Sony introduceert compacte RX1R III-camera met…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:10
Artikel: nieuws: Sony introduceert compacte RX1R III-camera met 61-megapixelsensor voo...
Auteur: @AverageNL

Leuk dat Tweakers weer eens camera gerelateerd nieuws brengt. Betekend dit weer dat Tweakers vanaf nu consequent camera nieuws brengt? Niveau of frequentie van DPReview hoeft niet. Maar consequentie zou wel wenselijk zijn. Er zijn de laatste paar jaar tientallen nieuwe en vaak ook interessante camera’s die geen frontpage aandacht hebben gekregen.

Ik ben dus benieuwd wat de strategie van Tweakers is of gaat zijn op dit onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:29

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik zou daar niet al te veel op rekenen. De mogelijkheid is er altijd wel als een camera écht unieke features is en opvalt, maar over het algemeen schrijven we er weinig over en verwacht ik dat ook in de toekomst niet. Deels omdat systeemcamera's niet écht onze belangrijkste nieuwscategorie is, maar ook, heel eerlijk, omdat we er gewoon wat minder kijk op hebben. Er zitten wel wat cameranerds op de redactie maar om écht goed en snel te spotten wanneer een camera nieuwswaardig is én om er vervolgens een artikel over te schrijven dat aan onze standaard voldoet zouden we meer kennis in huis moeten hebben dan we op dit moment hebben.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
TijsZonderH schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:21:
Ik zou daar niet al te veel op rekenen. De mogelijkheid is er altijd wel als een camera écht unieke features is en opvalt, maar over het algemeen schrijven we er weinig over en verwacht ik dat ook in de toekomst niet. Deels omdat systeemcamera's niet écht onze belangrijkste nieuwscategorie is, maar ook, heel eerlijk, omdat we er gewoon wat minder kijk op hebben. Er zitten wel wat cameranerds op de redactie maar om écht goed en snel te spotten wanneer een camera nieuwswaardig is én om er vervolgens een artikel over te schrijven dat aan onze standaard voldoet zouden we meer kennis in huis moeten hebben dan we op dit moment hebben.
Okay. Spijtig maar helaas. Beter om er dan maar helemaal niet meer over te berichten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
Retrospect schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:28:
[...]

Okay. Spijtig maar helaas. Beter om er dan maar helemaal niet meer over te berichten lijkt mij.
Niet mee eens.

Ik, als fotografie-geïnteresseerde, zou ook liever consistent cameranieuws zien, maar voor mij is iets beter dan niets in dit geval.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Hahn schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:30:
[...]

Niet mee eens.

Ik, als fotografie-geïnteresseerde, zou ook liever consistent cameranieuws zien, maar voor mij is iets beter dan niets in dit geval.
Of je doet iets goed of je doet het niet. Zolang Tweakers slechts sporadisch persberichten overneemt mbt de camerawereld kan ik beter DPR gebruiken om op de hoogte te blijven. Het voegt op deze manier gewoon niets toe en is compleet random.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Retrospect schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:15:
[...]

Of je doet iets goed of je doet het niet. Zolang Tweakers slechts sporadisch persberichten overneemt mbt de camerawereld kan ik beter DPR gebruiken om op de hoogte te blijven. Het voegt op deze manier gewoon niets toe en is compleet random.
Nogmaals: niet mee eens. Prima dat jij van de 'doe het goed of doe het niet' bent, maar dat is jouw voorkeur/mening, geen feit.

Voor mij voegt het genoeg toe om af en toe nieuws erover te zien op Tweakers, want ik kijk nooit op DPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Hahn schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:57:
[...]

maar dat is jouw voorkeur/mening, geen feit.
Idem

En je mist nogal wat dan. Ook een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik volg niet helemaal waarom je 'idem' zegt, want niks van wat ik zeg valt anders te lezen dan mijn mening of voorkeur en geen feit. En dat heb ik heel bewust gedaan.
En je mist nogal wat dan. Ook een keuze.
Yep, mijn keuze, en daarom heb ik graag dat Tweakers wel cameranieuws deelt, zelfs al is het sporadisch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Hahn schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:43:
[...]

Ik volg niet helemaal waarom je 'idem' zegt, want niks van wat ik zeg valt anders te lezen dan mijn mening of voorkeur en geen feit. En dat heb ik heel bewust gedaan.
Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verder gaat alles goed met je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Hahn schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:48:
[...]

Verder gaat alles goed met je?
Ja hoor, maar denken dat jouw mening geen mening is maar een feit en de mening van de ander slechts een mening is is een waanvoorstelling. Dan is het gesprek wat mij betreft gewoon klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Retrospect schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:11:
[...]

Ja hoor, maar denken dat jouw mening geen mening is maar een feit en de mening van de ander slechts een mening is is een waanvoorstelling. Dan is het gesprek wat mij betreft gewoon klaar.
Lees nog eens wat ik schrijf :z Ik zei dat ik in mijn vorige posts altijd duidelijk maak dat wat ik schrijf een mening is, geen feit. En dat je 'idem' dus niet nodig was.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 17-07-2025 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:29

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ok datijkt me wel ff genoeg, zullen we het hierbij laten?

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Ja hoor, je had de vraag al beantwoord. Sluit maar.
Pagina: 1

Let op:
Ok dat lijkt me wel ff genoeg, zullen we het hierbij laten?