Beste tweakers,
Ik reis regelmatig en game graag onderweg. Mijn oog is gevallen op twee handhelds: de ASUS ROG Ally X en de Lenovo Legion Go S Z1 Extreme.
Qua specificaties zijn ze grotendeels vergelijkbaar:
De ROG Ally X heeft een grotere batterij (80 Wh).
De Legion Go S Z1E heeft daarentegen meer werkgeheugen (32 GB vs 24 GB) en een groter scherm (8" vs 7").
Uiterlijk en ergonomie zijn voor mij minder belangrijk.
De SteamOS-versie van de Legion Go S Z1E lijkt voorlopig vertraagd in Europa door bugs, dus ik ga uit van de Windows-versie, die ik direct zal vervangen door Bazzite (Linux-gebaseerd gaming OS).
Het werkgeheugen van de Legion (32 GB) voelt toekomstbestendiger.
Kortom: wat is zwaarder in de praktijk bij gebruik met SteamOS/Bazzite?
Batterijduur of extra RAM?
Alle inzichten, praktijkervaringen of benchmarks zijn welkom.
Heb al veel youtube videos bekeken. maar van de Lenovo Z1E kom ik niet veel tegen.
Specificaties vergelijking
Ik reis regelmatig en game graag onderweg. Mijn oog is gevallen op twee handhelds: de ASUS ROG Ally X en de Lenovo Legion Go S Z1 Extreme.
Qua specificaties zijn ze grotendeels vergelijkbaar:
De ROG Ally X heeft een grotere batterij (80 Wh).
De Legion Go S Z1E heeft daarentegen meer werkgeheugen (32 GB vs 24 GB) en een groter scherm (8" vs 7").
Uiterlijk en ergonomie zijn voor mij minder belangrijk.
De SteamOS-versie van de Legion Go S Z1E lijkt voorlopig vertraagd in Europa door bugs, dus ik ga uit van de Windows-versie, die ik direct zal vervangen door Bazzite (Linux-gebaseerd gaming OS).
Nu loop ik vast:
De batterij van de Ally X is aantrekkelijk, maar ik kan onderweg prima met een powerbank werken.Het werkgeheugen van de Legion (32 GB) voelt toekomstbestendiger.
Kortom: wat is zwaarder in de praktijk bij gebruik met SteamOS/Bazzite?
Batterijduur of extra RAM?
Alle inzichten, praktijkervaringen of benchmarks zijn welkom.
Heb al veel youtube videos bekeken. maar van de Lenovo Z1E kom ik niet veel tegen.
Specificaties vergelijking
Kenmerk | Lenovo Legion Go S Z1 Extreme | ASUS ROG Ally X |
---|---|---|
Processor | AMD Ryzen Z1 Extreme (8c/16t, tot 5.1GHz) | AMD Ryzen Z1 Extreme (8c/16t, tot 5.1GHz) |
GPU | Radeon 780M (12 CUs, RDNA 3) | Radeon 780M (12 CUs, RDNA 3) |
Werkgeheugen | 32 GB LPDDR5X-6400MHz | 24 GB LPDDR5X-7500MHz |
Opslag | 1 TB PCIe Gen4 SSD (M.2 2242) | 1 TB PCIe Gen4 SSD (M.2 2280) |
Scherm | 8" IPS, 1920×1200, 120Hz, 500 nits, touchscreen | 7" IPS, 1920×1080, 120Hz, 500 nits, touchscreen |
Batterij | 55.5 Wh, 65W USB-C PD | 80 Wh, 140W USB-C GaN adapter |
Besturingssysteem | Windows 11 (vervang ik voor Bazzite Linux) | Windows 11 (vervang ik voor Bazzite Linux) |
Afmetingen | 299 × 127.6 × 22.6 mm | 290.8 × 111 × 24.7–37 mm |
Gewicht | 730 gram | 678 gram |
Netwerk & aansluitingen | Wi-Fi 6E, BT 5.3, 2× USB‑C 4.0, microSD, 3.5mm jack | Wi-Fi 6E, BT 5.2, USB‑C (TB4 + Gen2), microSD, 3.5mm jack |
Overige | Vaste RGB-controllers, kickstand, hall joysticks | eGPU-compatibel, VRR, Dolby Vision |
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before