Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzrk0318
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-08 11:05
Ik wil de voetbalwedstrijden van mijn zoontje mooi in beeld gaan brengen met een camera langs de lijn.
Voorheen deed ik dit met mijn Samsung S23 Ultra, ik wil dit nu wat professioneler aan gaan pakken met een camera op een statief..

Wat voor advies kunnen jullie mij geven.
Moet ik voor een fotocamera gaan met goede filmkwaliteit of is een videocamera een betere optie?

Budget €500-€600

Ik zal de camera zeer waarschijnlijk alleen gaan gebruiken voor deze doeleinden, een 2ehands gebruikte camera is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52
Wat heb je zelf al gevonden? Op deze manier kan iedereen zijn goedbedoelde advies spuien over wat hij/zij/vulzelfin graag gebruikt en krijg je ook niet echt een helder setje opties. Het is eigenlijk de bedoeling dat je zelf met een shortlist en wat overwegingen komt. Kijk ook even naar de standaardvragen die je nu niet hebt ingevuld.

Als het helpt: een hoop fototoestellen kunnen maar een beperkte tijd (20 of 30 minuten) filmen voordat je een nieuw filmpje moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien niet voor een camera gaan, maar voor een gimbal voor je telefoon. Daarmee wordt het al beeld al een stuk minder schokkerig. Neem niet aan dat je een volledige wedstrijd wil opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:56
Ik vind het budget niet heel hoog maar ik denk wel voornamelijk aan fotocamera's waar je dus ook nog een lens bij moet hebben.
Dan is met een 2e hands body zonder lens dit budget al op.

Van dedicated 4K video cameras weet ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kun je meer vertellen over hoe je de wedstrijden in beeld wil brengen? Wil je closeups, full body shots, of gewoon het hele veld filmen? Want al deze dingen hebben verschillende eisen en verschillende mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk vooral hoe vaak ga je die filmpjes nog bekijken, ga je ze bewerken (lees inkorten) tot boeiende korte filmpjes met de highlights? Waarom ik het vraag is dat anders een berg data wordt waar je nooit meer iets mee doet en zelfs je zoon later te saai voor woorden vindt.
Korte samenvatting maken van een wedstrijd kost serieus veel tijd. Om een hint te geven de serieuze vloggers hebben vaak een of zelfs meerdere editers.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 08:47
Ik gebruik voor de sport een Canon HF G40 full HD 50 frames 1080p50 die 50 heb je wel nodig om soepel beeld te krijgen. Eigenlijk wil ik upgraden naar een 4Kp50, wat jij dus zoekt, maar die zijn 2e hands niet onder de 1000 euro te vinden.
Soms denk je er 1 gevonden te hebben maar dan is het 4Kp30 en kunnen ze alleen op 1080 naar p50 of p60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bzrk0318
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-08 11:05
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Lumix G9II met een Leica 12-60 lens.. Uiteindelijk meer dan het drie-dubbele kwijt natuurlijk.. :)
Pagina: 1