Voeg is donker uitgeslagen na voegen, kan ik dat herstellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 23:46
Hoi, ik heb mijn toilet betegeld en gevoegd een week of 3 geleden, maar de witte/lavendel voeg blijft donker op veel plekken bij 1 van de 2 tegelsoorten. Lijkt alsof de voeg niet opdroogt. Ik heb gevoegd bij een temperatuur van ongeveer 23 graden luchtvochtigheid 70% maar denk dat ik teveel water heb gebruikt omdat er reliëf in de tegel zit wat ik goed wou schoonmaken.
Eerder had ik donkere voegen die te licht opdroogde, dat kreeg ik prima hesteld met wat water en zoutzuur. Is er ook een truukje om de donker uitgeslagen voegen weer licht te krijgen? Zie ertegenop om ze allemaal uit te krabben zonder te beschadigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOoKlKGTWHnIbkO4cTZ6Sp7lnyY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JJaYBYYN5em0o1XfKzX3wXyy.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:58
Zijn ze niet gewoon nog vochtig; mede door de hoge luchtvochtigheid van de laatste weken? Even specifiek een stuk in de gaten houden waar een lichte voeg en donkere voeg samen komen en kijken of het daar bijtrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammh
Ik heb 2 weken geleden een foto gemaakt en die is identiek aan de huidige situatie, dus er droogt niets meer helaas.
Ik ben bang dat ik ze eruit moet gaan krabben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je ook een duidelijkere foto? Op de foto lijkt het alsof de voegen op sommige plekken donkerder zijn dan op andere plekken. Komt dit dor het licht, de kwaliteit van de foto of dor de kwaliteit van het voegmiddel?

In mijn badkamer was destijds ook iemand bezig geweest die z'n voegsel niet goed gemengd had. Daar hadden de voegen 2 kleuren. Vandaar ook mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6QKWFYlBsJSJEloJA5XDGDgGWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwU1XBN4QwTkEwYS9HnjBevY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-09 07:55
Hoe lang na het tegelen is er gevoegd? Kan het nog vochtige lijm zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:11
Ik denk ook dat het niet goed genoeg gemengd is. Ik heb hetzelfde, op een paar plekken een wat donkerder plek. Het is geen vocht, dus niet goed gemengd denk ik.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammh
mountaink schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:53:
Hoe lang na het tegelen is er gevoegd? Kan het nog vochtige lijm zijn?
2 dagen. Ik heb gelijmd met lijm pasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammh
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 22:23:
Ik denk ook dat het niet goed genoeg gemengd is. Ik heb hetzelfde, op een paar plekken een wat donkerder plek. Het is geen vocht, dus niet goed gemengd denk ik.
Ik begin daar ondertussen ook aan te denken. Voor mijn gevoel prima gemengd met mixer, maar ja resultaat zegt genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 16:13
Ik denk niet dat je het nog een andere kleur gaat krijgen, lijkt er inderdaad op dat het niet goed is gemengd. Enige oplossing die ik zo snel kan bedenken zonder dat je je voegen uit hoeft te krabben is een voegenstift, deze zijn in veel verschillende kleuren te krijgen.

"Hodor"- Hodor

Pagina: 1