Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuko
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:41
Ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen/praktijkgebruikers of mensen die een Tag Heuer Calibre E4 hebben overwogen. Dit is een smartwatch van het merk Tag Heuer waar ik erg van gecharmeerd ben, maar niet durf te kopen... :X

Wat zoek ik in een smartwatch? Een stappenteller en hartslag meter. Daarnaast is het handig als ik het kan koppelen met mijn iPhone (15 pro max) en dat er meldingen binnenkomen die normaliter op mijn iPhone zichtbaar zouden zijn: zoals de Ring deurbel of een SMS lezen. Whatsapp heb ik bewust niet gesynced- ook niet met mijn huidige goedkope smartwatch van Xiaomi.

De Tag Heuer Calibre E4 loopt al een poosje mee zag ik. Het draait op Wear OS van Google, maar daarvan zie ik in de app store dat er zeer zelden updates uitkomen.

Zit ik dan straks met een horloge waar geen updates meer voor komen?
Tot in hoeverre kun je Wear OS koppelen met Google Wallet en zodoende ook betalingen doen?

Wie heeft er ervaring met dit horloge of wie heeft overwogen dit klokje te kopen maar heeft daar vanaf gezien om bepaalde redenen? _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKwn-PBQAm9HxZmeN_shrS6YkXs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OG44zEE4vHoLA86HCdrS2RrL.webp?f=fotoalbum_large

Ik ben niet op zoek naar advies over wat je nog meer kan kopen voor dit geld of tips dat een Apple Watch veel meer bied voor minder }:O Want ook ik zie dat dit een vrij kostbaar horloge is waar technisch gezien betere keuzes zijn te maken. Het gaat mij met name om de features/betrouwbaarheid en toekomst qua updates.

Help welcome!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Post eens hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zou wachten op de opvolger. De e4 zit wel erg aan het einde van zijn levensduur qua tech en OS.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuko
FirePuma142 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:41:
Ik zou wachten op de opvolger. De e4 zit wel erg aan het einde van zijn levensduur qua tech en OS.
Thanks. Er wordt op internet veel gespeculeerd over een opvolger, maar ik kan nog nergens iets vinden wat concreet is (en lijkt op waarheid). Heb je enig idee hoe zeker het is dat er een opvolger gaat komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Laatst online: 19-09 19:35
Ik heb hem toevallig een paar weken geleden gekocht. Paar dingen die goed zijn om te weten:
De e5 zit er idd aan te komen. Maar aan de andere kant daarom is de prijs van de e4 inmiddels wel een stuk lager (begin dit jaar is de prijs flink verlaagd). Het zou goed kunnen dat de e5 echt weer een stuk duurder gaat zijn. Ik heb het aan de verkoper gevraagd en die verwachtte hem volgend jaar, maar officieel is nog niks.

Ik gebruik hem icm een android en daar kan alles wat je wil. De integratie met een iphone schijnt wel iets minder goed te zijn.
Voor m'n gevoel is de hartslagmeter goed (al heb ik hem nog niet naast een echt goede meter gehouden), hij reageert beter op hartslagwisselingen dan bijvoorbeeld een fitbit of een xiaomi band.
Qua stappentelling heb ik m vergeleken met de apple watch van mn vrouw en daar zat hij iets hoger maar binnen een acceptabele marge.

Betalingen heb ik nog niet getest maar dat zou mogelijk moeten zijn.

Eerlijk...de apple watch biedt denk ik meer waar voor z'n geld.
Maar goed het is gewoon een ander publiek. Ik kocht m zelf vooral omdat ik het uiterlijk erg mooi vindt en fan ben van tag heuer horloges. Daarvoor moet je m ook kopen, niet omdat het het beste horloge op de markt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuko
Martijndoes schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:57:
Ik heb hem toevallig een paar weken geleden gekocht. Paar dingen die goed zijn om te weten:
De e5 zit er idd aan te komen. Maar aan de andere kant daarom is de prijs van de e4 inmiddels wel een stuk lager (begin dit jaar is de prijs flink verlaagd). Het zou goed kunnen dat de e5 echt weer een stuk duurder gaat zijn. Ik heb het aan de verkoper gevraagd en die verwachtte hem volgend jaar, maar officieel is nog niks.

Ik gebruik hem icm een android en daar kan alles wat je wil. De integratie met een iphone schijnt wel iets minder goed te zijn.
Voor m'n gevoel is de hartslagmeter goed (al heb ik hem nog niet naast een echt goede meter gehouden), hij reageert beter op hartslagwisselingen dan bijvoorbeeld een fitbit of een xiaomi band.
Qua stappentelling heb ik m vergeleken met de apple watch van mn vrouw en daar zat hij iets hoger maar binnen een acceptabele marge.

Betalingen heb ik nog niet getest maar dat zou mogelijk moeten zijn.

Eerlijk...de apple watch biedt denk ik meer waar voor z'n geld.
Maar goed het is gewoon een ander publiek. Ik kocht m zelf vooral omdat ik het uiterlijk erg mooi vindt en fan ben van tag heuer horloges. Daarvoor moet je m ook kopen, niet omdat het het beste horloge op de markt is
Kijk, hier kan ik iets mee O+ Ik wil graag een mooie smartwatch en die zijn er niet veel.. en vind Tag Heuer ook een mooi merk en het klokje is nu gewoon goed geprijsd rond de 1.500 euro. Kun jij de notificaties van WA, mail e.d. wel naar Calibre E4 krijgen vanaf Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
Ik heb dat uitstaan maar ik zal t morgen even uitproberen.
99% zeker dat t werkt hoor, bijvoorbeeld calendar reminders heb ik wel aanstaan en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuko
Martijndoes schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:59:
Ik heb dat uitstaan maar ik zal t morgen even uitproberen.
99% zeker dat t werkt hoor, bijvoorbeeld calendar reminders heb ik wel aanstaan en dat werkt prima.
thanks, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:53
stuko schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:38:
[...]

Kijk, hier kan ik iets mee O+ Ik wil graag een mooie smartwatch en die zijn er niet veel.. en vind Tag Heuer ook een mooi merk en het klokje is nu gewoon goed geprijsd rond de 1.500 euro. Kun jij de notificaties van WA, mail e.d. wel naar Calibre E4 krijgen vanaf Android?
De versie die je in je afbeelding laat zien is bij Tag Heuer zelf voor "slechts" 1200 euro te krijgen :)

ik zou het toch nog goed overwegen, want smartwatches worden zo snel outdated dat ik me afvraag of een ouder model kopen echt een goede aankoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuko
XelaRetak schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:37:
[...]

De versie die je in je afbeelding laat zien is bij Tag Heuer zelf voor "slechts" 1200 euro te krijgen :)

ik zou het toch nog goed overwegen, want smartwatches worden zo snel outdated dat ik me afvraag of een ouder model kopen echt een goede aankoop is.
Vandaar ook de vraag of het nog goed 'connect'. En gezien ik het genoeg smartwatch vind als ik alleen de notificaties krijg op het horloge + stappenteller heb ben ik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijndoes
Ok vandaag even geprobeerd en werkt perfect. Bijvoorbeeld Whatsapp krijg je een bericht van, dat kun je lezen en je kunt t beantwoorden. Dat kan via een (veel te) klein toetsenbordje maar je kan ook spraakberichten of "reactions" sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuko
Martijndoes schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:39:
[...]

Ok vandaag even geprobeerd en werkt perfect. Bijvoorbeeld Whatsapp krijg je een bericht van, dat kun je lezen en je kunt t beantwoorden. Dat kan via een (veel te) klein toetsenbordje maar je kan ook spraakberichten of "reactions" sturen.
Okido. Dan is het alleen nog de schatting maken 'hoelang' dit goed zal blijven gaan voor me 8)

Thanks thanks!

• stuko
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, Tag Heuer heeft aangekondigd op 8 oktober hun nieuwste generatie smartwatch te presenteren! _/-\o_ Dit zal de Calibre E5 worden.
Pagina: 1