Ik heb een mercury 2 tankt 2cilinder 8pk buiten boort motertje alleen als ik de externe tank aan sluit valt de moter de hele tijd uit/kan niet starten. Wanneer ik de tank los koppel en paar keer sprinter te starten pakt hij hem uiteindelijk maar zodra ik de externe tank aansluit valt hij gelijk uit. Iemand een idee hoe het kan? En iemand een idee hoe ik het kan oplossen?
Hoe oud is de benzine in de externe tank?
Zit er misschien wat water/condens in die leiding?
Zit er misschien wat water/condens in die leiding?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Benzine is nieuw geen idee of er condens in de leiding tank/leiding zit
Je hebt de ontluchting van de tank ook open staan?
Dus met loskoppelen hoor geen zuig/vacuüm geluid?
Dus met loskoppelen hoor geen zuig/vacuüm geluid?
7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB
Klinkt als vacuum trekken van de tank.
Controleer de tankaansluiting goed, eventueel een nieuw adaptortje testen, of iemand even uitwisselen met een tankje een mercury aansluiting (er zijn twee typen in omloop meen ik) die je even kan lenen.
ff stukkie varen met de tankdop eraf, dan weet je zeker dat het niet aan de ontluchting van de tank(dop) ligt.JPsp schreef op zondag 13 juli 2025 @ 08:52:
Nee die staat helemaal open
Wat bedoel je met aansluiten? Het kraantje omzetten of de slang op de motor klikken?
Misschien is er iets mis met de bajonet aansluiting of is het buisje naar de bodem van de tank geknikt of verstopt door roest in de tank.
Als je in het balgpompje van de benzineslang knijpt blijft de motor dan wel lopen?
Het benzinefilter kan verstopt zitten.
De vlotter van de carburateur kan ook kapot zijn
Als je in het balgpompje van de benzineslang knijpt blijft de motor dan wel lopen?
Het benzinefilter kan verstopt zitten.
De vlotter van de carburateur kan ook kapot zijn
[ Voor 3% gewijzigd door vogelmans op 13-07-2025 23:29 ]
Pagina: 1