Vraag
Alle reacties
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 72% gewijzigd door -Tweety- op 15-07-2025 14:32 ]
Bovendien, wanneer een stuk staal door een houten vloer heen gaat dan is er ook anders met de bank omgesprongen (pun intended) dan alleen waar die voor bedoeld is, namelijk zitten.
Voortaan glijvilt of zoiets onder de poten van de bank maken, dat voorkomt al het e.e.a.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Daarbij, als het onze "fout" zou zijn, zou ik ook niet vragen om een contra expertise. Ik ben bewust dat we daar voor moeten betalen, dat ga ik natuurlijk niet voor mijn lol doen.
[ Voor 84% gewijzigd door -Tweety- op 15-07-2025 14:34 ]
Volgens onze verzekering niet..gambieter schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:10:
Valt de schade aan je vloer niet onder je eigen verzekering?
Heeft de rechtsbijstandverzekering een claim ingediend bij de leverancier op grond van productaansprakelijkheid of is het schadebedrag daarvoor te gering?
https://wetten.overheid.n...z=2015-06-19&g=2015-06-19
Om te kunnen bewijzen, moet er een contra expert langs komen op een rapport op te maken.
Mijn vraag: bij welke contra expertise kan ik terecht? Ik kan alleen maar bedrijven vinden die een expert langs sturen bij brand, water, inbraak schade.
Zonder rapport heb ik geen poten om op te staan.
[ Voor 23% gewijzigd door -Tweety- op 15-07-2025 14:35 ]
Voor productaansprakelijkheid is het niet nodig om aan te tonen dat het om een constructiefout gaat.
Werd netjes opgelost door ze. Als iemand weet wat ze aan banken etc kunnen verwachten zijn zij het denk ik.
Meestal worden ze ingehuurd door woonwinkels, maar ik kan me voorstellen dat je ze ook voor een beoordeling langs zou kunnen laten komen. Zou er een belletje aan wagen, en misschien hebben ze ook wel andere tips
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dank je wel!The Eagle schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:00:
Je zou https://oranjefurniturecare.com/ eens kunnen bellen. Wij hebben hun All in House medewerkers ooit nodig gehad ivm een garantie geval op onze bank (aangeschaft bij Pronto, zakte vrij snel door).
Werd netjes opgelost door ze. Als iemand weet wat ze aan banken etc kunnen verwachten zijn zij het denk ik.
Meestal worden ze ingehuurd door woonwinkels, maar ik kan me voorstellen dat je ze ook voor een beoordeling langs zou kunnen laten komen. Zou er een belletje aan wagen, en misschien hebben ze ook wel andere tips
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als de vloer vast zit aan de ondervoer/het huis -> opstalverzekering bellen.
Als de vloer los ligt, bijv. klik laminaat, dan heb je 1 plank schade en geen 3k schade (en dan valt het onder inboedel)
BIj beide verzekeringen zal je in de polisvoorwaarden moeten kijken of eigen schade gedekt is.
Als je vindt dat het de schuld van de bankleverancier is, dan moet je die aansprakelijk stellen middels een brief.
Als je wilt bewijzen dat de bank een productiefout of installatie fout heeft, dan ben je niet op het goede pad. Dat is het probleem van de bankleverancier.
Dum de dum
Wat heb je gevonden?-Tweety- schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:25:
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben een stuk verder gekomen!