Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kantoor werk + muziek productie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een max prijs, laten we zeggen 1.000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker, ik heb momenteel een computer die bijna 6 jaar oud is maar waar ik wel een aantal dingen van kan houden lijkt me:
Vorig jaar heb ik de GT1030 grafische kaart vervangen voor een ASRock Intel Arc A380 Challenger ITX 6G OC, gezien ik een 40" widescreen monitor heb en de GT1030 niet meer kon volgen, youtube videos in 4k bekijken ging bijvoorbeeld niet meer vloeiend, met de Arc A380 terug wel.
Hiervan zou ik graag de case hergebruiken, de voeding hergebruiken alsook de Arc A380 grafische kaart.
Ik heb reeds een 40" widescreen (Dell U4021QW) met een resolutie van 5120x2160.
Ik heb reeds een externe geluidskaart (Focusrite Saffire Pro 14) welke aangesloten is via firewire. Oud beestje maar doet alles wat het moet doen dus moet niet vervangen worden. Ik vermoed dat ik een kleine PCI-E firmware kaartje steken heb in één van de PCI-E sloten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende geheugen om alle VST's en plugins te laden en simultaan te gebruiken tijdens muziek productie. Sterke CPU ook belangrijk. Graag heb ik het systeem zo stil mogelijk, zoals het nu het geval is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau.
Ga je overklokken?
Neen
Ik zet hier even de onderdelen die ik denk nodig te hebben, zonder de case/voeding/graka die ik zal hergebruiken:
Kantoor werk + muziek productie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een max prijs, laten we zeggen 1.000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker, ik heb momenteel een computer die bijna 6 jaar oud is maar waar ik wel een aantal dingen van kan houden lijkt me:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define C | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Kingston A2000 500GB | € 42,80 | € 42,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 142,70 |
Vorig jaar heb ik de GT1030 grafische kaart vervangen voor een ASRock Intel Arc A380 Challenger ITX 6G OC, gezien ik een 40" widescreen monitor heb en de GT1030 niet meer kon volgen, youtube videos in 4k bekijken ging bijvoorbeeld niet meer vloeiend, met de Arc A380 terug wel.
Hiervan zou ik graag de case hergebruiken, de voeding hergebruiken alsook de Arc A380 grafische kaart.
Ik heb reeds een 40" widescreen (Dell U4021QW) met een resolutie van 5120x2160.
Ik heb reeds een externe geluidskaart (Focusrite Saffire Pro 14) welke aangesloten is via firewire. Oud beestje maar doet alles wat het moet doen dus moet niet vervangen worden. Ik vermoed dat ik een kleine PCI-E firmware kaartje steken heb in één van de PCI-E sloten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende geheugen om alle VST's en plugins te laden en simultaan te gebruiken tijdens muziek productie. Sterke CPU ook belangrijk. Graag heb ik het systeem zo stil mogelijk, zoals het nu het geval is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau.
Ga je overklokken?
Neen
Ik zet hier even de onderdelen die ik denk nodig te hebben, zonder de case/voeding/graka die ik zal hergebruiken:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core Ultra 7 265K Boxed | € 305,32 | € 305,32 |
1 | Moederborden | MSI Z890 GAMING PLUS WIFI | € 230,90 | € 230,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9x65 | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV564G640C32K | € 179,95 | € 179,95 |
1 | SSD's | Samsung 9100 Pro, geen heatsink 1TB | € 149,99 | € 149,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 921,06 |