>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ik heb dat ook wel eens, terwijl ik gewoon zag (en hoorde
) dat dat ding het wel degelijk deed. Beetje vaag, maar verder niks aan de hand.
ik heb hetzelfde probleem. moederbord monitor geeft ook hetzelfde probleem.
ik heb gewoon de interval tijd wat hoger gezet zodat hij niet zo snel meer gaat piepen maar toch wel gaat piepen als me fan echt uitvalt
ik heb gewoon de interval tijd wat hoger gezet zodat hij niet zo snel meer gaat piepen maar toch wel gaat piepen als me fan echt uitvalt
Ja de interval heb ik ook al verhoogd, zodat de KANS dat hij niks meet kleiner wordt. Maar helaas is dit nog steeds te grootOp maandag 17 september 2001 18:47 schreef Leipo het volgende:
ik heb hetzelfde probleem. moederbord monitor geeft ook hetzelfde probleem.
Maar ik las dat MBM hetzelfde probleem heeft?? Hmm, das jammer want ik wou net die gaan proberen. Zou het probleem misschien met een bios-update opgelost zijn?
p.s.
Is er niet ergens een tijdsduur in te stellen. Hiermee bedoel ik; Als de fan langer dan 5 sec stilstaat, dan pas alarm geven.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ik heb et zelfde probleem jah (ASUS A7V266-E) en ik word er best wel nutz van
Hier zijn al verschillende draadjes over geweest (o.a. die van mij) Het euvel? Asus is er nog steeds niet in geslaagd om een goed werkende sensor te bouwen. De fannetjes draaien perfect, maar het mobo geeft 0 door. Ook in je PC Health status van je bios.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Mijn ouwe asus P3B heeft dit zelfde met voltages....
Verwijderd
ik heb het vaak met tempratuur dat hij naar 150 graden vriegt maar dat kan natuurlijk niet en met de voltage ook niet ok letten
mmm keeh, er is dus geen oplossing voor?
behalve het gewoon nergeren of Probe uitschakelen?
behalve het gewoon nergeren of Probe uitschakelen?
Ik heb de Asus A7V266 met bios 1003, maar ik heb dat probleem ook. Denk niet dat er voorlopig een oplossing voor komt...Op maandag 17 september 2001 18:50 schreef Hu9o het volgende:
[..]
Maar ik las dat MBM hetzelfde probleem heeft?? Hmm, das jammer want ik wou net die gaan proberen. Zou het probleem misschien met een bios-update opgelost zijn?
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Verwijderd
Ik heb geen problemen op mijn Asus P5A, al een ouwe plankie trouwens.
Ik draai WinXP en de nieuwste Asus Probe soms een aantal dagen zonder problemen.
Waarschijnlijk ligt het dan voornamelijk aan de Asus A7V-(E)
Ik draai WinXP en de nieuwste Asus Probe soms een aantal dagen zonder problemen.
Waarschijnlijk ligt het dan voornamelijk aan de Asus A7V-(E)
Ja ik heb d'r ook wel eens last van gehad toen ik nog zo'n temp etc. monitor erop gezet had|
...je moet er maar 1 op zetten! bij mij werkt alles top
Probe is gewoon een brak programma
Als je in je bios of in MBM kijkt zie je dat alles goed loopt
Klopt ligt aan Probe..Op dinsdag 18 december 2001 18:36 schreef ubermaestro het volgende:
Probe is gewoon een brak programmaAls je in je bios of in MBM kijkt zie je dat alles goed loopt
Heb hier een dragontje draaien enne dat hoor je wel als die 0 rpm maakt
Het is FRIET!
Had ik ook, ik had opeens een Vcore van 0.65 VOp dinsdag 18 december 2001 20:39 schreef Jox444 het volgende:
[..]
Klopt ligt aan Probe..
Heb hier een dragontje draaien enne dat hoor je wel als die 0 rpm maakt
Het probleem van Asus Probe is dat als Bijvoorbeeld de +12 volt onder de 8 komt, dan zegt Probe dat er geen spanning meer opstaat. Dit probleem heb je ook met de RPM van je CPU cooler. Als deze nauwlijks iets hoeft te doen omdat de airflow in je kast heel erg goed is of je coolblok van geweldige kwaliteit is. Dan zal je fan dusdanig langzaam gaan draaien dat Probe zegt dat de fan is gestopt met draaien....
Zoiets heb ik ook wel es met mijn ASus P4S533.
Af en toe met opstarten krijg ik een hardware monitor error (press f1 to continue enzo) en als ik dan del druk om in de bios te kijken dan knippert de speed van me fan wel es rood
Dan herstart ik es en dan gaattie weer verder met opstarten enzo
Af en toe met opstarten krijg ik een hardware monitor error (press f1 to continue enzo) en als ik dan del druk om in de bios te kijken dan knippert de speed van me fan wel es rood
Dan herstart ik es en dan gaattie weer verder met opstarten enzo
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
Mja proggie klopt niet helemaal.... Mijne deed het met de processor speed.... Gaf hij aan dat me processortje 200 C werd... Lijkt me verdomd sterk voor een AMD, want die had dus allang kapot moeten zijn dan....Hu9o schreef op 17 September 2001 @ 18:44:
Beste lezer, niet meteen roepen van gebruik de search. Want dat heb ik al gedaan.
Maar goed, mijn probleem is:
Als ik Asus Probe aan heb, dan komt hij om een aantal uur met een melding dat mijn cpu-fan stil staat. Dit is te zien in de grafiek. Maar na 2 seconden later zegt hij dat de fan wel weer draaid (er is een gat in de grafiek). Maar de fan staat helemaal niet stil. Het probleem is namelijk, volgens mij, dat er een verschil in data doorstuur tijd zit tussen het moederbord en Probe.
Iemand anders ook dit probleem gehad? of iemand die een oplossing weet (dus niet komen met gewoon uitzetten die optie van fan speed)??
Maar vond het errug hinderlijk. ben je een MD aant opnemen hoor je alarm er tussen.....
Stom proggie
Denk niet dat het probleem daaraan ligt. Omdat er maar weinig moederborden zijn die de draaisnelheid aanpassen a.d.v. warmteontwikkeling. Dat zijn alleen de nieuwere borden (en dan nog niet allemaal). Oude borden hebben het probleem ook...jappo112 schreef op 07 July 2003 @ 14:26:
Het probleem van Asus Probe is dat als Bijvoorbeeld de +12 volt onder de 8 komt, dan zegt Probe dat er geen spanning meer opstaat. Dit probleem heb je ook met de RPM van je CPU cooler. Als deze nauwlijks iets hoeft te doen omdat de airflow in je kast heel erg goed is of je coolblok van geweldige kwaliteit is. Dan zal je fan dusdanig langzaam gaan draaien dat Probe zegt dat de fan is gestopt met draaien....
Idem bij maat van me, met zelfde mobo, gebeurt ong. 1 op 10 keer: BIOS-update(s) niks geholpen, ik ga nog wel eens kijken of de bootsequence 'vertragen' wil helpen door in BIOS quick selftest uit te zetten (lijkt alsof cpu-fan op toeren moet komenZoiets heb ik ook wel es met mijn ASus P4S533.
PC's die ik gezien heb met Asus P4S533-E en -X schijnen geen probs te hebben trouwens
Pagina: 1