Toon posts:

Kan het nog iets hoger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn AMD Athlon 1Ghz(AXIA) vervangen door een 1.4 versie(AYHJA Y) :) en deze heb ik uiteraard overgeklokt maar ik ben niet zo tevreden met wat ik heb gehaald...dus hierbij jullie hulp. Eerst mijn configuratie:

Aopen miditower HQ45 met Enermax EG365PX-VE 350W voeding
Epox 8KHA mainboard
AMD Athlon 1.4 FSB266
2x256Mb Hyundai DDR-Ram CL2.5
Geforce 2 GTSPro (200@235,400@435) 3D Mark2000=9426
IBM 40Gb 7200RPM
Aopen DVD 12x40
Soundblaster Live! Platinum 5.1
Pinnacle PCTV Pro
2x Netwerk kaarten

WinMe,Nvidia referentie drivers 12.41,Via1333 drivers & Directx8

Er zit artic silver op mijn cpu en daarop Zalman CNPS5001-CU.2x 80x80mm fans zorgen ervoor dat de warme lucht direct uit mijn kast wordt gezogen en 1 fan onderaan de kast zorgt voor de koele lucht toevoer,CPU=38° Kast=28°
Toen ben ik begonnen met tweaken in mijn BIOS...FSB 133@137, multiplier 10,5@11,5 en verder kwam ik gewoon niet :( Dus bij 1576 hield het op (CPU=41° Kast 30°)...ik heb gezocht naar oplossingen maar ik kom er gewoon niet uit...wat moet ik doen om het hoger te krijgen??? Ik neem aan dat het nog hoger kan :P Alvast bedankt.

...oops helemaal vergeten...Vcore 1.75@1.85 Vio 2.50@2.70.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Vcore verhogen misschien ?
Maar dat zul je wel al gedaan hebben

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Nieuwe Nvidia drivers downen, en installeren, scheelt toch weer minimaal 10% ofzo..

Bij mij draait ie nu op 1533MHz en 1.80V

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

uwen epox voltage modden he, dan gade hem verder krijgen...
Kan zijn dat uw geheugen de bottleneck is, of uwen cooler...

Verwijderd

Topicstarter
Het is in de eerste plaats belangrijk dat ik mijn cpu nog iets meer kan tweaken, ik ben tevreden over mijn 3D Mark2000 score, het kan altijd wel meer, maar voorlopig is dat goed genoeg :P Zodra ik mijn FSB op 138 zet krijg ik alleen maar foutmeldingen in WinMe, soms start het niet eens op en op 139 geeft ie al de beschermingsfout aan :( Er zijn mensen die krijgen hem veel hoger en dus vraag ik me af...kan de mijne dat ook? Het gaat dus om een 1.4 AYHJA met Y stepping, er zit ook een logo-tje rechtsonder op de core :?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing? Ik wil hem stabiel op 1.6 laten lopen...Virtual memory heb ik al uitgezet omdat hij veel fouten aangaf en blijkbaar werkte dat (3x256 DDR-Ram) maar hij blijft nog andere errors aangeven...(error 06?)...wie kan mij aub helpen :'(

Verwijderd

kweenie maar misschien dat win2k beter is voor OC-en, tis maar een suggestie, weetnie of tie kant nog wal raakt :? Maarja nooit geschoten,..enz.. >:)

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
probeer eens alleen de multiplier hoger te gooien, dus bijvoorbeeld 12x133 (da's 1600). Kan best zijn dat je ram of een van je andere componenten het niet trekt.

NB. winME op zo'n PC (bijna elke eigenlijk >:) ) is een blammage! win2k of winXP werkt een heel stuk beter, en kan je tenminste op vertrouwen (mits je niet *te* veel kloot, alles kan kapot).

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Pagina: 1