Loodvervanger schade repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:41
Tijdens werkzaamheden op het dak is de loodvervanger beschasigd omdat deze zacht was met de zon erop.

Hoe kan ik dit netjes herstellen? Zelf dacht ik aan wat bitumenkit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C566OmibnD9y5tIqxBmLiaHhVWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKE46dGUF9mAXEgrbWXjt4sN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:54

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Bitumenkit is een tijdelijke oplossing. Blijft 1 a 2 jaar goed. Veel langer zou ik niet vanuit gaan, omdat droog wordt en scheuren gaat krijgen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:26
@Artopaper
Een nieuw stuk loodvervanger kopen en die aanbrengen onder de huidige. De huidige voorzichtig omhoog buigen, nieuwe er zo ver mogelijk onder aanbrengen en dan oude terugbuigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
chrisborst schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:11:
@Artopaper
Een nieuw stuk loodvervanger kopen en die aanbrengen onder de huidige. De huidige voorzichtig omhoog buigen, nieuwe er zo ver mogelijk onder aanbrengen en dan oude terugbuigen.
Dit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 15:00
Bison Rubber Seal heb ik gebruikt en blijft lang goed, wel meerdere lagen aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romabah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-07 12:44
TwiSteD1 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:05:
Bison Rubber Seal heb ik gebruikt en blijft lang goed, wel meerdere lagen aanbrengen.
Re-quote voor rubber seal. 4 Jaar geleden gebarstte dakgoot gerepareerd ( 3 lagen, ziet er lelijk uit maar boeiend). Nog steeds waterdicht. Moet lang drogen, heb gelezen dat als het gaat regenen en het is nog niet cured je problemen krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-07 10:36
Artopaper schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:13:
Tijdens werkzaamheden op het dak is de loodvervanger beschasigd omdat deze zacht was met de zon erop.

Hoe kan ik dit netjes herstellen? Zelf dacht ik aan wat bitumenkit.
Lood.
Pagina: 1