Koop advies Monitor 1440P

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik zoek een nieuwe monitor voor te gamen op 1440P. Heb momenteel nog een Asus MG278Q [ TN paneel ]
Terug gevallen van een Dell 27 inch monitor die ik eerst had, maar door problemen weg heb gedaan.
Ik was in de veronderstelling om voor OLED te gaan. Maar ondanks dat die beter is dan de meeste schermen op IPS of VA zie ik het toch NIET zitten om voor OLED te kiezen. Wat ik vooral niet fijn vind is die Oled Care mechanisme in de monitor om het beeld steeds te vernieuwen.. (ik heb zelf ook een OLED TV waar ik dit ook heb.. dit is voor mij wel irritant, maar met de TV kan ik er nog wel ermee erom heen werken.) Maar voor een PC monitor die deze stand gaat uitvoeren op het moment dat niet uitkomt vind ik persoonlijk wel behoorlijk irritant.
Als ik echt voor een super goede monitor zou gaan, zou ik liever wachten op een QDel monitor.. Alleen voordat deze op de markt komen zijn we 3 jaar verder. En dan heb ik nog niks anders.

Wat ik in de monitor zoek:

- Mooi beeld (met welke techniek dan ook.
- Wel liefst een 10-bit paneel. (mag in combi met FRC)
- Refresh tot 180Hertz is voor mij voldoende (zie geen meer waarde om meer te betalen voor een 240Hertz panel
- Zou fijn zijn als hij de meeste recentste versie van DP en HDMI heeft en liefst met USB-C als mogelijkheid (al heb ik zelf nog niks om iets op USB-C aan te sluiten.
- Helderheid moet ruim voldoende zijn (hou niet van een te vel of te donker scherm.
- Moet ik hoogte verstelbaar zijn (zodat ik niet een extra stand of houder hoef aan te schaffen.
- Iets met AMD Freesync (pro) (premium) (gebruik alleen AMD kaarten)
- Niet een te gek hoog stroom verbruik (denk dat de max op 50 watt ligt) Minder natuurlijk altijd beter.
- Ik wil de monitor aansluiten op Display port.
- Maximaal 27 inch. Scherm komt later op een andere plek te staan waar ik minder ruimte ervoor heb en 27 inch net gaat passen (zit dan onder afschot van het dak)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

450-500 euro is denk ik wel de max voor een NIET OLED scherm.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Heb niet echt een voorkeur. Maar kijk zelf naar schermen van Asus, MSI Gigabyte. (misschien LG, al ben ik hier geen fan van)
Ik heb ook naar AOC gekeken.. Ooit van hun een prima scherm gekocht op 1080P. Maar ondanks dat ik heel tevreden mee was.. Keek ik toch echt tegen een BUDGET monitor aan. Ik weet dat het merk een goede Mini LED scherm heeft op 1440P en 27inch. Maar hiervan vind ik de voet niet mooi en het blijft een budget scherm.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik ga het scherm momenteel op een ander systeem draaien dan dat ik hier onder ga vermelden.

Maar het scherm word later voor een MSI PC.

Ryzen 7 7800x3d
32 GB DDR5 6000Mhz
1TB SSD OS
2TB SSD gaming
Radeon RX 9070 16GB

Systeem is hoofdzakelijk de dagelijkse huis gaming pc. En PC te surfen en geld zaken ect erop te regelen. Met gaming ernaast.

Heb dit in me wenstlijst staat:

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1MonitorsASUS ROG Strix XG27AQV Zwart€ 363,34€ 363,34
1MonitorsGigabyte M27QA Zwart€ 249,-€ 249,-
1MonitorsGigabyte MO27Q2 Zwart€ 546,-€ 546,-
1MonitorsLG UltraGear 27GS95QE-B Zwart€ 555,85€ 555,85
1MonitorsMSI MAG 271QPX QD-OLED E2 Zwart€ 559,-€ 559,-
1MonitorsMSI MAG 274QRF QD E2 Zwart€ 347,64€ 347,64
1MonitorsMSI MPG 271QRX QD-OLED Zwart€ 685,01€ 685,01
1MonitorsMSI MPG 274URDFW E16M€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 3.305,84

Ik heb ook nog naar andere monitoren gekeken, maar kom er niet uit.

Ik denk dat de MPG 274URDFW niet leverbaar komt of nog heel lang op zich laat wachten (en waarschijnlijk toch gaat afvallen)

Ik heb op TN alleen een IPS scherm(en) gehad.. Geen idee of VA een beter alternatief kan zijn?

Zelf gezocht:

uitvoering: ASUS ROG Strix XG27ACS Zwart

Geen idee wat ik hiervan moet verwachten, is wel een 8-bit paneel.

uitvoering: AOC Q27G3XMN Zwart

gene die ik hierboven al genoemd had.. maar geen intresse in deze monitor ondanks de goede value.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 13-07-2025 00:11 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 13:15

Silence

Godlike

Heb zelf de Dell G2724D prima scherm

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 16:14
uitvoering: AOC Q27G3XMN Zwart deze monitor wordt enorm geprezen online. door de miniled heb je hele mooie HDR weergave, het is niet OLED met z'n perfecte zwartwaarden, maar door de miniled maak je enorme winst als het gaat om blooming (dat rond een licht object een gloed te zien is, die niet bestaat in de source material).

YouTube: The Best Budget HDR Monitor - AOC Q27G3XMN Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Misschien dat ik deze ga overwegen: (ja het is buiten van wat ik echt wil, maar denk dat ik momenteel niet op het juiste moment zo`n monitor wil aanschaffen)

uitvoering: ASUS ROG Strix XG27ACS Zwart

Heb momenteel ook een asus, en daar was ik best wel redelijk tevreden over.
De gene die ik nou heb is natuurlijk oudere techniek.. En de gene die je koopt zou beter moeten zijn.

De genoemde AOC is misschien goed voor het beeld. Maar kwa build vind ik hem te cheap uitziet..
En over een langere tijd ga je er toch aan storen.

Momenteel is OLED het dingentje om te hebben. Over 3 jaar hebben we wellicht mini-led of Qdel als vervanging. Maar om er nou 500 euro plus voor tegen aan te gooien..(voor de huidige modellen)

Die link voor 229 euro vind ik persoonlijk prima betaalbaar. Is misschien niet het beste scherm. Maar als die bij de tijd is en ik kan er 3 a 4 jaar mee overbruggen vind ik het ook wel prima. Zie daarna wel of er iets veel beters op de markt komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 20-07-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Silence schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:47:
Heb zelf de Dell G2724D prima scherm
Hoef geen DELL meer. Persoonlijk geen goede ervaring met hun producten. Blijf er liever van weg.