TLDR
- Zakelijke bestelling- Boormachines + koffers besteld
- Enkel koffers geleverd
- Leverancier bevestigd niet te kunnen leveren
- Leverancier weigert terugbetaling tot ik de koffers zelf terugstuur
Vraag
Ik begrijp dat het niet heel vriendelijk is dat ik ze niet naar een pakketpunt wil brengen, maar het pakketpunt is 20+ minuten lopen en ik krijg de dozen niet mee op de fiets. Bovendien heb ik hier gewoon 0 schuld aan.Ze geven ook aan prima te kunnen ophalen, maar omdat ik niet betaal voor dat lidmaatschap weigeren ze.
Volgens mij sta ik hier in mijn recht, maar omdat het een zakelijke bestelling is wil ik dat toch even navragen.
Hele verhaal
Vorige week twee Makita boormachines (DDF484ZJ) in koffer besteld en betaald (VISA). Het betreft een zakelijke bestelling vanuit een zakelijk account. De bestelling was bijMembers only:
zelf, dus niet bij een partner.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De doos was maar 3kg. En inderdaad, enkel de koffers waren geleverd. De boormachines zaten er niet bij. Ik heb screenshots van PostNL waar het te lage gewicht op te zien is. Samen met specs van Makita waaruit blijkt dat enkel de koffers samen al dat gewicht hebben.
Contact opgenomen met de chat waar een nogal bijdehand mannetje aangeeft dat het een eenmalige vergissing geweest moest zijn en dat ze de oude zouden terugnemen. Hij wilde niet bij het magazijn laten controlleren, want het was een eenmalige vergissing. Voor mij was het belangrijker om snel de boormachine te hebben, dus op zijn advies opnieuw besteld. Zou nu zeker goed gaan.
Je raad het al. Toen had ik 3 koffers en nog steeds 0 boormachines in m'n bezit.
Direct maar een andere bestelling geplaatst. Nu wel bij een partner (€12,50 per machine duurder). De volgende dag had ik 2 nieuwe koffers en los daarvan nog 2 boormachines binnen. Het kan dus kloppen dat ze in het magazijn appart liggen. Zal wel goedkoper zijn om een 'tray' boormachine en losse koffer te leveren ofzo. Zit ik niet zo mee, de boormachines zelf zijn prima.
Maar dan moeten de eerste 3 koffers nog terug. In eerste instantie zouden die opgehaald worden. Maar dat blijkt nu niet te kunnen (We zitten naast de ring in Amsterdam, niet bepaald afgelegen). Want dan had ik maar een lidmaatschap bij ze moeten afsluiten, dan zouden ze wel komen ophalen.
Ik heb dus maar gemailed:
En een paar dagen later antwoord:Bestelling <knip> heeft u geleverd maar bleek enkel te bestaan uit lege koffers. De boormachine zaten niet in de koffers.
Ik heb hierop contact met u opgenomen en kreeg te horen dat dit een eenmalige fout zou zijn. Ik kon opnieuw bestellen en dan zou het goed gaan.
U weigerde een magazijncontrole uit te voeren.
De nieuwe bestelling is <knip>, waarin u wederom enkel de lege koffer heeft toegezonden. Beide keren blijkt duidelijk uit de track&trace informatie dat er nooit een boormachine in deze koffers heeft gezeten. Het gewicht van een lege Makita Makpac komt keurig overeen met het gewicht op Track&Trace.
Ik heb nu een nieuwe bestelling geplaatst en verwacht het prijsverschil van u terug te ontvangen. Tevens verwacht ik vanzelfsprekend een terugbetaling voor de andere bestellingen.
Zoals reeds per chat besproken bent u van harte welkom om de koffers op te halen bij onze goederenontvangst. Graag verneem ik op welke dag ze klaar moeten staan. Ik ga echter niet met 3 grote koffers over straat slepen gezien ze niet eens op mijn fiets passen.
Ik lees hier al aardig wat jaartjes mee, dus dacht dat ik wel zelf een reactie kon schrijven. Hoop dat het niet te onhandig is<knip>
Bedankt voor je e-mail en je geduld. We hebben je vraag achter de schermen doorgezet naar de juiste afdeling. Mijn collega geeft aan dat wij momenteel geen voorraad hebben om dit te controleren. Wij snappen dat dit enorm balen is en vandaar ook onze excuses. Je kunt de koffer het best retourneren. Als ik de mogelijkheid had om de koffer compleet te versturen naar je, dan had ik dit voor je in orde gemaakt maar hij is niet meer op voorraad dus.
Mocht je nog vragen hebben, laat het mij dan uiteraard weten. Zo niet, dan hoef je ook niet op deze mail te reageren en dan wens ik je nog een hele fijne dag voor nu!
Met vriendelijke groet
<knip>
En dan komt het standaard antwoord weer:<knip>
Dat ik de koffers kan retourneren was reeds besproken. Maar zoals al aangegeven, de koffers zijn best fors en kan ik niet meenemen op de fiets.
Aangezien u nu aangeeft de boormachines niet te kunnen leveren, is nakoming van de koopovereenkomsten nu feitelijk onmogelijk geworden. Ik ontbind dan ook de overeenkomsten onder nummers <knip> en <knip> met onmiddellijke ingang conform artikel 6:265 BW.
Ik verwacht de terugbetaling van het volledige orderbedrag binnen 14 dagen na vandaag.
Indien u de lege koffers wenst af te (laten) halen, kunt u hiervoor een afspraak met mij maken. Ik zorg dan dat de koffers klaar staan bij onze goederenontvangst:
<knip>
Ik bewaar de koffers gedurende 28 dagen na dagtekening van deze e-mail (tot en met 11 augustus 2025). Na deze termijn vervalt elke aansprakelijkheid van mijn zijde en worden de koffers als vervallen beschouwd.
Mocht u vragen hebben of aanvullende gegevens nodig zijn, dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
<knip>
Bedankt voor je snelle terugkoppeling. Ik begrijp heel goed dat je vanwege het gewicht van de koffers deze niet zelf kunt terugbrengen naar een afhaalpunt. Echter heb je geen <knip> lidmaatschap, dus je kunt de koffers enkel zelf retourneren naar een afhaalpunt. Zodra wij de koffers retour hebben ontvangen zorgen wij voor een terugbetaling. Wij kunnen je voorzien van een gratis retourlabel. Retours ophalen doen we enkel voor grote huishoudelijke apparaten of voor klanten die een <knip> lidmaatschap hebben.
Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het mij dan zeker weten. Ik wens je voor nu nog een hele prettige dag verder!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 14-07-2025 18:45 ]