Outlook terugzetten naar classic interface

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cookiemonsterr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-07 22:22
Mijn vraag

Geachte medetweakers,

Het volgende: ik heb op een desktop pc met een hotmail account ingelogd via de nieuwe outlook app ( in windows 10 ). Nu is mij opgevallen dat wanneer ik inlog op outlook.live.com om in de browser de mail te kunnen controleren met hezelfde hotmail account als waarmee ik ingelogd was op outlook.live.com op de desktop pc, de complete gebruikersinterface veranderd is naar de nieuwe outlook interface, Ik heb op het internet gezocht hoe ik de oude outlook interface weer terug kan inschakelen. Er wordt verwezen naar een knop rechts bovenin het scherm naast de knop van de gebruiker om de interface naar de classic versie in te kunnen schakelen. Echter zie ik de genoemde knop niet rechts boven in het scherm. In de nieuwe outlook app op de desktop met windows 10 heb ik ook geen functie gevonden om de interface naar de vorige versie terug te zetten. Hoe kan ik de interface weer terug zetten naar de classic versie? De nieuwe interface bevalt me niet.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de zekerheid: bedoel je terug naar de "oude" Outlook met mail, agenda, etc. als deel van de betaalde Office suite?

De ene keer dat ik de fout maakte om te schakelen had ik rechtsboven die knop ja. Maar de normale Outlook zou er ook nog kunnen zijn, zoek in startmenu op Outlook (Classic).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiemonsterr
Ik bedoel met terug naar de oude outlook de classic interface die ik standaard had bij het aanmaken van het hotmail adres, van een betaalde office suite is geen sprake. Ik heb gekeken in het start menu maar daar staat geen outlook classic vermeld. Wel heb ik de optie voorbij zien komen om office 365 te downloaden waar de classic outlook dan bij inbegrepen is. Ik heb de optie gevonden om via de website van Microsoft een klassieke versie van outlook in de gekozen taal te downloaden, als ik dat bestand download en uitvoer dan worden Microsoft 365 en office gedownload. Inmiddels outlook classic geopend en ingelogd, in het begin zag ik rechts boven in het scherm een knop klik hier om te schakelen naar het nieuwe outlook, op de knop heb ik niet geklikt in de veronderstelling dat, wanneer ingelogd met het hotmail account in de classic outlook, de classic interaface terug zou zijn, dit is echter niet het geval. Wanneer ik met het hotmail account inlog bij outlouk mail online in de web browser wederom de nieuwe interface.

[ Voor 47% gewijzigd door Cookiemonsterr op 15-07-2025 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:22

Blokker_1999

Full steam ahead

Als je de interface in de webbrowser bedoeld, daar kan je niet tussen schakelen. Dat is de moderne variant van de interface, net zoals de nieuwe mail app in Windows.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiemonsterr
Dus als ik het begrijp, dan is de nieuwe outlook interface, geactiveerd door in te loggen met emailadres in de moderne outlook app op een desktop, niet terug te zetten naar de oude interface?

[ Voor 32% gewijzigd door Cookiemonsterr op 15-07-2025 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:22

Blokker_1999

Full steam ahead

De desktop app heeft er niets mee te maken. De web interface is gewoon gemoderniseerd.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiemonsterr
Voor het inloggen met het hotmail account in de nieuwe outlook app op desktop was de webinterface van outlook mail normaal ( niet modern ), na inloggen met het hotmail account in de nieuwe outlook app op desktop was de webinterface van outlook veranderd naar modern, in die zin denk ik dat de desktop app dit veroorzaakt heeft, want voor het inloggen met het hotmail account in de desktop app heeft de beschreven wijziging nooit plaatsgevonden. Ik kan nergens de knop met de terugschakel optie om de interface te veranderen naar de vorige situatie ( knop rechtsboven ) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiemonsterr
Ben er uit gekomen, het bleek uiteindelijk iets heel simpels te zijn. Het toegepaste thema was ( automatisch ) veranderd en heb dit terug kunnen zetten naar eerdere thema, Ik had ook een manier gevonden om de knop '' keer terug naar het oude outlook '' weer terug te halen, namelijk door in het register onder software > outlook een nieuwe register regel aan te maken. Ik heb de knop gebruikt, kreeg de vraag waarom terug te keren naar oude outlook maar volgens mij heeft de knop technisch gezien niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larissa Janse
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16-07 04:49
Ik herken het probleem, ik vind de nieuwe Outlook-interface ook niet prettig in gebruik. Helaas lijkt het erop dat Microsoft de optie om terug te schakelen naar de 'classic' versie bij veel accounts heeft verwijderd. Bij sommige gebruikers was de knop rechtsboven tijdelijk beschikbaar, maar inmiddels is die bij velen verdwenen.
Pagina: 1