Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en daar hoort ook een gedegen netwerk bij dat klaar is voor de toekomst. Momenteel heb ik een netwerk van Netgear dat gewoon werkt maar waarbij er weinig controle mogelijk is met betrekking tot het gescheiden houden van apparaten.
Ik heb voor mijzelf de situatie geschetst:
:strip_exif()/f/image/w1ajHLgrKncBUHnshIJ0NdbO.png?f=user_large)
Het huis heeft twee verdiepingen, met een betonnen verdiepings vloer met vloerverwarming. Het glaswerk is allemaal driedubbel uitgevoerd. Het accesspoint voor de tuin is een optie omdat ik niet weet hoe goed het signaal door het glas naar buiten gaat. Tuin is een 150 tot 200m2, ongeveer 15 meter diep vanaf het huis.
In de meterkast komt het glas binnen van de KPN, deze wil ik rechtstreeks in de router pluggen, hier staat ook de PoE switch voor de camera's en vanaf hier trek ik ook de draden naar de accespoints. De backbone van het netwerk wil ik 2.5GbE hebben. Mijn desktop en nas ondersteunen dit beide.
Mijn doel is om verschillende vlans te creëren:
- IoT (robot stofzuigers en andere meuk die ik niet vertrouw
- Free@Home, voor de verlichting
- Prive
- Werk, voor de computer van werk, moeten wel bij de printer kunnen
- Security, alarm systeem en camera's
We hebben ook nog een aantal wifi speakers welke via Tidal connect werken en dus waarschijnlijk ook wel een eigen netwerk kunnen krijgen.
Ik vind het binnen Unif lastig om te bepalen of ik zo de juiste switches heb, de prijsverschillen zijn enorm en ik wil niet betalen voor functies die ik met 95% zekerheid niet ga gebruiken. Ik ben tot de onderstaande producten gekomen:
Heb ik zo de juiste spullen? Ik heb liever Amerikaans of Europees voor netwerk apparatuur.
Ik heb voor mijzelf de situatie geschetst:
:strip_exif()/f/image/w1ajHLgrKncBUHnshIJ0NdbO.png?f=user_large)
Het huis heeft twee verdiepingen, met een betonnen verdiepings vloer met vloerverwarming. Het glaswerk is allemaal driedubbel uitgevoerd. Het accesspoint voor de tuin is een optie omdat ik niet weet hoe goed het signaal door het glas naar buiten gaat. Tuin is een 150 tot 200m2, ongeveer 15 meter diep vanaf het huis.
In de meterkast komt het glas binnen van de KPN, deze wil ik rechtstreeks in de router pluggen, hier staat ook de PoE switch voor de camera's en vanaf hier trek ik ook de draden naar de accespoints. De backbone van het netwerk wil ik 2.5GbE hebben. Mijn desktop en nas ondersteunen dit beide.
Mijn doel is om verschillende vlans te creëren:
- IoT (robot stofzuigers en andere meuk die ik niet vertrouw
- Free@Home, voor de verlichting
- Prive
- Werk, voor de computer van werk, moeten wel bij de printer kunnen
- Security, alarm systeem en camera's
We hebben ook nog een aantal wifi speakers welke via Tidal connect werken en dus waarschijnlijk ook wel een eigen netwerk kunnen krijgen.
Ik vind het binnen Unif lastig om te bepalen of ik zo de juiste switches heb, de prijsverschillen zijn enorm en ik wil niet betalen voor functies die ik met 95% zekerheid niet ga gebruiken. Ik ben tot de onderstaande producten gekomen:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
2 | Netwerk switches | Ubiquiti Flex Mini 2.5G | € 54,90 | € 109,80 |
1 | Netwerk switches | Ubiquiti Switch Pro Max 16 PoE | € 380,80 | € 380,80 |
1 | Accesspoints | Ubiquiti UniFi U7 Pro, per stuk | € 170,- | € 170,- |
1 | Accesspoints | Ubiquiti UniFi U7 Pro Wall | € 192,- | € 192,- |
1 | Modems en routers | Ubiquiti UniFi Cloud Gateway Fiber | € 309,95 | € 309,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.162,55 |
Heb ik zo de juiste spullen? Ik heb liever Amerikaans of Europees voor netwerk apparatuur.