Hallo allemaal,
Ik ben nog vrij nieuw in deze wereld en heb al flink wat topics doorgespit, maar ik vond het toch handig om een eigen topic aan te maken. In oktober krijg ik de sleutel van mijn jaren '30 woning en ik ben van plan om direct bij de start het dak te voorzien van 7 zonnepanelen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/brGYx7SovWMsfRqx1qOJN98q.jpg?f=user_large)
Situatie:
-Verwacht jaarverbruik: ca. 2800 kWh (1-persoonshuishouden)
-Ik werk veel thuis overdag
-Wellicht komt er een jacuzzi in de toekomst
-Warmtepompboiler wordt geplaatst en dan volledig van het gas af
-Woning wordt verwarmt met airco
- Ik vind het belangrijk om ontzorgd te zijn
- Aanbieder in overweging: Zonneplan
Waarom Zonneplan mijn aandacht trekt:
Het klinkt bijna té goed. Geen terugleverkosten, geld toe krijgen bij het automatisch afschakelen van de panelen, geen last van het wegvallen van salderen... Wat zie ik over het hoofd?
Voor zover ik zie is het “addertje” dat je een dynamisch contract van Zonneplan moet nemen om dit rendement te halen. Maar eerlijk gezegd lijkt dat me juist logisch (en voordelig).
Als het allemaal zo perfect zou zijn, zou iedereen er zitten en dat is niet zo.
Mijn vragen:
1. Wat is het daadwerkelijke addertje onder het gras, als dat er is?
2. Zijn er gebruikers van Zonneplan hier met ervaringen (positief/negatief)?
3. Is het volledig volgooien van het dak uberhaupt wel slim?
3. Wel of niet aan de thuisaccu? .. heb nog geen idee wat mijn verbruik exact gaat zijn in deze woning.
4. Zijn er andere dingen die ik vergeet?
Alle hulp en inzichten zijn welkom, thanks alvast!
Ik ben nog vrij nieuw in deze wereld en heb al flink wat topics doorgespit, maar ik vond het toch handig om een eigen topic aan te maken. In oktober krijg ik de sleutel van mijn jaren '30 woning en ik ben van plan om direct bij de start het dak te voorzien van 7 zonnepanelen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/brGYx7SovWMsfRqx1qOJN98q.jpg?f=user_large)
Situatie:
-Verwacht jaarverbruik: ca. 2800 kWh (1-persoonshuishouden)
-Ik werk veel thuis overdag
-Wellicht komt er een jacuzzi in de toekomst
-Warmtepompboiler wordt geplaatst en dan volledig van het gas af
-Woning wordt verwarmt met airco
- Ik vind het belangrijk om ontzorgd te zijn
- Aanbieder in overweging: Zonneplan
Waarom Zonneplan mijn aandacht trekt:
- Geen terugleverkosten, ook na het afschaffen van salderen
- Dynamisch energiecontract lijkt tot nu toe de beste keuze
- Panelen worden automatisch uitgeschakeld bij negatieve stroomprijzen (Powerplay)
- Mogelijkheid om geld te verdienen door het tijdelijk uitschakelen van je panelen)
- 7 glas-glas zonnepanelen van 450 Wp (totaal 3150 Wp)
- 2 Zonneplan Evo micro-omvormers
- Inclusief installatie: €3649
Het klinkt bijna té goed. Geen terugleverkosten, geld toe krijgen bij het automatisch afschakelen van de panelen, geen last van het wegvallen van salderen... Wat zie ik over het hoofd?
Voor zover ik zie is het “addertje” dat je een dynamisch contract van Zonneplan moet nemen om dit rendement te halen. Maar eerlijk gezegd lijkt dat me juist logisch (en voordelig).
Als het allemaal zo perfect zou zijn, zou iedereen er zitten en dat is niet zo.
Mijn vragen:
1. Wat is het daadwerkelijke addertje onder het gras, als dat er is?
2. Zijn er gebruikers van Zonneplan hier met ervaringen (positief/negatief)?
3. Is het volledig volgooien van het dak uberhaupt wel slim?
3. Wel of niet aan de thuisaccu? .. heb nog geen idee wat mijn verbruik exact gaat zijn in deze woning.
4. Zijn er andere dingen die ik vergeet?
Alle hulp en inzichten zijn welkom, thanks alvast!
[ Voor 9% gewijzigd door 0re0 op 14-07-2025 20:06 ]