Openfront.io online de wereld veroveren!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben onlangs het spel Openfront.io tegengekomen, en ik moet eerlijk zeggen: ik was aangenaam verrast!
Het is een strategisch oorlogsspel dat je gewoon rechtstreeks in je browser speelt, geen installatie, geen gedoe.
Uiterlijk is simpel, maar er zit toch echt strategie achter.

Je bestuurt een leger op een realtime slagveld waar alles draait om slimme beslissingen, juiste timing en het kiezen van de perfecte eenheden. Tanks, infanterie, artillerie… elke eenheid heeft z’n eigen rol, en het combineren van troepen kan echt het verschil maken.

Het doet me een beetje denken aan klassieke RTS-games, maar dan in een modern, minimalistisch jasje. Ideaal voor tussendoor, maar pas op: het is behoorlijk verslavend....

Heeft iemand hier Openfront.io al gespeeld?
Dit is de link: https://openfront.io/
Het is ook op Steam, maar nog niet speelbaar.

Ik ben benieuwd wie dit ook al speelt of nu nieuwsgierig is geworden.
Misschien kunnen we een mini-community starten of samen oefenen om de top te bereiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Dit is echt verslavend. Leuk gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Ik heb nog niet eerder zo'n spel gedaan maar ik snap er ook daadwerkelijk niks van. Ik heb nu een paar potjes geprobeerd, maar iedereen groeit in het begin en ik blijf een klein cirkeltje totdat iemand me op komt pakken. Heb nu ff geen tijd om een tutorial er bij te pakken dus geef het maar op.

Gek genoeg had ik 1 potje waar ik ineens wel groeide in het begin en ook leuk mee kon doen maar dat was van korte duur. Elk potje daarna was ik dan ook weer een cirkeltje dat wacht om opgepikt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
Een @Kaasdipje blijft een klein cirkeltje totdat een chippie 'm oppakt. In Openfront moet je juist naast het cirkeltje klikken, dan geef je aan welk gebied je wilt veroveren. Een deel van je troepen gaat dan in de aanval. Het is echt ontzettend eenvoudig om te groeien, terwijl het tegelijkertijd ontzettend lastig is om te overleven.

Ik heb overigens alleen nog maar multiplayer gespeeld. Dat gaat rap, langste potje zal iets van 20 minuten zijn geweest. Meestal rond de 10 minuten. Soms is het binnen vijf minuten al over.

Een ranking lijkt me een fijne toevoeging. Nu is een pot over en dat was het dan. Ook geen lobby of chat om nog even je frustratie te uiten of je overwinning te vieren. Maar het is in ontwikkeling, all in time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
-MD- schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:24:
Een @Kaasdipje blijft een klein cirkeltje totdat een chippie 'm oppakt. In Openfront moet je juist naast het cirkeltje klikken, dan geef je aan welk gebied je wilt veroveren. Een deel van je troepen gaat dan in de aanval. Het is echt ontzettend eenvoudig om te groeien, terwijl het tegelijkertijd ontzettend lastig is om te overleven.

Ik heb overigens alleen nog maar multiplayer gespeeld. Dat gaat rap, langste potje zal iets van 20 minuten zijn geweest. Meestal rond de 10 minuten. Soms is het binnen vijf minuten al over.

Een ranking lijkt me een fijne toevoeging. Nu is een pot over en dat was het dan. Ook geen lobby of chat om nog even je frustratie te uiten of je overwinning te vieren. Maar het is in ontwikkeling, all in time.
Ja ik had in de avond al een YT filmpje gekeken met beginner tips. Ik heb toch echt wel buiten de cirkel geklikt toen ik het aan het proberen was dus ik denk eerder dat er een issue was met mijn browser/machine o.i.d. want ook bij het plaatsen op de world map ging dat niet van harte.

Zal het later nog een keer controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Tot nog toe elke dag wel een paar potjes gedaan. Nog steeds vermakelijk, potjes zijn meestal binnen de eerste tien minuten wel al bepaald, tenzij iemand (tactisch) blundert. Ik speel uitsluitend online potjes en dan bij voorkeur in teamverband. Wel lastig dat soms spelers afhaken en je dan met een of meerdere slapende teamgenoten moet proberen een pot te winnen. Dat is dus niet te doen, je bent echt teveel afhankelijk van elkaar voor extra troepen, zeker als je opgesloten zit op land en er geen mogelijkheid is omliggende gebieden te passeren. Verder is het gebrek aan eenvoudige communicatie om de strategie te bepalen ook wel lastig. Zou mooi zijn als je niet afhankelijk bent van Discord maar direct kunt communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Misschien heb ik dan weleens tegen jou gespeeld! :)
Ik speel ook singleplayer op 'insane' mode, maar daar zijn de nation-bots nogal op de valsspeel toer.
Voorderest is het leuk om dagelijks een paar potjes te doen, het duurt niet lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Die kans is aanwezig, elke dag denk ik wel minstens een potje of 10 verspreid over de dag. Sommigen zijn na een minuut al afgelopen, vaak zit ik zo rond de 15 minuten. Ik zoek wel potjes in teamverband uit. FFA vind ik toch wat minder. Met een ally naast je heb je in ieder geval een kant waar je minder goed op hoeft te letten, want als die valt vroeg in een pot (zeker met duos, minder bij trios en nog minder bij quads) is het sowieso vaak al beslist.

Gebruik je daar dezelfde username? Zal eens opletten, doe ik eigenlijk nooit. De focus is toch kleurtjes, namen zijn minder van belang behalve om tijdig richting te bepalen en warships er uit te sturen als er transporten onderweg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
0108daniel schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:36:
Ik speel ook singleplayer op 'insane' mode
Huh? Hoe dan?
Het lukt me niet eens op "intense" mode.
Heb je tips?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Juup schreef op zondag 27 juli 2025 @ 08:11:
[...]

Huh? Hoe dan?
Het lukt me niet eens op "intense" mode.
Heb je tips?
Begin klein, niet gelijk alles uitbreiden.
Ik zorg ook dat ik in het begin gelijk voldoende geld heb om een stad te kopen.
Daarna begin ik met havens om zo meer inkomsten te genereren.
Op 42% troepen de kleinere landen overnemen.
Ik spawn meestal vlakbij bergen omdat de tegenstander er langer over doet om aan te vallen.
Pagina: 1