Firefox installeren lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-07 21:49
Ik probeer op een macbook Air M1 na terug naar fabrieksinstellingen, updates en gegevens van windows 10 laptop overgezet(mbv migratieassistent) om Firefox te installeren, maar het lukt steeds niet.

Steeds melding "Uw Firefox profiel kan niet geladen worden. Het is mogelijk niet aanwezig of ontoegankelijk"
Ook met Cleaner-App bezig geweest en weer geprobeerd, maar steeds dezelfde melding.

Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Klinkt als een probleem met permissies.
Kun dit commando runnen en hier de output neerzetten?
ls -laF ~/Library/Application\ Support/Firefox/ ~/Library/Application\ Support/Firefox/Profiles ~/Library/Application\ Support/Firefox/Profiles/*

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
"No such file or directory"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Kan het mss komen doordat ik mbv migratieassistent windows gegevens heb overgezet? Dan is de optie "terug naar fabrieksinstellingen" mss een betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Leeft je Windows machine nog?

Zo ja, maak een Mozilla account aan en synchroniseer alles daarheen. Log in op je Mac met dat account en start verder een fris profiel.

Waarschijnlijk is er een verschil in de structuur van het firefox profiel tussen Windows en macOS waardoor het niet werkt, of er zitten zoals in Chrome/Edge etc. lockfiles in het profiel waardoor je niet zomaar mag migreren (dan moet je die files eerst weggooien) of door een versieconflict. Idealiter migreer je tussen identieke firefox versies, nieuw naar oud mag niet en andersom gaat ook niet altijd goed.
Met een sync account in de vorm van een Mozilla account los je dit soort gezeik direct op.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Bedankt nelizmastr, ik ga er mee aan de slag
Windows laptop is nog ok.

[ Voor 23% gewijzigd door doggy1 op 13-07-2025 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
Ik heb macbook weer naar fabrieksinstellingen gedaan en geen migratie. Nu lukte firefox installatie wel
Pagina: 1