Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Houdini, Simulaties en renderen.
- DaVinci Resolve, vooral de Fusion en Color pagina’s.
- AI (comfyUI, Ollama, etc).
- Gamen is niet belangrijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~3000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn oude systeem neem ik alleen randapparatuur mee. De rest ga ik gebruiken voor een (tijdelijke) home server.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik heb gedaan is de Standard Workstation van pugetsystems nemen als basis (https://www.pugetsystems....stations/houdini/buy-370/). Hier heb ik wat dingen aan veranderd:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Een normaal uitziende PC. Geen RGB, of open behuizing.
- Nvidia GPU is een must.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille PC. Ik kan wel wat geluid van de fans tolereren tijdens high load. Ik wil geen liquid cooling. Ik vind het ook belangrijk dat het systeem lang mee gaat en dat er ruimte is om later te upgraden.
Ga je overklokken?
Denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Een check of alles bij elkaar past. Waar is ruimte voor verbetering? Ik zit zelf te twijfelen om voor meer RAM te gaan, maar ik lees veel over dat 4 modules + AM5 niet lekker gaat. Of een tweede 4TB nvme voor meer snelle lokale opslag.
- Houdini, Simulaties en renderen.
- DaVinci Resolve, vooral de Fusion en Color pagina’s.
- AI (comfyUI, Ollama, etc).
- Gamen is niet belangrijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~3000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn oude systeem neem ik alleen randapparatuur mee. De rest ga ik gebruiken voor een (tijdelijke) home server.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik heb gedaan is de Standard Workstation van pugetsystems nemen als basis (https://www.pugetsystems....stations/houdini/buy-370/). Hier heb ik wat dingen aan veranderd:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9950X Boxed | € 536,99 | € 536,99 |
1 | Moederborden | ASUS ProArt X870E-Creator WiFi | € 396,- | € 396,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 5060 Ti 16GB OC Edition | € 459,- | € 459,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 156,66 | € 156,66 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Pro CP2K64G56C46U5 | € 323,- | € 323,- |
1 | Voedingen | Seasonic FOCUS GX ATX 3 (2024) 850W | € 136,95 | € 136,95 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB | € 289,90 | € 289,90 |
1 | SSD's | Samsung 9100 Pro, met heatsink 2TB | € 257,88 | € 257,88 |
1 | Overclocking | Arctic MX-6 ULTIMATE Performance Thermal Paste 4g | € 4,89 | € 4,89 |
Totaal | € 2.661,17 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Een normaal uitziende PC. Geen RGB, of open behuizing.
- Nvidia GPU is een must.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille PC. Ik kan wel wat geluid van de fans tolereren tijdens high load. Ik wil geen liquid cooling. Ik vind het ook belangrijk dat het systeem lang mee gaat en dat er ruimte is om later te upgraden.
Ga je overklokken?
Denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Een check of alles bij elkaar past. Waar is ruimte voor verbetering? Ik zit zelf te twijfelen om voor meer RAM te gaan, maar ik lees veel over dat 4 modules + AM5 niet lekker gaat. Of een tweede 4TB nvme voor meer snelle lokale opslag.