[Ubiquiti] Migratie Cloudkey/USG-3P naar UCG-Fiber

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Hallo,

Ik ben sinds ca 2017 Ubiquiti Unifi gebruiker. Ik ben toen begonnen met een simpele USG-3P in combinatie met een CloudKey als controller en wat losse Unifi switchen en accespoints.

Ik heb besloten om de gateway te upgraden naar een UCG-Fiber.

Ik heb een Ziggo modem welke al in bridge mode staat, ik heb geen glasvezel.

Ik heb de UCG aangesloten op een van de vrije poorten op een van de unifi switches die ik heb. De UCG heeft daarop een nieuwe site gekregen en is geconfigureerd/geupdate.

Ik geprobeerd de oude site te migreren naar de UCG. Echter is dit tot op heden nog niet gelukt. Sowieso lukt dit niet via de site switcher. Als ik de site import in de nieuwe site van de UCG dan zie ik de devices wel. Het enige probleem is dat ik de nieuwe site niet kan benaderen zodra ik eea om patch. Dit wordt vooral veroorzaakt omdat de UCG geen internet heeft als ik hem rechtstreeks aan het Ziggo modem hang. Hij heeft wel internet als ik hem dus aan een switch in het bestaande netwerk heb hangen.

Als ik devices probeer te migreren van de een naar de andere site dan ziet hij de nieuwe site niet welke voor de nieuwe UCG is aangemaakt/op zit.

Om de UCG te benaderen heb ik een reserve Unifi accespoint aangesloten op de UCG en geadopt in de nieuwe site van de UCG.

Mijn wens is om mijn oude SSID van mijn oude site wel te behouden qua wifi. Of in ieder geval te voorkomen om alle devices opnieuw te moeten connecten op een andere SSID.

Ik heb er vrede mee om alle devices los te adopten in de nieuwe site.

Wat is de meest efficiënte aanpak om eea te migreren? Kan het zijn dat ik de UCG moet instellen om deze rechtstreeks aan te sluiten op de Ziggo modem en hier internet op te krijgen? Is het mogelijk om de SSID en wachtwoord van het bestaande wifi netwerk over te nemen en dat alle devices dan automatisch verbinding maken met het “nieuwe” netwerk?

Alvast bedankt!