[pw]sorteren op prijs timeout en webwinkel filter werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 13:39
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
1. Ga naar Tweakers.net (mag zowel met mobiel, als desktop, steamdeck, edge, firefox of chrome, maakt niet uit, allemaal zelfde resultaat)
2. Klik op Pricewatch
3. Klik op het "zoeken" icoontje (geen zoekterm invullen!)
4. Klik op "sorteer op prijs (oplopend)"
5. fout: "Er is iets mis gegaan bij het ophalen van de benodigde gegevens uit onze databases. De gegevens konden niet snel genoeg worden opgehaald, probeer het later nog eens."

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Dat ik de beschikbare producten in alle Nederlandse webshops zie die het goedkoopste zijn

Indien relevant, voeg een screenshot toe
Niet relevant voor zover ik weet, maar mocht een developer daar anders over denken dan voeg ik dat toe.

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Galaxy S21+ Chrome en een Windows 11 Laptop met Chrome, Firefox en Edge

Extra informatie:
Bij een webshop is er gratis verzending vanaf 50,00 euro, een product dat iemand wilde kopen was 49,95 plus 5,95 verzendkosten. Ik wilde dus iets vinden wat minder dan 5,90 kost (liefst iets voor 5 cent :+). Ik heb ook geprobeerd eerst bij de filters de relevante webshop te kiezen:

1. https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=
2. Filter > Winkels > WEL > Webwinkel die ik wil (bijvoorbeeld https://tweakers.net/pric...bnKVmlJeYUp-ooFYNF0LTUAgA )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5RWPm1Y6UKMepQ-8EkI34udUpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bI1xA7RuaOnujKTg3YNzJnZf.png?f=fotoalbum_large
3. Ik zie producten die de gekozen webwinkel niet heeft! (zoals deze; uitvoering: Nintendo Switch 2 Zwart , deze staat in bovenstaande resultaten met een webshop WEL filter, maar de gekozen webshop heeft dit niet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHrdMpgpsc4Jj348tYH5cuhAWwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8KKBNAhd14bZuFpoNjHOVUVN.png?f=fotoalbum_large
4. Sorteren op prijs oplopend
5. Nogmaals error

Dus ook webshop kiezen lijkt niet te werken in dit geval om de query sneller te laten verlopen...
Erg veel producten in de lijst worden niet verkocht door de gekozen webshop.

Ik vind deze bug anders dan deze bug: [pw] fout bij zoeken
Omdat in de gelinkte rapportage er specifiek de actie gedaan wordt om iets uit te sluiten "-cab", wat ik een geavanceerde actie vind. Hier wil ik iets simpels zoals sorteren op prijs oplopend (zonder zoektermen, zonder filters, dus niks "custom" -- kan prima een cache voor worden gemaakt). Wat betreft de webwinkel filter bug is dat een compleet andere bug; maar ik neem deze hier mee omdat mijn doel uiteindelijk neer komt op dat ik het goedkoopste item van die specifieke webshop wil weten, daar vallen beide bugs onder.

[ Voor 7% gewijzigd door grasmanek94 op 14-07-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

grasmanek94 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:38:
[...]

3. Ik zie producten die de gekozen webwinkel niet heeft! (zoals deze; uitvoering: Nintendo Switch 2 Zwart , deze staat in bovenstaande resultaten met een webshop WEL filter, maar de gekozen webshop heeft dit niet)
[Afbeelding]
Dat is ook niet hoe het filter werkt in de generieke search. Daar worden de producten niet gefilterd, maar de prijzen wel (dus geen prijs = niet beschikbaar bij die shop bij een wel-filter).

Voor de rest is het sorteren van 900.000+ producten/prijzen een nogal kostbare operatie waar die pagina eigenlijk niet echt op gemaakt is zonder dat er andere filters zijn die het aantal resultaten beperken. Ik denk ook niet dat dat iets is wat we eenvoudig kunnen fixen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
crisp schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Voor de rest is het sorteren van 900.000+ producten/prijzen een nogal kostbare operatie waar die pagina eigenlijk niet echt op gemaakt
Zou mijn vermoeden kloppen als ik zeg dat ik vermoed dat de "Meest bekeken" optie op de pagina achter een cache zit? (omdat dit mij ook een kostbare operatie lijkt)

Zou dan niet hetzelfde kunnen worden gedaan voor de andere opties die worden aangeboden op die pagina?

Als niet; Zou het anders niet beter zijn om niet werkende opties gewoon niet aan te bieden?
Ofwel Prijs Oplopend sorteren weg halen? En ook op forum "Sorteer op topicstart oud - nieuw" weghalen misschien, want deze heeft nooit gewerkt (terwijl ik wel gewoon kan sorteren op topicstart nieuw - oud en naar de laatste pagina kan gaan).
Dan is het ook duidelijk dat het niet de bedoeling is om deze mogelijkheden te hebben (en is het ook een prima oplossing, een oplossing die ik niet fijn vind maar mij ook wel in kan vinden).

Nu is er een optie beschikbaar in het UI en is het (hopelijk) normaal dat er dan vanuit gegaan mag worden dat deze werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door grasmanek94 op 14-07-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het sorteren op prijs is inderdaad sowieso een erg dure optie, maar omdat dat geen vaste meta-data is maar gebaseerd op een verzameling dynamische data, maakt dat het lastig om dat te versnellen (sommige shopprijzen worden meerdere keren per uur bijgewerkt).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Ik zal het moeten doen met de informatie die je deelt; uiteindelijk vertrouw ik erop dat jij de expert bent :) (ik neem dan aan dat meeste bezochte waarschijnlijk een aparte tabel of iets is, zonder direct aan een product gekoppeld te zijn, dus mogelijk makkelijker te optimaliseren a.d.h.v. veel bezoeken op producten).

Dan blijft denk ik alleen de optie over om duidelijkheid in het UI te scheppen, ofwel de opties gewoon niet aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

grasmanek94 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:18:
[...]

Dan blijft denk ik alleen de optie over om duidelijkheid in het UI te scheppen, ofwel de opties gewoon niet aanbieden?
Wellicht ja, maar dat laat ik dan weer over aan onze search-expert en productowners ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1