Wettelijk bedenktermijn online coaching

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:32
Graag zou ik wat advies inwinnen over het ongedaan maken van een online coaching traject. Het coaching traject bestond uit een voedingsschema en trainingsschema, plus wekelijke feedback.

Op 1 Juni ben ik een (fitness) coaching traject gestart met een online coach. Voordat ik het eerste termijn betaald heb, heb ik algemene voorwaarden ontvangen, waarin het volgende was opgenomen:

Ingang online coaching
Het online coaching proces gaat van start wanneer de eerste betaling is voldaan. De eerste betaling is tevens
ook akkoord voor ingang van minimale start periode van 12 weken (3 maanden). Dit zal doorgaans de eerste
van de maand zijn, maar kan afwijken afhankelijk van wanneer betaling is voldaan. Het online coaching proces
heeft een duur van minimaal 12 weken vanaf ingang van het proces.

Opzegging Online coaching:
Opzegging van het online coaching traject is mogelijk via WhatsApp. Als de
opzegging van het online coaching traject is verwerkt, ontvang je een bevestiging van de opzegging.
De opzegging moet uiterlijk voor de 25ste van de aankomende maand worden
doorgeven via WhatsApp. Indien het online coaching traject binnen 12 weken (3 maanden) van aanvang wordt
opgezegd, moet de betaling voor de resterende weken worden voldaan en zijn indien genoodzaakt een icasso
bureau in te schakelen.

Per mail heb ik hier geen zwart op wit akkoord op gegeven, maar ik heb wel het intakeformulier ingevuld en betaald voor het eerste termijn.

Vervolgens heb ik op 13 Juni (12 dagen later) per Whatsapp, waar alle verdere communicatie via verliep, aangegeven dat ik niet denk dat het coaching traject bij mij past. Meermaals aangegeven dat ik het hierbij wil laten en dat hij wat mij betreft de eerste termijn van €200,00 mag houden. Ik had tenslotte al een voedingsschema en trainingsschema ontvangen, dus ik vind dat hij betaald mag worden voor de effort tot op heden.

Het laatste contact bestond op 23 Juni, waarbij mijn voorstel was om het daarbij te laten.

Tot mijn verbazing heb ik gister een bericht ontvangen waarin hij aangaf het inmiddels met zijn boekhouder overlegd te hebben. Conclusie: De boekhouder vind dat de algemene voorwaarden duidelijk zijn en wil mij gebonden houden aan de algemene voorwaarden + eventuele incassokosten. Dat leek hem (de coach) zelf dan weer overdreven, dus om tot een middenweg te komen wil hij dat ik het tweede termijn (van de in totaal 3 termijnen) ook betaal.

Ik ben het hier niet mee eens, maar heb geen rechtsbijstandverzekering.
1. Zijn er partijen waar ik rechtsbijstand kan inschakelen zonder verzekering? Dit lijkt mij een case die vaak voorkomt, dus er zal ongetwijfeld jurisprudentie over zijn.
2. Online lees ik dat je ook bij diensten een wettelijk bedenktermijn hebt van 14 dagen. Echter, gaat dit wettelijk bedenktermijn óók voor eventuele algemene voorwaarden waarmee ik akkoord ben gegaan?

Bij voorbaat dank.

Groet Rideriderr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit lijkt me van toepassing:

https://www.consuwijzer.n...nen-tijdens-de-bedenktijd
Als een dienst begint tijdens de bedenktijd, kunt u vaak nog steeds van het koop af. Maar het is dan niet zeker of u al uw geld terugkrijgt:

Gaf u vooraf toestemming om een deel van de dienst te starten tijdens de bedenktijd? En ging u ermee akkoord om te betalen voor de gebruikte diensten? Dan betaalt u voor het gebruikte deel.
De vraag is dan natuurlijk nog wel een beetje hoe dat "gebruikte deel" in dit geval precies beoordeeld moet worden en wat dat waard is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr