Na ongeveer 20 jaar alleen maar laptop gebruik ben ik van plan om binnenkort een desktop te kopen. Regelmatig lannen met vrienden doen we niet meer. Daarnaast werk ik 3/5 dagen vanuit huis, en voor de andere 2 dagen op locatie heb ik een Thinkbook waarmee ik prima uit de voeten kan.
Hij komt op mijn thuis kantoor te staan, monitoren heb ik al; 2 stuks van 27".
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken: office programma's, Teams, browser applicaties, veel tabs tegelijk open en soepel blijven draaien.
Gamen: MMO's en shooters. Hoeft niet op max settings, maar liefst wel komende jaren op mid/high settings.
Systeem moet toekomst bestendig zijn en minimaal 7-8 jaar mee gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2000 euro incl. verzending en assemblage. Minder is natuurlijk meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al 2 goede monitoren van 27 inch.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor, 32GB RAM en liefst een GPU met 16GB i.v.m. toekomst bestendigheid. Daarnaast heb ik geen LAN kabel op mijn kantoor, dus een goede wifi ontvangst is belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Ik heb wel een behuizing gekozen die mooi staat in mijn kantoor. (zwart en hout)
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb me zo goed mogelijk ingelezen, een deel van de Best Buy genomen en zelf wat upgrades gekozen. Ik heb echter nog nooit een PC (zelf) gebouwd. Zijn dit goede componenten, werken ze goed samen en/of zijn er betere alternatieven?
Hij komt op mijn thuis kantoor te staan, monitoren heb ik al; 2 stuks van 27".
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken: office programma's, Teams, browser applicaties, veel tabs tegelijk open en soepel blijven draaien.
Gamen: MMO's en shooters. Hoeft niet op max settings, maar liefst wel komende jaren op mid/high settings.
Systeem moet toekomst bestendig zijn en minimaal 7-8 jaar mee gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2000 euro incl. verzending en assemblage. Minder is natuurlijk meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al 2 goede monitoren van 27 inch.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor, 32GB RAM en liefst een GPU met 16GB i.v.m. toekomst bestendigheid. Daarnaast heb ik geen LAN kabel op mijn kantoor, dus een goede wifi ontvangst is belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Ik heb wel een behuizing gekozen die mooi staat in mijn kantoor. (zwart en hout)
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb me zo goed mogelijk ingelezen, een deel van de Best Buy genomen en zelf wat upgrades gekozen. Ik heb echter nog nooit een PC (zelf) gebouwd. Zijn dit goede componenten, werken ze goed samen en/of zijn er betere alternatieven?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 294,99 | € 294,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 141,- | € 141,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9070 XT | € 735,- | € 735,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North XL - Mesh Charcoal Black | € 162,99 | € 162,99 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,67 | € 30,67 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 116,90 | € 116,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 83,87 | € 83,87 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 118,99 | € 118,99 |
Totaal | € 1.684,41 |