Ik heb in 2011 mijn huidige computer gekocht op basis van de tweakers best buy guide rond 2011. Ik heb deze laten assembleren. Hij wordt te langzaam en loopt ook regelmatig vast. De computer wordt gebruikt voor surfen, youtube, huiswerk kinderen, administratie, fotos back-up, geen gamen.
Huidige systeem (2011)
Be-Quiet Pure Power L7 300W
NEC / Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Antec Three Hundred - EU
Kingston 8GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2)
AMD Athlon II X4 640
Samsung 1000GB HDD
Asrock 890GX Extreme3
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer wordt gebruikt voor surfen, youtube, huiswerk kinderen, administratie, fotos back-up, geen gamen. Verder 2 schermen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als ik zo rondkijk, moet ik het tussen de 500-700 wel kunnen regelen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, muis, toetsenbord, boxjes
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil weer 14 jaar verder kunnen met dit systeem. verder las ik over barebone systemen, wat de assemblage makkelijker maakt (ik heb dit nog nooit gedaan), en wilde de ASROCK Deskmeet x600 als basis gebruiken.
Daarnaast vond ik de BBG kantoor computer te mager
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag de ASRock DeskMeet X600 als basis willen gebruiken, omdat ik deze dan zelf in elkaar kan zetten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
2 schermen mogelijk
Ga je overklokken?
Nee
Gevonden configuratie
Ik heb dus een systeem samengesteld (op basis van forum, op basis van chatgpt
) bij een aanbieder en wil even checken of dit logisch is. zijner zaken die ik mis. Zijn er zaken die onlogisch zijn, zijn er duidelijkere verbeteringen? of redenen waarom ik die echt niet zou moeten doen. De prijs van dit (600e) vind ik acceptabel (ook al snap ik dat het voor mijn eisen het goedkoper zou moeten kunnen (iig voor gebruik de eerste 6 jaar).
Huidige systeem (2011)
Be-Quiet Pure Power L7 300W
NEC / Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Antec Three Hundred - EU
Kingston 8GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2)
AMD Athlon II X4 640
Samsung 1000GB HDD
Asrock 890GX Extreme3
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer wordt gebruikt voor surfen, youtube, huiswerk kinderen, administratie, fotos back-up, geen gamen. Verder 2 schermen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als ik zo rondkijk, moet ik het tussen de 500-700 wel kunnen regelen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, muis, toetsenbord, boxjes
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil weer 14 jaar verder kunnen met dit systeem. verder las ik over barebone systemen, wat de assemblage makkelijker maakt (ik heb dit nog nooit gedaan), en wilde de ASROCK Deskmeet x600 als basis gebruiken.
Daarnaast vond ik de BBG kantoor computer te mager
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag de ASRock DeskMeet X600 als basis willen gebruiken, omdat ik deze dan zelf in elkaar kan zetten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
2 schermen mogelijk
Ga je overklokken?
Nee
Gevonden configuratie
- ASRock DeskMeet X600
- AMD Ryzen 5 8600G Processor
- Kingston DDR5 SODIMM FURY Impact 2x16GB 5600
- Kingston DDR5 FURY Beast 2x16GB 6000 KF560C30BBEK2-32 geheugenmodule - aangepast op basis van feedback
- Samsung 990 EVO PLUS 2TB M.2 SSD
Ik heb dus een systeem samengesteld (op basis van forum, op basis van chatgpt
----------------------------------------