Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince.
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 21:05
Recent ben ik eigenaar geworden van de Alienware AW2725Q Zwart (uitvoering: Alienware AW2725Q Zwart). Vroeger toen ik een beeldscherm kocht deed ik nooit iets anders als 'm uit de doos halen, in pc en stroom pluggen en klaar. Maar ik lees toch vaker dat het raadzaam is, zeker nu ik een nieuwe dikke PC en dik 4K OLED-scherm heb, om 'm juist in te stellen/af te stellen/kalibreren en wat niet meer. Ik heb echter geen idee hoe dit te doen.

Helaas bij de eerste keer aansluiten kwam er wel een optie op het beeldscherm om 'm te gaan instellen maar omdat ik net even weg moest of op ergens op drukte was dit ineens weg... Ja heel dom/jammer maar nu heb ik dus het idee dat ik het instellen heb overgeslagen.
Dus mijn vraag: kan iemand mij hierbij helpen? Het gaat hierbij zowel om de hardware (het scherm, via knopje op het scherm) als software (geen idee, moet ik daar iets doen? in Windows? Of speciale software?).

Verder hoor ik nog graag verdere tips als iemand die heeft. Ik wil graag alles uit mijn nieuwe setup halen. :)

Alvast bedankt voor het nemen van de moeite om dit door te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14
Kalibratie is niet nodig, hoor. Helemaal niet als je geen grafisch werk doet. En ook geldt vaak dat schermen tegenwoordig op z'n minst redelijk kleuraccuraat zijn, dus niet echt grote afwijkingen vertonen.

Mocht je overigens de optie om het beeldscherm in te stellen weer wilen zien, dan kun je dit waarschijnlijk wel oproepen in het OSD. Zo niet, dan kun je het scherm resetten (ook in het OSD) en zet je het scherm even uit en weer aan.