ADSL en homepage

Pagina: 1
Acties:

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:03
Mijn club wilt een homepage laten maken door vrijwilligers van de club..... Nu zijn er een aantal die hiervoor naar voren zijn gestapt, alles goed en wel.
Benodigde kennis is aanwezig, maar nu wilt een persoon
de site lokaal op zijn server laten draaien (ADSL verbinding)
De server dient ook nog eens als game server en host nog een 2-tal sites.......

Is dit wel verstandig om te gaan doen :? :? :?

MW | BF1 Stats

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 16:26
Ligt aan zijn ADSL verbinding natuurlijk..
Als hij een fast verbinding heeft ( 1024/256 ofzo )
Dan is het wel te doen, maar dat ligt dan ook weer aan de snelheid die benodigd is voor de gameserver..
En hoevaak de sites bezocht worden, en hoe groot die sites zijn..

Veel faktoren spelen mee..

Maar daar kan die beste man zelf het beste over oordelen denk ik..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik zou het niet doen. Als ik met mn Basic ADSL wat mensen van mn laat downloaden (met wijlen Napster bijv., of Kazaa) dan gaat mn internet zo traag als hele dikke str*nt...

Maar goed, als hij dat niet als erg ervaart...

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
gameserver + websites = teveel van het goeie op een adsl verbinding.. fast of comfort dat maakt niet uit.. aan de andere kant zullen er in het begin niet veel bezoekers komen.. tenminste misschien alleen de eerste dag ofzo :) maar daarna zal het wel minder worden.. dan is het voor tijdelijk wel een goeie oplossing.

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Die lieve mensen die kabelinternet en ADSL verzorgen hebben niet voor niets de upload zwaar begrensd, dat doen ze zodat niet iedereen servertjes gaat draaien ;)

• Zephyer
Hij heeft een ADSL Plus verbinding...
(Dit vermeld hij telkens met een hoge kin... :( )

Er wordt wel degelijk veel "gegamed", de sites die hierop staan zijn redelijk groot (mijn mening) met div. graphics
Zeg maar 20 pagina's elk.

Hij werkt met MySQL. (Heb ik weer geen ervaring mee, dus dat zegt mij nix)

MW | BF1 Stats

Verwijderd

wat gaat er op die site van je komen?

waarschijnlijk krijg je <100 bezoekers per dag, dan kan best wel ookal is het een gamesite, als je een zwaar grafische site met flash enzo doet wat een paar 100k per user trekt is het denk ik wel te weinig...

maareh, waarom niet gewoon bij een echte provider gaan zitten (www.webhosters.nl), kost je misschien een geeltje per maand en heb je zeker een lekkere verbinding

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 20:50
ik draai hier metm ijn 8 kb/s ook 3 site's zolang er niks te downloaden valt en niet gegamed word enzo is het makkelijk te doen. Mwa hier word niet gegamed en downloaden doen we ook weinig dus iederen kan vloop van die 8 kb/s genieten en is echt snel zat hoor. Heb vanaf verschillende providers test's laten doen en iedereen vind het loei snel de site's. Downloaden wil alleen niet echt vlotten meestal. :(

• Zephyer
Op maandag 17 september 2001 19:51 schreef Kertje het volgende:
wat gaat er op die site van je komen?

waarschijnlijk krijg je <100 bezoekers per dag, dan kan best wel ookal is het een gamesite, als je een zwaar grafische site met flash enzo doet wat een paar 100k per user trekt is het denk ik wel te weinig...
We (ik en een andere gozer) willen bij Argeweb.
Da's een degelijke provider.......
En over de aantal bezoekers....ja da's nog de vraag.
Als je kijkt naar de teams die onderling eigen sites hebben... daar komen bij elkaar toch al +/- 50 hits per dag op. Als je dan ook nog eens de rest van de club bekijkt....
Dan kom je waarschijnlijk rond 100, denk ik.... :?

Downloaden doen we niet, maar ik weet niet wat er op die andere sites gebeurt.

MW | BF1 Stats

Verwijderd

je kan toch ook eers kijken hoe het werkt bij die gast, als voordeel heb je wel dat je veel meer config mogelijkheden hebt waarsch...als het gewoon niet lijkt te werken kun je altijd nog overstappen...

100 bezoekers per dag lijkt me goed gaan hoor

Verwijderd

Ik draait nu de site van The Frying Dutchmen op mijn Fast ADSL. 740 members, en geen enkel probleem hoor.
Pagina: 1