Ik ben bezig met al mijn omvormers uit te faseren omdat alles overgaat op een batterij omvormer en ik alle panelen direct daarop ga aansluiten.
Ik heb nu nog 3 omvormers met alle 2 strings. Ik heb de strings los gehaald en meet nu via de stekkers de stringspanning en heb ik bij 2 van de omvormers de verwachte waardes:
Omvormer 1/Panelen 1:
String spanning A =500V / 8 panelen = 62,5V
Stringspanning B = 750V / 12 panelen = 62,5V
Omvormer 2/Panelen 2
Stringspanning A = 600V / 8 panelen = 75V
Stringspanning B = 450V / 6 panelen = 75V
Deze kloppen allemaal netjes.
Bij de laatste omvormer krijg ik echter geen waardes in als ik de Multimeter op V zet. En bij het doorlopen van verschillende ranges krijg ik bij mV wel waardes, maar die gaan alle kanten uit en veranderen ook de hele tijd.
Ik verwacht ook hier waardes van String A 500V en String B 385V maar die verschijnen dus niet.
Ik begrijp niet wat hier verkeerd gaat. De betreffende omvormer werkt gewoon en de panelen leveren stroom als normaal. Als ik in de Sunny Portal kijk en de DC spanning uitlees, klopt dit ook gewoon.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb nu nog 3 omvormers met alle 2 strings. Ik heb de strings los gehaald en meet nu via de stekkers de stringspanning en heb ik bij 2 van de omvormers de verwachte waardes:
Omvormer 1/Panelen 1:
String spanning A =500V / 8 panelen = 62,5V
Stringspanning B = 750V / 12 panelen = 62,5V
Omvormer 2/Panelen 2
Stringspanning A = 600V / 8 panelen = 75V
Stringspanning B = 450V / 6 panelen = 75V
Deze kloppen allemaal netjes.
Bij de laatste omvormer krijg ik echter geen waardes in als ik de Multimeter op V zet. En bij het doorlopen van verschillende ranges krijg ik bij mV wel waardes, maar die gaan alle kanten uit en veranderen ook de hele tijd.
Ik verwacht ook hier waardes van String A 500V en String B 385V maar die verschijnen dus niet.
Ik begrijp niet wat hier verkeerd gaat. De betreffende omvormer werkt gewoon en de panelen leveren stroom als normaal. Als ik in de Sunny Portal kijk en de DC spanning uitlees, klopt dit ook gewoon.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal