Ervaringen & Discussies | Tesla Certified Occasions

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-07 17:15
Hi allen,

Ik ben momenteel aan het oriënteren op een overstap van benzine naar elektrisch rijden. Tesla trekt me daarbij enorm aan, mede vanwege het uitgebreide Supercharger-netwerk, het minimalistische interieur, en de software-updates. Ik kijk specifiek naar een Tesla Model 3, en dan in het bijzonder naar het aanbod via Tesla zelf: het zogeheten Certified Pre-Owned (CPO) programma.

Tot nu toe heb ik op Tweakers nog niet echt een uitgebreid topic gevonden over de ervaringen met Tesla CPO’s in Nederland, dus ik dacht: laat ik er zelf één starten. 😊

Mijn situatie
• Rijd nu nog benzine, wil overstappen naar een EV.
• Overweeg om een Tesla Model 3 CPO te kopen via Tesla.nl.
• Denk eraan om mijn huidige auto ook via Tesla in te ruilen.
• Heb twijfels over het proces, omdat je de auto as-is koopt, dus zonder vooraf te zien of proef te rijden.

Mijn vragen
1. Wie heeft ervaring met het kopen van een CPO Model 3 (of andere Tesla)? Hoe is dat bevallen?
2. Heeft iemand ooit een CPO-bestelling geannuleerd na inspectie bij aflevering? Hoe soepel ging dat?
3. Hoe verliep het afleverproces? (Ik heb in Amerikaanse forums echt horrorverhalen gelezen: krassen, vuile interieurs, ontbrekende laadkabels, enz.)
4. Is de staat van de auto in de praktijk vergelijkbaar met wat op de foto’s (indien beschikbaar) of omschrijving werd aangegeven?
5. Hoe is de communicatie met Tesla in dit proces – word je goed op de hoogte gehouden?
6. Worden gebreken bij aflevering netjes opgelost? Of moet je daar zelf achteraan?
7. Hoe werkt het inruilproces? Wordt je oude auto opgehaald of moet je die ergens heenbrengen?
8. Hoe snel krijg je geld terug als je de aankoop annuleert of de auto terugbrengt binnen de bedenktermijn?
9. Is er een verschil in ervaring tussen het CPO-proces in Nederland versus de verhalen uit Amerika?
10. Zijn er valkuilen of dingen waar ik vooraf goed op moet letten bij een Tesla CPO?

Alle tips, ervaringen of “had ik maar geweten”-momenten zijn van harte welkom! 😄

Thanks! Laat dit topic ook voornamelijk een plek zijn waar mensen hun ervaringen delen. Mocht er al een uitgebreid topic zijn, laat het mij gerust weten. Dan lees ik mijzelf eventjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
Ik heb er een aantal bekeken in NL, maar ik vind het maar vieze, afgeragde dingen die onder de krassen zitten en ze vragen nog de hoofdprijs ook.
Ik zou lekker tweedehands met garantie kopen. Heb je tenminste van tevoren goede foto’s en kan je met de eigenaar praten en als bonus bespaar je makkelijk tientallen procenten.

Dus geen ervaring met kopen of annuleren na inspectie, want ze voldeden niet aan mijn eisen. Er is een reden dat ze alleen fancy renders durven laten zien op de website…

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.