Thuisbatterij zonder dynamisch contract of zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-09 14:28
Vandaag op een adfo geklikt voor een thuisbatterij.
Simpelweg omdat er voordeel beloofd wordt, min of meer.
Nou woon ik in een appartement en heb ik niet de mogelijkheid van zonnepanelen.
Een dynamisch contract vind ik eng. Ik heb namelijk 25% korting bij Vattenfall met een enkel telwerk.
De vraag is derhalve of het raadzaam is om een thuisbatterij aan te schaffen i.c.m. een dubbel telwerk.
'S nachts laden en overdag wassen etc. Wellicht 's avonds tv kijken en de normale zaken als koelkast etc.
Verbruik gemiddeld per dag is net geen 7 Kwh.
Betaal nu 104 euro p/m Gas en Licht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:37
Je bedoelt andersom, op het moment is overdag stroomprijs veel lager. Maar nee, een batterij verdient zichzelf niet makkelijk terug. Je kan beter je geld in aandelen steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Nee volstrekt nutteloos om te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat kun je zelf wil uitrekenen. Even de delta erbij tussen normaal- en daltarief en je weet hoeveel kwh je moet verplaatsen.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:18

Aardedraadje

Met kabelschoen

Bij een vast contract is het verschil tussen nacht- en dagtarief verwaarloosbaar. De lagere nachttarieven zijn niet meer van deze tijd. Steeds meer leveranciers wisselen het zelfs om - overdags 30-40% korting.

En zelfs dan, heb je het over een paar cent verschil. Een thuisbatterij kent verliezen en een afschrijving die zich laten omrekenen naar kosten per kWh. Reken hier aan zou ik zeggen. Maar ik kan je nu al vertellen; dit wordt niks.

Met dynamisch zou je de spreiding wel kunnen realiseren. Maar ook dan is het geen vetpot. Of je moet het willen doen voor millieu of hobby.

[ Voor 5% gewijzigd door Aardedraadje op 14-07-2025 05:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregmil
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 14-07 21:40
Het probleem is de nettarieven: die dalen veel te weinig in de daluren. De elektriciteitsprijs zelf wordt wel heel laag (tot zelfs onder nul) maar de nettarieven blijven echt wel duur waardoor je maar een kleine korting krijgt op je stroomprijs... niet doen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-09 14:28
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Dynamisch contract is volgens mij vereist om btw terug te kunnen krijgen…

Er is nog de optie secundair allocatie punt met eigen (dynamisch) contract

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1