Iemand ervaring met Stane bureastoelen+advies nieuwe stoel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:20
Hallo,

Ik ben mijzelf aan het orienteren voor een vervanger voor mijn huidige Sharkoon SGS 2 bureau/gamestoel. Qua zitcomfort zit deze stoel fijn voor mij, echter is na 4,5 - 5 jaar het beste er af. Stoel zakt namelijk langzaam iets qua zithoogte en moet hem dus regelmatig weer helemaal omhoog zetten. Dus voor mij thuis mag er dus iets nieuws komen.

Ik heb al meerdere discussies/topics langs zien komen over Herman Miller en Secretlab stoelen, echter zijn deze boven wat ik uit wil geven.

Ik heb zelf een paar mogelijke opties gezien bij de webwinkel Stane die mij interessant lijken. Echter heb ik nul ervaring met Stane qua merk en kwaliteit van de stoelen. En ook niet bekend met de webshop zelf. Onderstaande modellen lijken mij wel interessant.

https://stane.nl/products/stane-premium

https://stane.nl/products/stane-elite

Wat extra informatie over mijzelf en mijn wensen:

- Ik ben 1.80 meter lang en weeg tussen de 115-120 kg. Goede steun in de rug is belangrijk voor mij, tevens leg ik mijn benen ook regelmatig onderuit onder mijn bureau of trek ik ze gebogen onder de stoel.
- Ik game gemiddeld genomen 2-3 uur per avond. Echter op mijn werk zit ik ook van 8 - 16:30 uur op een bureaustoel ;-). Dus thuis hoop ik dan ook in een fijne stoel te ploffen.

- Budget range is tot circa 500 euro, liever minder natuurlijk. Zeker aangezien ik niet heel veel game hoop ik iets goeds te kunnen vinden in deze prijsrange.
- Geen overdreven flashy of kleurrijke stoel. Hij komt namelijk in de woonkamer te staan en de vrouw vindt het al een mottig zicht :p

Ik ben niet op zoek naar een Herman Miller stoel (nieuw). Ik ben inmiddels 40 en verwacht niet dat ik nog 20 jaar zal gamen. Echter viel de levensduur van de Sharkoon stoel mij wel tegen met circa 5 jaar, dus ik zoek wel kwalitatief een goede stoel ook qua bouwkwaliteit.

Verder vind ik met name de steun in de rug, stabiliteit van de stoel (ook als je voor op de stoel zit) belangrijk. Hoofdsteun gebruik ik eigenlijk niet en armsteunen af en toe.

Mag een stoel met mesh of stof zijn. Heb verder geen ervaring met mesh stoelen betreffende zitcomfort.

Dus ik hoor graag of iemand van jullie ervaring heeft met Stane qua stoelen of webwinkel. Tevens hoor ik het ook graag als jullie een andere aanrader hebben qua stoel.

Mochten jullie nog meer informatie van mij nodig hebben, laat maar weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:36
wellicht leuk om te kijken naar refurbished herman miller? die kan je testen in verschillende winkels. Ik zou sowieso aanraden om eens te gaan kijken bij een office meubelzaak (refurbished), zitcomfort is enorm persoonlijk. Wat ik je wel kan vertellen is dat de Sharkoon objectief gezien absoluut niet ergonomisch is. Dus wellicht zit hij fijn, maar op de lange termijn heeft het zeker niet hetzelfde effect als een goede ergonomische stoel.

advies geven kunnen we allemaal, maar hetzelfde zitbotje en formaat rug/benen/nek/voeten/heupen/etc hebben we niet. Meten is weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:56

Dhrax

Prog Lord

Mesh is een persoonlijke keuze, de een zweert erbij en de ander vind het niks. Persoonlijk vind ik een 'normale' stoffen zitting veel prettiger. Je hebt dan ook geen last van het framewerk, want dat is wel een ding bij Mesh stoelen, de mesh is gespannen in een frame wat dus ook inhoudt dat je been positie beperkt is.

Herman Miller zou ik sowieso vermijden met jou lichaamsbouw. Zitting is erg smal, ook bij een Aeron C vind ik de zitting niet groot genoeg. De Mirra en andere HM varianten hoef je niet eens naar te kijken, pas je niet in.

Ik zit zelf zakelijk op een Girsberger Refflex en prive op een Ahrend 2020. De Ahrend is voor 300 EUR makkelijk te vinden refurbushed en dan heb je een kwalitatief goede stoel voor weinig geld. De Girsberger vind ik persoonlijk fantastisch en eigenlijk de enige stoel in de afgelopen 20 jaar waar ik nagenoeg weinig tot geen enkele klacht van heb, kun je makkelijk de hele dag in zitten. Deze is echter wel iets duurder maar zeker voor 800 EUR te vinden.

Beste advies die ik je kan geven om door de marketing quatsch heen te kijken en te kiezen voor een gerenommeerd merk. Zeker refurbished kun je top stoelen vinden voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
doebbalapoent11 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:56:
wellicht leuk om te kijken naar refurbished herman miller? die kan je testen in verschillende winkels. Ik zou sowieso aanraden om eens te gaan kijken bij een office meubelzaak (refurbished), zitcomfort is enorm persoonlijk. Wat ik je wel kan vertellen is dat de Sharkoon objectief gezien absoluut niet ergonomisch is. Dus wellicht zit hij fijn, maar op de lange termijn heeft het zeker niet hetzelfde effect als een goede ergonomische stoel.

advies geven kunnen we allemaal, maar hetzelfde zitbotje en formaat rug/benen/nek/voeten/heupen/etc hebben we niet. Meten is weten ;)
Dat is wellicht een idee inderdaad. Nu woon ik zelf niet direct in de buurt van een winkel om stoelen te kunnen testen (woonachtig in prov. Zeeland). Dus is niet heel dik bezaaid hier met zulke winkels.

En de Sharkoon heb ik toendertijd gekocht met een klein budget, dus nu op zoek naar iets wat kwalitatief beter is. En het comfort is absoluut persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
jerrot schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:09:
[...]

Dat is wellicht een idee inderdaad. Nu woon ik zelf niet direct in de buurt van een winkel om stoelen te kunnen testen (woonachtig in prov. Zeeland). Dus is niet heel dik bezaaid hier met zulke winkels.

En de Sharkoon heb ik toendertijd gekocht met een klein budget, dus nu op zoek naar iets wat kwalitatief beter is. En het comfort is absoluut persoonlijk.
exact. Gewoon een keer wat tijd vrijmaken en zitten gaat wel echt schelen op de lange termijn. Een goed uitgekozen stoel is zoveel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
doebbalapoent11 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:14:
[...]

exact. Gewoon een keer wat tijd vrijmaken en zitten gaat wel echt schelen op de lange termijn. Een goed uitgekozen stoel is zoveel waard.
Dat denk ik ook wel. Ik heb officecomfort.nl gevonden, deze zit zelfs nog binnen 12 km van mijn woonplaats. Een Ahrend stoel lijkt mij ook wel een goede keuze.

Echter heb ik mij nooit zo verdiept in bureaustoelen, maar naarmate je ouder wordt toch wel wat meer. De Stane stoelen leken mij wel interessant qua prijs/kwaliteitsverhouding vanwege veel stelmogelijkheden tegen een redelijke prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jerrot
Dhrax schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:02:
Mesh is een persoonlijke keuze, de een zweert erbij en de ander vind het niks. Persoonlijk vind ik een 'normale' stoffen zitting veel prettiger. Je hebt dan ook geen last van het framewerk, want dat is wel een ding bij Mesh stoelen, de mesh is gespannen in een frame wat dus ook inhoudt dat je been positie beperkt is.

Herman Miller zou ik sowieso vermijden met jou lichaamsbouw. Zitting is erg smal, ook bij een Aeron C vind ik de zitting niet groot genoeg. De Mirra en andere HM varianten hoef je niet eens naar te kijken, pas je niet in.

Ik zit zelf zakelijk op een Girsberger Refflex en prive op een Ahrend 2020. De Ahrend is voor 300 EUR makkelijk te vinden refurbushed en dan heb je een kwalitatief goede stoel voor weinig geld. De Girsberger vind ik persoonlijk fantastisch en eigenlijk de enige stoel in de afgelopen 20 jaar waar ik nagenoeg weinig tot geen enkele klacht van heb, kun je makkelijk de hele dag in zitten. Deze is echter wel iets duurder maar zeker voor 800 EUR te vinden.

Beste advies die ik je kan geven om door de marketing quatsch heen te kijken en te kiezen voor een gerenommeerd merk. Zeker refurbished kun je top stoelen vinden voor relatief weinig geld.
Dat zijn goede tips. Ik heb het geluk dat ik qua lichaamsbouw niet heel breed ben maar dat het hoofdzakelijk aan de voorkant bij mijn buik zit.

Heb zelf een Ahrend type 220 langs zien komen voor 150 euro refurbished. Moet verder zeggen dat ik niet heel bekend ben met goede bureaustoel merken.

Iets wat mij wel heel fijn lijkt qua functie is dat het zitgedeelte naar voren of naar achteren geschoven kan worden. Dit zag ik bij de Stane Elite stoel. Ook in de auto vind ik het altijd wel fijn dat heel mijn bovenbeen goed ondersteund wordt qua lengte zitvlak.

Dus met name rug en benen goede ondersteuning is voor mij belangrijkste. Armen liggen meestal op mijn bureau bij huidige stoel.

Ik heb een kleinere winkel in de buurt gevonden met refurbished stoelen. Ga daar denk ik eens neuzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:32
Ik heb zelf toevallig twee Ahrend type 220's gehad en ik kan hem absoluut niet aanraden. Beide stoelen begonnen te piepen / kraken binnen 1 a 2 jaar en de bekleding slijt ook erg snel. Ook zijn de armleuningen van hard oncomfortabel plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Miyazono schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:38:
Ik heb zelf toevallig twee Ahrend type 220's gehad en ik kan hem absoluut niet aanraden. Beide stoelen begonnen te piepen / kraken binnen 1 a 2 jaar en de bekleding slijt ook erg snel. Ook zijn de armleuningen van hard oncomfortabel plastic.
Ok, bedankt voor de goede tip.Een beetje geluid of geknars als je gaat zitten is niet zo een probleem. Maar tussendoor wel storend inderdaad. En snel slijtende bekleding zit ik ook niet echt op te wachten.

Qua armsteunen is het geen mega probleem omdat ik nu ook hard plastic heb qua leuningen.

Heb je verder betere merken als aanrader ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:32
jerrot schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:50:
[...]

Ok, bedankt voor de goede tip.Een beetje geluid of geknars als je gaat zitten is niet zo een probleem. Maar tussendoor wel storend inderdaad. En snel slijtende bekleding zit ik ook niet echt op te wachten.

Qua armsteunen is het geen mega probleem omdat ik nu ook hard plastic heb qua leuningen.

Heb je verder betere merken als aanrader ?
Na de Ahrend stoelen had ik een DXRacer genomen waar ik ook niet bepaald positief over ben. Ik ben vervolgens overgestapt op een Secretlab stoel welke ik nu 4 a 5 jaar heb en ik ben er heel tevreden mee.

Ik heb ze zelf niet voor een lange tijd gebruikt dus kan niet echt een "review" geven, maar Ikea heeft voor de prijs opzich best redelijke bureaustoelen, is ook altijd het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Miyazono schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:59:
[...]

Na de Ahrend stoelen had ik een DXRacer genomen waar ik ook niet bepaald positief over ben. Ik ben vervolgens overgestapt op een Secretlab stoel welke ik nu 4 a 5 jaar heb en ik ben er heel tevreden mee.

Ik heb ze zelf niet voor een lange tijd gebruikt dus kan niet echt een "review" geven, maar Ikea heeft voor de prijs opzich best redelijke bureaustoelen, is ook altijd het overwegen waard.
Ik zit ook met een schuin oog naar een Secretlab Titan Evo of EVO lite te kijken. Die zijn nog net op het randje van mijn budget wat ik uit wil geven. Hoe is de degelijkheid en gekraak etc van deze stoelen en vallen ze smal qua zitgedeelte of groot juist ?

En zou je dan liever de EVO of EVO lite pakken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
jerrot schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:25:
[...]

Ik zit ook met een schuin oog naar een Secretlab Titan Evo of EVO lite te kijken. Die zijn nog net op het randje van mijn budget wat ik uit wil geven. Hoe is de degelijkheid en gekraak etc van deze stoelen en vallen ze smal qua zitgedeelte of groot juist ?

En zou je dan liever de EVO of EVO lite pakken ?
heel eerlijk, dergelijke stoelen zijn een stuk minder ergonomisch dan traditionele office stoelen. Ik heb ook ooit de voorganger van dit model gehad, het zit op de lange termijn een stuk minder goed dan een goede office stoel. De Titan is onder de "game" stoelen (lees, bucket seats) de betere, maar het design van zo'n stoel is fundamenteel niet gemaakt voor langdurig zitcomfort en gezondheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
doebbalapoent11 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:56:
Wat ik je wel kan vertellen is dat de Sharkoon objectief gezien absoluut niet ergonomisch is.
Uit nieuwsgierigheid, waaraan zie je dit?

Op het werk bij mij hebben we nieuwe stoelen, ergonomisch natuurlijk, duur, een BMA Axia 2.5. Instant rugpijn zo ongeveer voor mij. Schijnbaar is onderrug ondersteuning geen ding meer tegenwoordig. (Als in, dat is me in iets andere woorden door de arbo persoon verteld). Je kan de ondersteuning in hoogte instellingen (tussen laag en heel laag), maar hoeveel hij ondersteund is een vast gegeven.

Gelukkig had ik mijn oude Ahrend 220 nog, waar ik op prima op zit. En ook thuis heb ik er eentje die vast instelbaarheid mist om als ergonomisch te boek te staan, maar tja, als hij voor mij goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
@doebbalapoent11

Ik ga nog eens even neuzen bij Ahrend. Echter lees ik bij veel merken dat de bureaustoelen na 3-5 jaar versleten zijn.Dit lijkt me toch ook niet echt normaal, ik zoek ook wel iets voor meer dan 5 jaar. Dit lijkt me toch wel haalbaar met maar 2-3 uur gamen per dag maximaal.

Tevens lees ik ook veel positiefs over de Ikea Markus voor het bedrag.

Steelcase bureaustoelen schijnen ook goed te zijn maar ga geen Herman Miller prijzen uitgeven aan een stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Laatst online: 11:00
De Ikea Markus is echt een aanrader. Twee ervan achter elkaar versleten waar de laatste zelfs nog door mn zus gebruikt word op dit moment.

In de tussentijd zit ik zelf alweer drie jaar op een Interstuhl die voor een hoofdprijs is gekocht en laatst was ik voor een bank bij de ikea en ben ik toch weer in de Markus gaan zitten, alsof je thuis komt zo voelde het.

Ik zit er hard aan te denken om hem weer te kopen. Maar let op dat de Markus geen aanpasbare arm leuningen heeft dus de formule werkt alleen als je houding zo is dat je armen rusten op het bureau. Als je met je elleboog op je stoel leunt en je pols op de bureau rand dan kon het wel eens een vervelende houding opleveren.

Mijn advies is bezoek showrooms, het zitten is zo persoonlijk. Herman millers vind ik persoonlijk niet lekker zitten maar volgens websites is het een gift van de goden. Mocht je uiteindelijk gaan voor een stoel met Mesh zou ik daar heel voorzichtig mee zijn. Als de fabrikant je geen garantie geeft voor het uitrekken van de mesh met gevolg dat je naderhand met je rug tegen een harde plastic steun zit dan zou ik daar voor passeren.

Steelcase leap heb ik nooit kunnen proefzitten maar ze schijnen een soort verzwaard leun systeem te hebben waarmee je dus niet je houding kan vast zetten maar de stoel past zich aan jou aan, bijzonder concept.

Er zal altijd een nadeel ergens in een stoel zitten dus ga voor good enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
TopsNL schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:25:
De Ikea Markus is echt een aanrader. Twee ervan achter elkaar versleten waar de laatste zelfs nog door mn zus gebruikt word op dit moment.

In de tussentijd zit ik zelf alweer drie jaar op een Interstuhl die voor een hoofdprijs is gekocht en laatst was ik voor een bank bij de ikea en ben ik toch weer in de Markus gaan zitten, alsof je thuis komt zo voelde het.

Ik zit er hard aan te denken om hem weer te kopen. Maar let op dat de Markus geen aanpasbare arm leuningen heeft dus de formule werkt alleen als je houding zo is dat je armen rusten op het bureau. Als je met je elleboog op je stoel leunt en je pols op de bureau rand dan kon het wel eens een vervelende houding opleveren.

Mijn advies is bezoek showrooms, het zitten is zo persoonlijk. Herman millers vind ik persoonlijk niet lekker zitten maar volgens websites is het een gift van de goden. Mocht je uiteindelijk gaan voor een stoel met Mesh zou ik daar heel voorzichtig mee zijn. Als de fabrikant je geen garantie geeft voor het uitrekken van de mesh met gevolg dat je naderhand met je rug tegen een harde plastic steun zit dan zou ik daar voor passeren.

Steelcase leap heb ik nooit kunnen proefzitten maar ze schijnen een soort verzwaard leun systeem te hebben waarmee je dus niet je houding kan vast zetten maar de stoel past zich aan jou aan, bijzonder concept.

Er zal altijd een nadeel ergens in een stoel zitten dus ga voor good enough.
De Ikea Markus had ik ook naar zitten kijken inderdaad. Ik zit wel voornamelijk met mijn armen op mijn bureau, dus daar verwacht ik geen problemen mee. Echter hoelang gaat een Ikea Markus mee bij 2-3 uur gebruik per dag gemiddeld ?

Ik heb op het werk even kort op paar verschillende stoelen gezeten en mijn voorkeur neigt ook wel naar een normale zitting met vulling ipv mesh. Helaas hier in Zeeland weinig grotere showrooms te vinden qua bureaustoelen. Ook geen idee voor welk merk ik zou moeten gaan behalve bijvoorbeeld een Ahrend.

Qua verstelbaarheid zagen de Stane Elite en Stane Premium stoelen er wel goed uit qua mogelijkheden. Echter heb ik geen idee van de kwaliteit en levensduur van dit merk. Via trustpilot staan er heel veel goede reviews maar dit ruikt naar gekocht reviews.

De Steelcase heb ik goede reviews over gezien, echter gaan deze qua prijsniveau toch wel mijn budget te boven. Denk dat ik sowieso liefste voor een nieuwe stoel ga, dan weet je dat er niks vreemds mee is.

Daarnaast is proef zitten ook altijd een momentopname. Meestal merk je pas na wat langere tijd zitten of het echt fijn zit.
Pagina: 1