The Eagle schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:45:
[...]
Wat voldoet dan wel aan je wensen?
Ergens ga je toch kabels hebben. Voor de voeding van evt draadloze speakers, en voor het de unit zelf. En het meeste werkt tegenwoordig met internet en met app. Snap dat je dat liever niet wilt, maar als je relatief "ouderwetse" wensen lastig te realiseren blijken zul je ergens concessies moeten doen

Dus waar sta je wel voor open dan?
Is twee verschillende afstandsbedieningen een optie? En welke zenders luister je, of zijn er dat maar 1 of 2?
Waar ik aan zit te denken: losse tuner, al dan niet DAB, en dan op de uitgang een bluetooth transmitter. En een paar nette actieve speakers met afstandsbediening en BT.
Maar je bent afwijkend van de gemiddelde consument op de manier waarop je dingen wilt. Dus reken er op dat dat extra geld kan kosten.
[...]
Is hoge geluidskwaliteit trouwens een eis, of wil je gewoon wat muziek? En hoe groot is die ruimte dan helemaal? En wil je stereo of gewoon wat muziek?
Aanvullend: wat staat je tegen aan het gebruik van een app? Welke heb je al geprobeerd en wat viel daaraan tegen?
En last: waarom is kabels trekken eigenlijk geen optie? Leg de situatie eens uit dan? Want iets zegt me dat jij geen optie tot kabels trekken ziet, maar die er best nog wel kan zijn

The Eagle schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:45:
[...]
Wat voldoet dan wel aan je wensen?
Ergens ga je toch kabels hebben. Voor de voeding van evt draadloze speakers, en voor het de unit zelf. En het meeste werkt tegenwoordig met internet en met app. Snap dat je dat liever niet wilt, maar als je relatief "ouderwetse" wensen lastig te realiseren blijken zul je ergens concessies moeten doen

Dus waar sta je wel voor open dan?
Is twee verschillende afstandsbedieningen een optie? En welke zenders luister je, of zijn er dat maar 1 of 2?
Waar ik aan zit te denken: losse tuner, al dan niet DAB, en dan op de uitgang een bluetooth transmitter. En een paar nette actieve speakers met afstandsbediening en BT.
Maar je bent afwijkend van de gemiddelde consument op de manier waarop je dingen wilt. Dus reken er op dat dat extra geld kan kosten.
[...]
Is hoge geluidskwaliteit trouwens een eis, of wil je gewoon wat muziek? En hoe groot is die ruimte dan helemaal? En wil je stereo of gewoon wat muziek?
Aanvullend: wat staat je tegen aan het gebruik van een app? Welke heb je al geprobeerd en wat viel daaraan tegen?
En last: waarom is kabels trekken eigenlijk geen optie? Leg de situatie eens uit dan? Want iets zegt me dat jij geen optie tot kabels trekken ziet, maar die er best nog wel kan zijn

“Ergens ga je toch kabels hebben. Voor de voeding van evt draadloze speakers, en voor het de unit zelf. En het meeste werkt tegenwoordig met internet en met app. Snap dat je dat liever niet wilt, maar als je relatief "ouderwetse" wensen lastig te realiseren blijken zul je ergens concessies moeten doen”
Stroomkabels zijn onvermijdelijk, misschien had dat wel in het originele bericht gemoeten. Dus bij deze.
Ook zijn wij bereid tot concessies. Bijvoorbeeld iets mindere kwaliteit, maar dan zonder gebruik van een app om radio en volume te regelen.
“Is twee verschillende afstandsbedieningen een optie? En welke zenders luister je, of zijn er dat maar 1 of 2?”
Wat betreft 2 afstandsbedieningen: doel je op 1 afstandsbediening voor de tuner en 1 voor de speakers of begrijp ik dat verkeerd? Daar zouden wij zeker wel voor openstaan.
Daarnaast luisteren we vooral naar radio JOE of bekende nieuwszenders..
“Waar ik aan zit te denken: losse tuner, al dan niet DAB, en dan op de uitgang een bluetooth transmitter. En een paar nette actieve speakers met afstandsbediening en BT.”
Dit is waar wij ook aan zaten te denken.
“Is hoge geluidskwaliteit trouwens een eis, of wil je gewoon wat muziek? En hoe groot is die ruimte dan helemaal? En wil je stereo of gewoon wat muziek?”
Wij willen in ieder geval wel goede kwaliteit muziek en een set die lang mee gaat. Maar wij verwachten dat er wel goede geluidskwaliteit te vinden is binnen het budget van €1850.
De ruimte is ca. 50m2 en als stereo mogelijk is binnen het budget en de eisen, dan gaat daar uiteraard de voorkeur naar uit.
“Aanvullend: wat staat je tegen aan het gebruik van een app? Welke heb je al geprobeerd en wat viel daaraan tegen?”
Een afstandsbediening is het exclusieve bedieningsinstrument voor audio. Bij een app zijn meerdere gebruikers in staat de functies uit te voeren . Dit kan leiden tot onoverzichtelijke situaties als er bijvoorbeeld familieleden in huis die ook de audio mogen besturen//kiezen. Bovendien voorkom je ‘conflicten’ als de smartphone voor een andere functie wordt gebruikt.
“En last: waarom is kabels trekken eigenlijk geen optie? Leg de situatie eens uit dan? Want iets zegt me dat jij geen optie tot kabels trekken ziet, maar die er best nog wel kan zijn”
Er is sprake van een grote woonkamer van circa 7 meter diep en evenzo breed met daarbij 4 deuren en een inspringende wand. Om vanuit een logische plaats voor het centrale apparaat de strategisch geplaatste boxen te bekabelen vereist veel kabellengte plus veel aanpassingen om de draden optisch goed weg te werken. Een mogelijke verwerking onder de vloerbedekking is geen optie.
Ik hoop dat hiermee dat alle onduidelijkheden zijn weggenomen