Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25

TLDR
- Zakelijke bestelling
- Boormachines + koffers besteld
- Enkel koffers geleverd
- Leverancier bevestigd niet te kunnen leveren
- Leverancier weigert terugbetaling tot ik de koffers zelf terugstuur

Vraag
Ik begrijp dat het niet heel vriendelijk is dat ik ze niet naar een pakketpunt wil brengen, maar het pakketpunt is 20+ minuten lopen en ik krijg de dozen niet mee op de fiets. Bovendien heb ik hier gewoon 0 schuld aan.

Ze geven ook aan prima te kunnen ophalen, maar omdat ik niet betaal voor dat lidmaatschap weigeren ze.

Volgens mij sta ik hier in mijn recht, maar omdat het een zakelijke bestelling is wil ik dat toch even navragen.

Hele verhaal
Vorige week twee Makita boormachines (DDF484ZJ) in koffer besteld en betaald (VISA). Het betreft een zakelijke bestelling vanuit een zakelijk account. De bestelling was bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
zelf, dus niet bij een partner.

De doos was maar 3kg. En inderdaad, enkel de koffers waren geleverd. De boormachines zaten er niet bij. Ik heb screenshots van PostNL waar het te lage gewicht op te zien is. Samen met specs van Makita waaruit blijkt dat enkel de koffers samen al dat gewicht hebben.

Contact opgenomen met de chat waar een nogal bijdehand mannetje aangeeft dat het een eenmalige vergissing geweest moest zijn en dat ze de oude zouden terugnemen. Hij wilde niet bij het magazijn laten controlleren, want het was een eenmalige vergissing. Voor mij was het belangrijker om snel de boormachine te hebben, dus op zijn advies opnieuw besteld. Zou nu zeker goed gaan.

Je raad het al. Toen had ik 3 koffers en nog steeds 0 boormachines in m'n bezit.

Direct maar een andere bestelling geplaatst. Nu wel bij een partner (€12,50 per machine duurder). De volgende dag had ik 2 nieuwe koffers en los daarvan nog 2 boormachines binnen. Het kan dus kloppen dat ze in het magazijn appart liggen. Zal wel goedkoper zijn om een 'tray' boormachine en losse koffer te leveren ofzo. Zit ik niet zo mee, de boormachines zelf zijn prima.

Maar dan moeten de eerste 3 koffers nog terug. In eerste instantie zouden die opgehaald worden. Maar dat blijkt nu niet te kunnen (We zitten naast de ring in Amsterdam, niet bepaald afgelegen). Want dan had ik maar een lidmaatschap bij ze moeten afsluiten, dan zouden ze wel komen ophalen.

Ik heb dus maar gemailed:
Bestelling <knip> heeft u geleverd maar bleek enkel te bestaan uit lege koffers. De boormachine zaten niet in de koffers.
Ik heb hierop contact met u opgenomen en kreeg te horen dat dit een eenmalige fout zou zijn. Ik kon opnieuw bestellen en dan zou het goed gaan.
U weigerde een magazijncontrole uit te voeren.

De nieuwe bestelling is <knip>, waarin u wederom enkel de lege koffer heeft toegezonden. Beide keren blijkt duidelijk uit de track&trace informatie dat er nooit een boormachine in deze koffers heeft gezeten. Het gewicht van een lege Makita Makpac komt keurig overeen met het gewicht op Track&Trace.

Ik heb nu een nieuwe bestelling geplaatst en verwacht het prijsverschil van u terug te ontvangen. Tevens verwacht ik vanzelfsprekend een terugbetaling voor de andere bestellingen.

Zoals reeds per chat besproken bent u van harte welkom om de koffers op te halen bij onze goederenontvangst. Graag verneem ik op welke dag ze klaar moeten staan. Ik ga echter niet met 3 grote koffers over straat slepen gezien ze niet eens op mijn fiets passen.
En een paar dagen later antwoord:
<knip>
Bedankt voor je e-mail en je geduld. We hebben je vraag achter de schermen doorgezet naar de juiste afdeling. Mijn collega geeft aan dat wij momenteel geen voorraad hebben om dit te controleren. Wij snappen dat dit enorm balen is en vandaar ook onze excuses. Je kunt de koffer het best retourneren. Als ik de mogelijkheid had om de koffer compleet te versturen naar je, dan had ik dit voor je in orde gemaakt maar hij is niet meer op voorraad dus.

Mocht je nog vragen hebben, laat het mij dan uiteraard weten. Zo niet, dan hoef je ook niet op deze mail te reageren en dan wens ik je nog een hele fijne dag voor nu!

Met vriendelijke groet
<knip>
Ik lees hier al aardig wat jaartjes mee, dus dacht dat ik wel zelf een reactie kon schrijven. Hoop dat het niet te onhandig is :P
<knip>
Dat ik de koffers kan retourneren was reeds besproken. Maar zoals al aangegeven, de koffers zijn best fors en kan ik niet meenemen op de fiets.

Aangezien u nu aangeeft de boormachines niet te kunnen leveren, is nakoming van de koopovereenkomsten nu feitelijk onmogelijk geworden. Ik ontbind dan ook de overeenkomsten onder nummers <knip> en <knip> met onmiddellijke ingang conform artikel 6:265 BW.

Ik verwacht de terugbetaling van het volledige orderbedrag binnen 14 dagen na vandaag.

Indien u de lege koffers wenst af te (laten) halen, kunt u hiervoor een afspraak met mij maken. Ik zorg dan dat de koffers klaar staan bij onze goederenontvangst:
<knip>

Ik bewaar de koffers gedurende 28 dagen na dagtekening van deze e-mail (tot en met 11 augustus 2025). Na deze termijn vervalt elke aansprakelijkheid van mijn zijde en worden de koffers als vervallen beschouwd.
Mocht u vragen hebben of aanvullende gegevens nodig zijn, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
<knip>
En dan komt het standaard antwoord weer:
Bedankt voor je snelle terugkoppeling. Ik begrijp heel goed dat je vanwege het gewicht van de koffers deze niet zelf kunt terugbrengen naar een afhaalpunt. Echter heb je geen <knip> lidmaatschap, dus je kunt de koffers enkel zelf retourneren naar een afhaalpunt. Zodra wij de koffers retour hebben ontvangen zorgen wij voor een terugbetaling. Wij kunnen je voorzien van een gratis retourlabel. Retours ophalen doen we enkel voor grote huishoudelijke apparaten of voor klanten die een <knip> lidmaatschap hebben.

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het mij dan zeker weten. Ik wens je voor nu nog een hele prettige dag verder!

Members only:

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 14-07-2025 18:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 12:13
Zolang de webshop betaald voor de retourzending lijkt terugsturen mij een prima nette optie. Een webshop kan geen rekening gaan houden met waar mensen wonen ten opzichte van een bezorgpunt.
Dit is weer echt zo'n gevalletje ik wil heel veel moeite doen om in mijn recht te staan maar geen moeite doen om het even netjes op te lossen.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En zakelijk bestellen, maar als consument willen worden behandeld. Iets professioneler zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als ze alleen ophalen als je een lidmaatschap hebt, maar niet aangeven dat je een lidmaatschap moest hebben ten tijde van het bestellen....
Het lidmaatschap is gratis 30 dagen op proef.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Coach4All schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:39:
Als ze alleen ophalen als je een lidmaatschap hebt, maar niet aangeven dat je een lidmaatschap moest hebben ten tijde van het bestellen....
Het lidmaatschap is gratis 30 dagen op proef.....
Kleine lettertjes: consument of zakelijk? Proef is meestal consument only.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

gambieter schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:41:
[...]

Kleine lettertjes: consument of zakelijk? Proef is meestal consument only.
Even opgezocht...

Artikel 2 lid 6:
Zakelijke afnemers zijn uitgesloten van deelname aan Select.

Huh..... 8)7

@Nijn heb je wel de juiste persoon/afdeling benaderd?

[ Voor 8% gewijzigd door Coach4All op 14-07-2025 15:48 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nijn schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:18:
Volgens mij sta ik hier in mijn recht, maar omdat het een zakelijke bestelling is wil ik dat toch even navragen.
Waarom denk je dat je in je recht staat?

Dat jij niet in staat bent om op een voor jou acceptabele tijdspanne naar een verzendpunt te kunnen reizen, is niet het probleem van de andere partij. Je hebt een deel van de bestelling ontvangen, maar hebt teveel haast om op de rest te wachten. De andere partij is dan coulant en werkt mee aan annulering, jij "weigert" alleen om de spullen naar een verzendlocatie te brengen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:29
Question Mark schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:46:
[...]

Waarom denk je dat je in je recht staat?

Dat jij niet in staat bent om op een voor jou acceptabele tijdspanne naar een verzendpunt te kunnen reizen, is niet het probleem van de andere partij. Je hebt een deel van de bestelling ontvangen, maar hebt teveel haast om op de rest te wachten. De andere partij is dan coulant en werkt mee aan annulering, jij "weigert" alleen om de spullen naar een verzendlocatie te brengen...
Verkoper stelt zelf dat bestelling niet meer te leveren is.
Verder kan TS natuurlijk prima een manier bedenken om de spullen wel te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Philip Ross schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:59:
[...]

Verkoper stelt zelf dat bestelling niet meer te leveren is.
Niet meer op voorraad... Dat is wat anders. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

In de tijd dat het kostte om de TS te maken had je allang bij het pakketpunt kunnen zijn natuurlijk :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:29
Question Mark schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:01:
[...]

Niet meer op voorraad... Dat is wat anders. :)
En onbekend wanneer wel kunnen leveren en vervolgens zelf advies geven om te annuleren. Sowieso als levertijd niet gehaald gaat worden dan is annuleren de logische oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:49

Jorissie87

No diggity

Los van wie er gelijk heeft ben ik benieuwd wat de weg van de minste weerstand is. Even die 2x 20 minuten naar een pakketpunt lopen of een heel mailverkeer ontketenen met de verkoper met daarin een welles nietes en daarnaast dit topic incl alles nalezen en beantwoorden.

Je kan heel principieel je hakken in het zand zetten maar dan moet je ook accepteren dat de nodige gedoe met zich mee gaat brengen.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Tsja, als je drie bescheiden lege koffers (wat weegt dat, max 10kg inclusief karton) niet mee krijgt op de fiets dan ga je toch even met de auto of geef je het mee aan een collega/werknemer als je zelf geen auto hebt?

Het is 20min lopen, dat is 3 min met de auto?

[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 14-07-2025 16:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:59
Locatie aan de ring, met goederenontvangst, maar geen voertuig ter beschikking om even naar het pakketpunt te rijden :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20
Niemand in dat bakfiets walhalla die jou even een bakfiets kan lenen?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43

-d-

U weigerde een magazijncontrole uit te voeren.
Het is ook niet zo dat de klantenservicemedewerker even de trap naar beneden kan pakken om je artikel te checken he?
Members only:
heeft miljoenmiljard dingen in mega magazijnen en is gewoon een dozenschuiver. Het is vervelend dat de bestelling niet overeenkomt, maar ze bieden een prima oplossing: artikel retour op hun kosten.

Je maakt echt van een mug een olifant met het niet willen wegbrengen, en rare e-mails richting bol.

Als bonus tip: Je kan je PostNL pakket ook meegeven aan de bezorger als hij lang komt om een (ander) pakket te bezorgen. Volgens mij heb je bij
Members only:
een maand de tijd voor een retour, dus zolang jij 1 pakket binnenkrijgt in de komende maand is het probleem helemaal opgelost.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 14-07-2025 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gambieter schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:39:
En zakelijk bestellen, maar als consument willen worden behandeld. Iets professioneler zijn :)
Mag hopen dat je als bedrijf ook gewoon hoort te krijgen waar je voor betaald? :? Wat moet je dan als de winkel niet kan leveren?

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Als ik zelf de keuze had gemaakt om iets te retourneren dan was het zeker mijn probleem geweest, mee eens. Maar in dit geval geeft de leverancier aan dat de enige oplossing is dat alles teruggaat. Zij kunnen niet leveren. (Tevens: Ze weigerden via de chat ook het prijsverschil te vergoeden met hun partner.)
Ik kon m'n geld terugkrijgen als ik de koffers terugstuur, of ik houd de koffers voor de prijs van de koffers+boormachines.

En voor de 2e bestelling had ik ze al gewaarschuwd dat er iets mis gaat, maar claimde ze alsnog dat ik opnieuw moest bestellen en het dan wel goed zou gaan.

Ook zeggen ze eerst toe dat het opgehaald gaat worden, om vervolgens daar ook moeilijk over te gaan doen.

Wij zijn een startup op de campus van een onderwijsinstelling. Ik heb inderdaad geen auto ter beschikking hier noch een bakfiets. Die zijn er inderdaad genoeg in Amsterdam, maar staan niet tot onze beschikking. Hier een dagje met de auto staan kost €30 aan parkeerkosten, dus niemand doet dat.

Ik geef toe dat het minder dan een uur werk zou kosten om alles weg te brengen. Maar dit is niet mijn fout.
Sterker nog, ik had ze al gewaarschuwd na de eerste keer, maar ze hebben me verzekerd dat het goed zou komen.

Deze leverancier kan gewoon het pakket weer ophalen. En zouden dat ook doen als ik €14,95 per jaar betaal voor dat abonnement. Waaruit ik opmaak dat het helemaal niet zo duur of moeilijk voor ze is. Ze willen mensen gewoon naar dat abbonement pushen.

De leverancier kiest ervoor dat te weigeren, compensatie te weigeren, enz. Ze lijken te doen alsof het mijn probleem is. En dat zit me best dwars.

[ Voor 4% gewijzigd door Nijn op 14-07-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nijn schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:28:
Ik geef toe dat het minder dan een uur werk zou kosten om alles weg te brengen. Maar dit is niet mijn fout.
Sterker nog, ik had ze al gewaarschuwd na de eerste keer, maar ze hebben me verzekerd dat het goed zou komen. [..]

De leverancier kiest ervoor dat te weigeren, compensatie te weigeren, enz. Ze lijken te doen alsof het mijn probleem is. En dat zit me best dwars.
Jouw fout of niet, er wordt nu wel een klein beetje inspanning van jou gevraagd zodat zij de fout recht kunnen breien. Of blijf jij op de snelweg ook op maximale snelheid doorrijden, terwijl iemand jou voor de neus jou afsnijdt? :? Goed, niet helemaal een goede vergelijking, maar het punt is wel om te compenseren voor de fout van een ander.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2025 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

En er is niemand op de campus te vinden met een bakfiets of een auto die je een gunst kan verlenen? Het is wel een beetje mug/olifant dit.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Onderwijs, campus? En helemaal niemand die ff een pakketje wil opsturen want niemand heeft een studentenkaart?

Bij zaken doen hoort dit er wel een beetje bij. Stuur terug en je krijgt je geld terug. Dat weet je, maar doe je niet.

Wellicht ben je niet echt geschikt als ondernemer als dit al lastig is ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
RaZ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:36:
Wellicht ben je niet echt geschikt als ondernemer als dit al lastig is ;)
Start-up op een campus is natuurlijk een veredeld schoolproject, met alle respect.

Maar er is dus NIEMAND te vinden die met de auto naar school/campus komt die dit even wil wegbrengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

https://www.postnl.nl/zak...nleveropties/haalservice/

Tada, voor zakelijke klanten die geen leenauto, bakfiets, ov-studentenkaart hebben ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
Als ik zelf de keuze had gemaakt om iets te retourneren dan was het zeker mijn probleem geweest, mee eens. Maar in dit geval geeft de leverancier aan dat de enige oplossing is dat alles teruggaat. Zij kunnen niet leveren. (Tevens: Ze weigerden via de chat ook het prijsverschil te vergoeden met hun partner.)
Ik kon m'n geld terugkrijgen als ik de koffers terugstuur, of ik houd de koffers voor de prijs van de koffers+boormachines.

En voor de 2e bestelling had ik ze al gewaarschuwd dat er iets mis gaat, maar claimde ze alsnog dat ik opnieuw moest bestellen en het dan wel goed zou gaan.

Ook zeggen ze eerst toe dat het opgehaald gaat worden, om vervolgens daar ook moeilijk over te gaan doen.

Wij zijn een startup op de campus van een onderwijsinstelling. Ik heb inderdaad geen auto ter beschikking hier noch een bakfiets. Die zijn er inderdaad genoeg in Amsterdam, maar staan niet tot onze beschikking. Hier een dagje met de auto staan kost €30 aan parkeerkosten, dus niemand doet dat.

Sterker nog, ik had ze al gewaarschuwd na de eerste keer, maar ze hebben me verzekerd dat het goed zou komen.

Deze leverancier kan gewoon het pakket weer ophalen. En zouden dat ook doen als ik €14,95 per jaar betaal voor dat abonnement. Waaruit ik opmaak dat het helemaal niet zo duur of moeilijk voor ze is. Ze willen mensen gewoon naar dat abbonement pushen.

Je leest hier al aardig wat jaartjes mee dus je zal vast de inmiddels bekende zin 'gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen' gelezen hebben. Je woont vast niet op die campus dus bent vast wel eens in de buurt van een ander pakketpunt. Post die zooi retour en startup lekker verder.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Tja, als er verkeerde producten geleverd kunnen (laten) worden op een locatie, kan de leverancier natuurlijk ook die producten weer (laten) afhalen van de locatie. Maar gelijk hebben en krijgen, dat is niet hetzelfde. Wat je hooguit kan proberen is de terugbetaling door te duwen, want er ligt toch niet wat er besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Als ik eerlijk ben, 20 minuten lopen is natuurlijk peanuts en moet elk gezond mens kunnen doen. Ik ben dus van mening dat je het probleem opblaast. Ik heb langere afstanden afgelegd met zwaardere objecten (45 minuten lopen met een dumbbell set).

En anders, tape de drie koffers aan elkaar en neem ze mee op je bagagedrager. Ik zie het probleem niet zo zeer (afgezien van dat je niet hebt gekregen wat je hebt besteld.)

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Greenwheels ofzo dan?
Zijn genoeg oplossingen. Als je consumentenrechten had gewild dan had je niet zakelijk moeten bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:18

Dido

heforshe

RoamingZombie schreef op maandag 14 juli 2025 @ 18:16:
En anders, tape de drie koffers aan elkaar en neem ze mee op je bagagedrager. Ik zie het probleem niet zo zeer (afgezien van dat je niet hebt gekregen wat je hebt besteld.)
Sterker nog, als dat standaard Makita-koffers zijn, kun je ze gewoon aan elkaar klikken. Heb je 1 groot ding, maar leeg prima te hanteren.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Dido schreef op maandag 14 juli 2025 @ 18:32:
[...]

Sterker nog, als dat standaard Makita-koffers zijn, kun je ze gewoon aan elkaar klikken. Heb je 1 groot ding, maar leeg prima te hanteren.
Eens. Maar helaas moeten ze wel in een doos worden teruggestuurd. Twee samen in een grote doos. Dat maakt het redelijk onhandelbaar.

En begrijp me niet verkeerd, natuurlijk is het te doen. Als ik er wat moeite in stop is het prima te doen. Maar de manier waarop zint me gewoon totaal niet.

Zij bieden een product aan. Ik betaal voor dat product. Ik krijg het verkeerde geleverd.
Ik waarschuw ze. Zij vragen me opnieuw te bestellen en het verkeerde halen ze op.
Ik bestel opnieuw, ze leveren weer verkeerd. En deze keer geven ze aan dat er geen andere optie is dan annuleren.
Ik geef aan dat hun partner gewoon voorraad heeft, bestel daar en vraag of ze het verschil willen vergoeden. Nee, niet hun probleem.
Ik vraag ze de verkeerde producten conform afspraak op te halen. Nee, had je maar €14,95 per jaar moeten betalen.

Het is allemaal zo eenzijdig, dat ik me inderdaad nu afvraag wat mijn rechten zijn. Dat het makkelijker zou zijn om ze hun zin te geven, dat snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik snap de frustratie. Tegelijkertijd is een topic als dit alleen maar olie op dat vuur. Even slikken en weer doorgaan. Het sop is de kool niet waard. Volgende keer met je portemonnee stemmen en de bewuste winkel overslaan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Nijn schreef op maandag 14 juli 2025 @ 18:41:
[...]

Het is allemaal zo eenzijdig, dat ik me inderdaad nu afvraag wat mijn rechten zijn. Dat het makkelijker zou zijn om ze hun zin te geven, dat snap ik.
Tja, uiteindelijk moet je zelf bepalen hoeveel tijd je er in wil steken. Ik zou geen zin hebben in deze strijd. Het is mij de tijd en moeite niet waard. En je gaat er niet zo veel mee winnen denk ik.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ze zeggen dat ze pas terugbetalen zodra ze de dozen hebben ontvangen, ik vraag me af of dat is toegestaan. De koop is ontbonden omdat zij zich niet aan de overeenkomst houden, dan is het een beetje vreemd om voorwaarden te stellen aan het terugdraaien van de betaling. Maar dat zal gewoon het script zijn van de helpdesk-pipo die in de instructies niet kan terugvinden over verschillende grondslagen van "retourneren".

Als TS een beetje opschiet met terugsturen zijn die dozen zo terug, dan maakt het allemaal geen verschil en is dat mierenneuken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:23
Je kan het retourpakket toch gewoon aan de PostNL bezorger meegeven wanneer deze (weer) langskomt om een pakket te brengen?
(eventueel ook aan de PicNic bezorger trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
[...]

Eens. Maar helaas moeten ze wel in een doos worden teruggestuurd. Twee samen in een grote doos. Dat maakt het redelijk onhandelbaar.
Het voordeel van een doos is dat je een doos op maat kunt maken met een mes en een stuk tape. Dan maak je het zo dat het strak om die makita dingen heenzit. Dan is het dus weer gewoon handelbaar.

(smileydiemethoofdtegenmuurslaat)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Je bent ondernemer maar een kleine tegenslag kun je niet mee omgaan? Succes met je verdere onderneming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

Qwerty-273

Meukposter

En begrijp me niet verkeerd, natuurlijk is het te doen. Als ik er wat moeite in stop is het prima te doen. Maar de manier waarop zint me gewoon totaal niet.
Ondertussen heb je meer tijd gespendeerd aan dit topic dan dat het brengen naar een pakketpunt zou hebben gekost.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41
[...]
[...]
nu wel bij een partner (€12,50 per machine duurder).
Maar je shopt wel online bij een dozenschuiver met als doel zo goedkoop mogelijk.

Zal toch niet je eerste aankoop zijn en iedereen weet dat je online aankopen in de meeste gevallen weer terug moet brengen naar het postkantoor als er wat mee is.
Als je mazzel hebt, dan kan je retourpakketten ook meegeven aan de bezorger als er wat anders afgeleverd wordt.

Er is ook een haalservice bij PostNL, maar voor tarieven moet je een zakelijk account hebben/aanmaken.
Maar dan betaal je ZELF voor de extra service. De voorwaarden van Bol zijn goed genoeg dichtgetimmerd dat je zelf moet zorgen voor het stukje luie stoel -> postkantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:17
[...] Maar in dit geval [...] Tevens [...]

[...] maar [...]

[...] maar [...]

[...] Maar dit is niet mijn fout.
Sterker nog, [...] maar [...]

[...]
Als je er als (beginnend? want op compus) ondernemer altijd zo recalcitrant in gaat staan dan heb je nog een vrij hobbelige weg te gaan.

Je had haast, dus hebt de eerdere overeenkomst ontbonden en een nieuwe overeenkomst gesloten.

De ontbinding heeft geen terugwerkende kracht maar enkel de wederzijdse verplichting om de overeenkomst ongedaan te maken (producten en koopprijs retour afzender).

De Bol medewerkers lijken hier te hinten op de ontbinding in de wettelijke bedenktijd van 14-dagen, waar zij inderdaad niet verplicht zijn voor kosten ophalen (oftewel de 6:230o ontbinding en de 6:230s lid twee bedoelde kostenverdeling: "De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, tenzij de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen."). Ik ga er dan vanuit dat Bol duidelijk heeft aangegeven welke retourkosten zij wél vergoeden (vanaf het pakketpunt dus). Bol kan in zo'n geval inderdaad verwachten dat jij opdraait voor de extra service van ophalen.

Je bent echter geen consument, dus val je niet onder het 6:230 regime en is sprake van een 'gewone' ontbinding met wederzijdse ongedaanmakingsverplichtingen. Je valt dan in het regime 'koop' van boek 7 BW en de reguliere ontbinding in boek 6 BW (waar je ook al op hint). En ook daar gelden de meeste beschermingsmechanismen alleen voor de consumentenkoop. Tevens kan Bol in haar algemene voorwaarden afwijkingen hebben opgenomen, wat staat er in de algemene voorwaarden die je ter hand zijn gesteld?

Het antwoord of de vergoeding van de retourkosten óók de extra kosten van ophalen bovenop de reguliere retourkosten vanaf een pakketkunt omvat is helaas de zwaar voor mijn bagagedrager, dus helaas ga ik je daar niet verder mee helpen. Heb je overigens artikel 2 van boek 6 BW ook gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Mr. Stom schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:37:
[...] Heb je overigens artikel 2 van boek 6 BW ook gelezen?
offtopic:
Ik vind het mooi hoe je als jurist een sneer kunt uitdelen zonder dat letterlijk te doen :)
Pagina: 1