Medjai zoekt nieuwe TV voor de woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medjai69
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-08 19:00
Na bijna 4 decennia van trouwe dienst is het tijd om mijn LCD-televisie te vervangen. De afgelopen jaren heb ik mijn vinger aan de pols van het AV-nieuws gehouden, waardoor de eisen redelijk duidelijk zijn:

Een LEd of Miniled-paneel , maat 85".
Het budget is flexibel, maar het richtbedrag is tussen de 2000-2800 euro.

De televisie zal in volgorde van prioriteit gebruikt worden voor:
Films
Gaming

De opties die ik overweeg of overwogen heb zijn:

-Sony Bravia 7 (2024)
-Sony X90L (2023)

Mijn woonkamer opstelling is een U vormige bankstel en afstand tot mijn muur is ongeveer 4.5m.

PS: Waarom Sony? Omdat ik Sony fan ben.

Dus heeft iemand tips of advies over deze tv's?

Ik kijk vaak films in de avond(lichten uit). Meestal heb ik mijn lamellen ook dicht.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Een LCD uit 1985 moet wel een hele bijzondere tv zijn :+

Ook OLED overwogen? Een 77-83" kan mogelijk in je budget passen als je niet voor het nieuwste model gaat.
Als je in het donker kijkt heb je veel baat bij een OLED.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Vier decennia? Dan val jij onder de categorie early-earlier-earliest-adopter en is jouw huidge LCD uit de jaren '80 veel geld waard, zal toen der tijd vast ook een fortuin hebben gekost ;).

Wanneer je Sony fan bent en vaak bij weinig of geen omgevingslicht kijk zou ik eerder naar een OLED TV kijken. Informeer even naar de 83A8xL, de 83'' versie van dit model maakt gebruik van dezelfde behuizing als de A90J en heeft dus ook een heatsink hierdoor liggen o.a. de HDR prestaties hoger vegeleken met de reguliere A8xL. Met wat onderhandelen zou je 'm voor rond de 3k kunnen kopen, dit is over het gestelde budget echter met het beoogde gebruik imo dubbel waard.