Interesse in product in de UK maar bezorgd alleen in UK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb interesse in een product dat ik voor 60% van de prijs daar kan krijgen, bij een adviesprijs van 1500 euro is dat natuurlijk megainteressant. De winkel verzend niet buiten de UK. Nu kan ik mogelijk een forwarder gebruiken, maar dan betaal ik dubbel btw bovenop de kosten voor de forwarder. Dan wordt het een stuk minder interessant.

Dus ik ben benieuwd of iemand nog een optie weet, een dienst die bijvoorbeeld zakelijk het product koopt en dan doorstuurt ofzo zonder VAT volgens de regels en dat ik het dan hier betaal ofzo. Ik kon helaas niks zelf vinden. Veel forwarders maar niemand die iets met de VAT/BTW doet.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe groot is het? Reisje doen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, naar Duinkerke rijden en dan met de veerboot naar Dover gaan. Daar kun je het eventueel ophalen bij een pakketpunt of iets dergelijks. Vliegen kan natuurlijk ook. Je zult het sowieso moeten aangeven bij de douane, maar als het echt zoveel goedkoper is in het VK, dan is zo'n uitstapje in persoon misschien best het overwegen waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of Hoek van Holland - Harwich met de Stenaline. Je kunt er eventueel gelijk een minivakantie van maken. Wel de kosten van een ETA meerekenen, en eventuele garantieproblemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Laatst online: 22:12

Zenyatta

Tsjakka!

Ken je iemand in het VK? Los van dat de post het ook moet inklaren, zou iemand anders het voor je kunnen ontvangen in het VK om het vervolgens zelf aan je door te sturen.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:27:
Ja, naar Duinkerke rijden en dan met de veerboot naar Dover gaan. Daar kun je het eventueel ophalen bij een pakketpunt of iets dergelijks. Vliegen kan natuurlijk ook. Je zult het sowieso moeten aangeven bij de douane, maar als het echt zoveel goedkoper is in het VK, dan is zo'n uitstapje in persoon misschien best het overwegen waard.
gambieter schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:30:
Of Hoek van Holland - Harwich met de Stenaline. Je kunt er eventueel gelijk een minivakantie van maken. Wel de kosten van een ETA meerekenen, en eventuele garantieproblemen.
Zenyatta schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:31:
Ken je iemand in het VK? Los van dat de post het ook moet inklaren, zou iemand anders het voor je kunnen ontvangen in het VK om het vervolgens zelf aan je door te sturen.
Los van dat ik niemand in het VK ken, is het probleem met al deze opties dat ik alsnog dubbel btw betaal :) Engelse bedrijven die wél bereid zijn te verzenden naar de EU kunnen dit doen zonder VAT te rekenen omdat je hier BTW betaalt. Maar dat doet dit bedrijf dus helaas niet.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 22:02
Misschien komt het daardoor ook dat de prijs hier niet met korting beschikbaar is? 😉

Edit: neem een vriendin mee naar Newcastle, London oid en maak er een leuk weekend van, daar heb je vermoedelijk meer plezier van.

[ Voor 43% gewijzigd door Jarno op 14-07-2025 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Jarno schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:40:
Misschien komt het daardoor ook dat de prijs hier niet met korting beschikbaar is? 😉
Het is een Canadees product. Dus of het nu in Engeland of in NL te koop is, grofweg dezelfde belastingen komen er overheen. Het gaat hier om een hifiproduct en die zijn vaak een stuk goedkoper in de UK.

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 14-07-2025 21:42 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En als je het rechtstreeks in Canada bestelt?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

JT schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:41:
[...]

Het is een Canadees product. Dus of het nu in Engeland of in NL te koop is, grofweg dezelfde belastingen komen er overheen. Het gaat hier om een hifiproduct en die zijn vaak een stuk goedkoper in de UK.
Kan je het dan niet in Canada bestellen? Dan moet je ook heffingen etc. betalen, maar dat gaat waarschijnlijk wel makkelijker dan het met het VK gaat.

Daarnaast, als één aanbieder het heeft in het VK, zijn er dan geen anderen die het aanbieden en wél naar de EU verzenden?

Omdat met Brexit de export uit (en import naar) het VK zo moeilijk geworden zijn, kan dat misschien ook wel de reden zijn dat de aanbieder die je nu gevonden hebt, niet naar de EU verstuurt.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
@ehtweak @Zenyatta Helaas, even een zoekpoging gedaan in Canada maar geen resultaten.

@Zenyatta Ja, ik kan het me zo voorstellen. Ik denk dat het echt onderdeel moet zijn van je bedrijfsplan om hier in te investeren om de processen zo efficient mogelijk te maken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Uit interesse, welk product gaat het om?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Zenyatta schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:52:
Uit interesse, welk product gaat het om?
Gaat om een setje actieve monitors. Er is 1 paar van dus ik deel liever even niet welk product, voor een ander die wellicht in de UK woont ofzo z'n kans ziet :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
Ik heb even chat gtp om hulp gevraagd. En daar kwamen de volgende website/services uit.

https://www.forward2me.com/
https://ship.skypax.com/

Uiteraard zal je dan ook weer BTW moeten betalen. Maar ik denk dat je daar niet onderuit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Dan is dat reisje misschien toch ineens de moeite waard...

Gekke gedachte... Als je die toko nou gewoon belt, misschien hebben ze dan een manier om je te helpen?

Overigens, als het apparaat hier €1500 kost en daar 60% goedkoper is, betaal je €900. Voor dat geld heb je zaterdag een treinticket Rotterdam -Londen en dan houd je nog €200 over...

[ Voor 36% gewijzigd door Zenyatta op 14-07-2025 22:47 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

En in Duitsland? Daar is elektronica ook vaak een stuk goedkoper.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:13
Zenyatta schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:39:

Gekke gedachte... Als je die toko nou gewoon belt, misschien hebben ze dan een manier om je te helpen?

Overigens, als het apparaat hier €1500 kost en daar 60% goedkoper is, betaal je €900. Voor dat geld heb je zaterdag een treinticket Rotterdam -Londen en dan houd je nog €200 over...
Hoop dat dat ticket dan wel een retour is.... Hoewel, lopen is natuurlijk even ver.

@JT is het na betalen van je BTW niet alsnog een stuk goedkoper dan ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
loki504 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:32:
Uiteraard zal je dan ook weer BTW moeten betalen. Maar ik denk dat je daar niet onderuit komt.
Ik had gehoopt dat iemand dus misschien een manier wist want qua regelgeving kan het :) Die bedrijven had ik ook gevonden.
Zenyatta schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:39:

Ik heb al contact opgenomen. Helaas. En voor 200 euro ga ik niet heen en weer met ook nog eventueel gedoe in het geval van garantie ;)
Mad-Matt schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:44:
En in Duitsland? Daar is elektronica ook vaak een stuk goedkoper.
Klopt maar ook daar helaas niet.
Gadgeteer schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:51:
[...]

Hoop dat dat ticket dan wel een retour is.... Hoewel, lopen is natuurlijk even ver.

@JT is het na betalen van je BTW niet alsnog een stuk goedkoper dan ergens anders?
Op zich wel, maar qua budget krijg ik het er hier dan niet doorheen. Ik had eigenlijk al bedacht dat ik het met iets minder moest doen, nu zie ik deze kans. Maar als ik dan toch nog op een 1000 euro uit kom...heb er zelf wel wat moeite mee maar m'n partner vond het wel héél veel geld voor een paar computerspeakertjes :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:13
JT schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:20:
[...]

Ik had gehoopt dat iemand dus misschien een manier wist want qua regelgeving kan het :) Die bedrijven had ik ook gevonden.

[...]

Ik heb al contact opgenomen. Helaas. En voor 200 euro ga ik niet heen en weer met ook nog eventueel gedoe in het geval van garantie ;)

[...]

Klopt maar ook daar helaas niet.

[...]

Op zich wel, maar qua budget krijg ik het er hier dan niet doorheen. Ik had eigenlijk al bedacht dat ik het met iets minder moest doen, nu zie ik deze kans. Maar als ik dan toch nog op een 1000 euro uit kom...heb er zelf wel wat moeite mee maar m'n partner vond het wel héél veel geld voor een paar computerspeakertjes :+
Ja dan moet je denk ik beginnen te accepteren dat deze speakers het niet gaan worden of even oefenen op 'heel lief kijken' zodat je die laatste paar centen ook mag uitgeven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Gadgeteer schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:41:
[...]

Ja dan moet je denk ik beginnen te accepteren dat deze speakers het niet gaan worden of even oefenen op 'heel lief kijken' zodat je die laatste paar centen ook mag uitgeven :+
Het heel lief naar elkaar kunnen kijken stadium zijn we voorbij }:| :P Die acceptatiefase begint dan nu misschien wel, maar misschien zag ik wel een optie over het hoofd. Of zie ik hier een gat in de markt ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

BCC

Zenyatta schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:45:
[...]

Kan je het dan niet in Canada bestellen? Dan moet je ook heffingen etc. betalen, maar dat gaat waarschijnlijk wel makkelijker dan het met het VK gaat.

Daarnaast, als één aanbieder het heeft in het VK, zijn er dan geen anderen die het aanbieden en wél naar de EU verzenden?

Omdat met Brexit de export uit (en import naar) het VK zo moeilijk geworden zijn, kan dat misschien ook wel de reden zijn dat de aanbieder die je nu gevonden hebt, niet naar de EU verstuurt.
Volgens mij zijn er heel veel heffingen geschrapt tussen ca en eu sinds de buren bijzonder gingen doen. Er zijn echter nog weinig rechtstreekse vracht verbindingen maar dat komt denk ik ook wel op gang nu?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:56

eagle00789

Est. November 2005

JT schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:20:
[...]
[...]
als je op dit punt al zegt dat je geen eventueel gedoe wilt met garantie, waarom wil je het dan wel nog laten versturen. ik zou er dan juist vanaf zien als je je nu al druk maakt om garantie bij ophalen. Bij verzenden is dat alleen nog maar erger, want je zult het dan zelf moeten terug sturen en die kosten moet je in geval van een reparatie dan ook nog eens betalen.

denk hier maar eens even goed over na voordat je deze echt wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
eagle00789 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:02:
[...]

als je op dit punt al zegt dat je geen eventueel gedoe wilt met garantie, waarom wil je het dan wel nog laten versturen. ik zou er dan juist vanaf zien als je je nu al druk maakt om garantie bij ophalen. Bij verzenden is dat alleen nog maar erger, want je zult het dan zelf moeten terug sturen en die kosten moet je in geval van een reparatie dan ook nog eens betalen.

denk hier maar eens even goed over na voordat je deze echt wilt hebben.
Het is geen product dat bekend staat om problemen. En of ik een risico neem laat ik afhangen van wat ik ermee win. Dat plaatje ziet er anders uit of je 200 euro bespaart en er nog 2 dagen voor onderweg bent tegenover 600-700 euro zonder dat je echt onderweg hoeft.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
JT schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:42:
[...]

Het heel lief naar elkaar kunnen kijken stadium zijn we voorbij }:| :P Die acceptatiefase begint dan nu misschien wel, maar misschien zag ik wel een optie over het hoofd. Of zie ik hier een gat in de markt ;)
Maar jij en je partner verdienen toch beide geld? Gooien jullie altijd alles op 1 hoop? Wij doen alle gezamenlijke lasten op 1 hoop en storten geld op de gezamenlijke rekening voor alle uitjes e.d. die we doen. Maar we houden wel altijd ons eigen geld.

Om die reden kan ik dus ook ( en heb ik laatst ) een setje actieve speakers gehaald voor mijn PC setup :9 Daar heeft vriendin lief niks over te zeggen. Ik zou hetzelfde aanraden en gewoon die speakers kopen als je het geld waard vind O-)

[ Voor 22% gewijzigd door hollandnick op 15-07-2025 10:08 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
hollandnick schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:07:
[...]

Maar jij en je partner verdienen toch beide geld? Gooien jullie altijd alles op 1 hoop? Wij doen alle gezamenlijke lasten op 1 hoop en storten geld op de gezamenlijke rekening voor alle uitjes e.d. die we doen. Maar we houden wel altijd ons eigen geld.

Om die reden kan ik dus ook ( en heb ik laatst ) een setje actieve speakers gehaald voor mijn PC setup :9 Daar heeft vriendin lief niks over te zeggen. Ik zou hetzelfde aanraden en gewoon die speakers kopen als je het geld waard vind O-)
Het gaat een beetje offtopic om erop te reageren maar je hebt zeker gelijk hoor. Mijn partner laat haar mening blijken maar dat betekent niet dat het niet kan. Ook al komt ál ons geld op de grote hoop. Alleen zelf vind ik de reguliere prijs ook té en 1000e eigenlijk ook wel. Ik was aan het speuren in het bereik tot 500 euro. Als ik dan voor 300e (inclusief verzenden) mijn "droom"monitors heb dan zit dat voor mij op het randje maar 1000 is er wel over :)

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 15-07-2025 10:12 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
JT schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:10:
[...]

Het gaat een beetje offtopic om erop te reageren maar je hebt zeker gelijk hoor. Mijn partner laat haar mening blijken maar dat betekent niet dat het niet kan. Ook al komt ál ons geld op de grote hoop. Alleen zelf vind ik de reguliere prijs ook té en 1000e eigenlijk ook wel. Ik was aan het speuren in het bereik tot 500 euro. Als ik dan voor 300e (inclusief verzenden) mijn "droom"monitors heb dan zit dat voor mij op het randje maar 1000 is er wel over :)
Ja snap ik, voor mij zou het ook teveel geld zijn ( voor bij de PC althans, in de woonkamer zou het prima kunnen ). Ik heb laatst dan ook de Kanto Ora 4 aangeschaft. Dat was voor mij wel een beetje de max die ik aan mezelf mocht verantwoorden :P

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Voor het werk heb ik nogal eens te maken met het verschepen van (IT) spul van Nederland naar de VK (London). Sinds de brexit en het ingaan van de regels is het administratief een enorme rompslomp. Je hebt allerhande documenten en facturen nodig van wat je uit/in voert en dit moet dan ingediend worden door een derde partij. In ons geval moet het ook overgezet worden naar een andere fiscale entiteit, maar dat is omdat we het natuurlijk bedrijfsmatig doen.

Let er dus wel op dat als je het invoert in nederland en de doos en zo er nog omheen zit je mogelijk BTW moet betalen. Geen idee hoe happig ze hier tegenwoordig op controleren bij particulieren die over steken met de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:01
Je hebt een max. bedrag dat je wilt uitgeven aan dit setje, kijk dan of doe een oproep voor een 2e hands setje. Als het om speakers gaat dan zit daar weinig risico aan; ze doen het of ze doen het niet....
Misschien is er 2e hands zelfs nog een betere set voor hetzelfde geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:56
een aantal jaar geleden had ik op ebay een mooie aanbieding gezien voor een interieur voor mijn auto.
Daar de passagiersstoel in de UK een bestuurdersstoel is hier in NL, had ik voor weinig geld een hele knappe set te pakken.
Ergens zuid van Londen ophalen.

Auto gepakt naar Calais, met de auto in de trein en even later de spullen ingeladen.
Vervolgens retour, en de volgende ochtend monteren.
Prachtige ervaring en zeker de moeite waard. Daar moet ik wel bij vermelden dat ik een tankpas had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:00
Mijn advies , koop een ticket van Eindhoven naar Dublin buiten het vakantie seizoen voor 30 eur , en reis met de aircoach bus naar Belfast ofzo voor een 14 eur retourtje, dan heb je ook geen gezeik met de eventuele import kost bij de douane 8)

de vlucht van eindhoven naar Dublin duurt 2 uur , en de busreis ook zo'n 2 uur .. dus je zou t allemaal in 1 dag kunnen doen,

[ Voor 104% gewijzigd door Metallize op 15-07-2025 12:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

talin

ES-MA

@ToolkiT lief aankijken?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Waar in Engeland is het? De buren van een kennis van een vriend van de man van mijn collega zijn nu toevallig in London. :+ <- geen serieus voorstel

[ Voor 13% gewijzigd door LA-384 op 16-07-2025 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
LA-384 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:33:
Waar in Engeland is het? De buren van een kennis van een vriend van de man van mijn collega zijn nu toevallig in London. :+
Ik stuur je even een DM, dank :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:44
@JT bij Forward2Me kun je het ook eerst naar een warehouse van ze op Guernsey laten sturen, vanwaar Forward2Me het dan naar jou doorstuurt. Naar Guernsey kan tax free verzonden worden in het UK, maar niet elke retailer wil er aan meewerken. Je zou kunnen kijken of die route een optie is in jouw geval, als je geluk hebt betaal je dan alleen de BTW bij de doorzending naar Nederland.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Mjah, vind ik ook zo wat, ik ken hem niet :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JT schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:57:
[...]

Mjah, vind ik ook zo wat, ik ken hem niet :)
ik ben nu zelf op vakantie, maar @ll roel j is nu op vakantie in de UK en kan het mogelijk mee terug nemen?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Dank voor de tip @ToolkiT :) Ik loop nu eerst even de tip uit van @coyote1980 zodat ik er niemand mee lastig hoef te vallen, anders kan ik nog iemand vragen :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:29

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

De dubbele BTW kun je terugvragen. De invoerrechten helaas niet.

Kijk even hier: https://rompslomp.nl/blog...0in%20je%20btw%2Daangifte.

Uiteraard het kopje over niet-EU-landen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:48:
De dubbele BTW kun je terugvragen. De invoerrechten helaas niet.

Kijk even hier: https://rompslomp.nl/blog...0in%20je%20btw%2Daangifte.

Uiteraard het kopje over niet-EU-landen.
Dank voor de tip. Helaas gaat de pagina over zakelijk verkeer en staat er het volgende zinnetje:
Ook deze btw krijg je dus gewoon terug, als je de ingekochte producten tenminste gebruikt om belaste omzet te genereren.
Dat doe ik niet want het is voor persoonlijk gebruik :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Parcel forwarder gebruiken? Doe ik geregeld zelf ook, maar dan voor spullen uit de US. Heb echter ook een UK adres.

[ Voor 61% gewijzigd door MaZo op 17-07-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:29

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

JT schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:50:
[...]

Dank voor de tip. Helaas gaat de pagina over zakelijk verkeer en staat er het volgende zinnetje:

[...]

Dat doe ik niet want het is voor persoonlijk gebruik :)
Oh, sorry... ergens in mijn hoofd zat dat je het wilde verhandelen.

Als particulier kun je (op dit moment) geen VAT terugvragen. Dat was wel zo (er was zelfs een speciaal loket voor op de grote luchthavens - ik heb er heel wat in de rij gestaan op Heathrow).

Maar deze regeling is helaas vervallen. Er wordt druk gediscussieerd om het weer in te voeren om de shoppende toerist uit de EU te lokken, maar daar heb jij op dit moment niet zoveel aan.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Ik ben hier wel eens langsgelopen, maar ik heb ze zelf nooit gebruikt: https://www.mbe.co.uk/weybridge
Lijkt meer een langere termijn dienst te zijn, maar aangezien het totaal je een stuk geld bespaart, kan je eens narekenen of het loont om een maandje een dergelijke dienst te gebruiken en door te laten sturen. Of misschien doen ze ook one-off opties. Zou je moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
JT schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:44:
Dank voor de tip @ToolkiT :) Ik loop nu eerst even de tip uit van @coyote1980 zodat ik er niemand mee lastig hoef te vallen, anders kan ik nog iemand vragen :Y)
Weet niet precies waar in de UK het is? Stuur me anders een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Editie: foutje

[ Voor 96% gewijzigd door JT op 21-07-2025 16:59 ]

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1