan deze modem heb ik diverse apparatuur hangen namelijk:
  • TV
  • PS 5
  • 2x NAS
  • Philips Hue Bridge
  • Apple TV
  • KPN TV+ box
  • oude hub
  • Sonos ARC
  • Orbi
De Orbi is direct verbonden met de Experiabox, hieraan zit mijn KPN TV+ box. De overige producten zit aan een hub.

Op slaapkamer staat een sataliet die bedraad is verbonden aan de Orbi, hier zit nog een Sonos aan.

Nu wil ik alles in de kamer opschonen, waarbij ik alles verbind met een nieuwe switch. De hub gaat kapot dus mooi moment om dit te doen. De switch hoeft geen POE te hebben.

Maar werkt dan alles zoals ik het had dat is mijn grote vraag aan jullie. Ik heb het uitgetekent hoe ik denk dat het zou moeten gaan worden.

En hebben jullie ook een tip welke switch te moeten kopen??

Bij voorbaat dank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYobkXXRN102pK5xVbLbu4DzISM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMKrL0aKHxDcdX1NBJz2my1h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 18:13
Ziet er goed uit.
Gebruik je alleen de Orbi's voor Wifi? En staat Wifi op je Experiabox uit?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ja de wifi in de experiabox staat uit en gebruik alleen de orbi's voor wifi