Lekkage boven raam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Goedemiddag, water kan overal vandaan komen uiteraard maar iemand misschien een educatief guess of zoiets ook eens meegemaakt? Kitrand boven raam bv?

[ Voor 142% gewijzigd door Davidrrr op 05-08-2025 19:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
dan zou een foto van de buitenkant al handiger zijn als we moeten gokken

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Toegevoegd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Die donkere strepen op het plafond bedoeld je?

Dan zou ik gokken op een lekkage hoger dan de stalen latei.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 23:12
Tussen latei en kozijn, als deze ruimte niet goed afgedicht is tijdens de bouw?
Anders inderdaad er boven zoeken, plat dak / aansluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Heb je een plat dak direct boven het raam?
Dan zou ik daar ff kijken naar de dakbedekking

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Gisteren flink geregend hier. Dacht wellicht is het door die suskast gekomen maar dat lijkt me sterk. Ik dacht wellicht tussen kozijn en latei naar binnen gewaaid. Ik zal iemand laten komen. Wellicht de dakbedekking dan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:06

Agent47

I always close my contracts.

Vaak komt dat in combinatie met harde wind.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Agent47 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:04:
Vaak komt dat in combinatie met harde wind.
Ja flinke storm hier gisteren en enorme regen. Maar dan nog. Aannemer komt kijken morgen. Zie geen gekke dingen op platte dak. Kijken wat de aannemer morgen vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:07
Davidrrr schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:22:
[...]

Ja flinke storm hier gisteren en enorme regen. Maar dan nog. Aannemer komt kijken morgen. Zie geen gekke dingen op platte dak. Kijken wat de aannemer morgen vindt.
Zou je niet lekdetectie van je verzekering laten komen? Die hebben vaak uitgebreider arsenaal aan spullen om een eventueel lek te detecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
TwingyTwingy schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:28:
[...]

Zou je niet lekdetectie van je verzekering laten komen? Die hebben vaak uitgebreider arsenaal aan spullen om een eventueel lek te detecteren.
Thanks. Aanbouw is recent gerealiseerd. Ik denk dat de aannemer zijn verzekering mag bellen dan toch 😀.
Ik kijk morgen even aan, de strepen zijn al weg, en dan denk ik maar melden bij verzekeraar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:07
Davidrrr schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:36:
[...]

Thanks. Aanbouw is recent gerealiseerd. Ik denk dat de aannemer zijn verzekering mag bellen dan toch 😀.
Ik kijk morgen even aan, de strepen zijn al weg, en dan denk ik maar melden bij verzekeraar.
Check, ik had even niet door dat het om zeer recente bouw ging en dezelfde aannemer :+
In dat geval idd aannemer eerst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
TwingyTwingy schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:36:
[...]

Check, ik had even niet door dat het om zeer recente bouw ging en dezelfde aannemer :+
In dat geval idd aannemer eerst :)
My bad. Stond ook niet in de openingspost 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Davidrrr schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:02:
Gisteren flink geregend hier. Dacht wellicht is het door die suskast gekomen maar dat lijkt me sterk. Ik dacht wellicht tussen kozijn en latei naar binnen gewaaid. Ik zal iemand laten komen. Wellicht de dakbedekking dan inderdaad.
Door je suskast lijkt me zeer zeer zeer onwaarschijnlijk.
En als het al gebeurd, zit er water aan de binnenkant van je raam, niet zo hoog als je plafond.

Voor platdak hoeft er maar ergens een heel klein kiertje te zitten... als niet goed vastgebrand en er kan water doorheen.
uitgaande van een bitumen dakbedekking

[ Voor 3% gewijzigd door GarBaGe op 16-07-2025 14:48 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09 16:17
Ik ben geen kenner maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het water zo ver naar binnen trekt als het bij het kozijn vandaag komt. Of de wind moet het water naar binnen hebben geblazen. Dakbedekking daarom ook zeker laten controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:59
Zo'n latei is toch ook meestal een L-vorm, dus dan zou het water naar binnen en nog omhoog geblazen moeten zijn? Dat lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Dan lijkt dakbedekking inderdaad meer voor de hand te liggen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ok dank allen. Ik zal e.e.a. terugkoppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10
ik heb iets gelijkwaardigs meegemaakt. Al meer dan 10 jaar geleden.

De lekkage kwam van een hogere verdieping. Het was water van de bovenliggende dakkapel dat tussen de spouwmuur liep tot op de binnenconstructie van de uitbouw. Voordat de uitbouw af was liep dit water gewoon langs de spouw naar grond / buiten. Maar na de realisatie van de uitbouw kon dit water uit de bovenliggende spouw nergens meer heen.

Achteraf was het kwestie van de regenpijpjes van de dakkapel goed afstellen. Daarna nooit meer lekkage gehad. Ook geen schade of vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 16:09
zo te zien kunstof kozijnen, in een stelkozijn?
zit er wel een rubberen rand om het kozijn die water vanbuiten tegen houdt (meestal DPC (folie / rubber?))? en is hij van binnen goed afgedicht (compriband en evt pur?)

[ Voor 7% gewijzigd door soepah op 17-07-2025 13:55 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Is aluminium. Normale regen geen probleem. Heftige regen en natte strepen en druppels. Platte dak heeft al cms water gehad om te testen, niks. Morgen wordt er gekeken naar de lichtstraat dan wel gevel. Zou dit via de gevel kunnen gebeuren? Via stootvoegen bijvoorbeeld? Vandaag half uur op de gevel staan spuiten. Ook geen lekkage te zien. Ook van alle hoeken op de lichtstraat gespoten. Weer niks. Ook flink gespoten op de trim en ook bij de buren. Niks te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Davidrrr op 24-07-2025 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:06
Door de vorm van het vocht in het plafond (rechthoek) lijkt het toch echt recht van boven te komen. Wat doorslag vanaf het platte dak en dan loopt het langs naden van een plaat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
BBBrt schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:09:
Door de vorm van het vocht in het plafond (rechthoek) lijkt het toch echt recht van boven te komen. Wat doorslag vanaf het platte dak en dan loopt het langs naden van een plaat ofzo?
Tja als er lang water op staat geen lekkage. Is ook alleen bij heftige regen. Dus ik denk aan opspattend water of regen en wind samen. Maar dan nog moet het opgelost worden. Zou een oplossing zijn gewoon extra laag bitumen? Morgen gaan we verder zoeken. En anders moet er een andere partij komen om het te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:06
Bij ons komt er bij een bepaalde combinatie van wind (snelheid en richting) en regen ook water naar binnen op een plek in onze berging. Het komt door een te korte loodslab (of nouja, loodband dan). Er waait dan soms gewoon wat water achter.

Ik heb zelf geen zin om er iets aan te doen. Maar bij ons is de 'schade' ook minder vervelend. Bij vochtplekken in het plafond zou ik wel wat laten doen ja.

En simpelweg een extra laag bitumen eroverheen is ook niet de manier. Daar krijg je mogelijk alleen maar meer problemen van. Mogelijk is het echt een zeer lokaal detail en kan een dakdekker het zo voor je oplossen.
Pagina: 1