Geen optie ontgrendelen met Touch ID

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik heb (oude)mijn macbook air M1 klaar gemaakt voor mijn vrouw(fabrieksinstellingen update naar 15.5
ww aangemaakt
touch id ingesteld met haar vingerafdruk en in systeeminstellingen"gebruik touch id om te ontgrendelen" geactiveerd
Nu zie ik bij opstarten toch geen optie om te ontgrendelen met touch id. Er staat dat ik ww moet invullen om touch id te kunnen gebruiken. Dat doe ik, maar bij opnieuw opstarten zie ik nog steeds geen optie touch id
Iemand enig idee hoe dat opgelost kan worden?
Toen ik macbook gebruikte, werkte touch id prima

Beste antwoord (via Daedalus op 12-07-2025 18:25)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat hoort zo:
Als je toch je wachtwoord moet invoeren: Om beveiligingsredenen moet je bij het opstarten van de Mac je wachtwoord invoeren. Ook in andere gevallen moet je soms je wachtwoord invoeren om Touch ID te kunnen gebruiken. Gebruikers moeten hun wachtwoord bijvoorbeeld elke 48 uur opnieuw invoeren, en ook als hun vingerafdruk vijf keer achter elkaar niet is herkend.
Als je na een reboot je wachtwoord hebt ingevuld, zul je daarna TouchID moeten kunnen gebruiken om je Mac te ontgrendelen als ie uit de slaapstand komt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat hoort zo:
Als je toch je wachtwoord moet invoeren: Om beveiligingsredenen moet je bij het opstarten van de Mac je wachtwoord invoeren. Ook in andere gevallen moet je soms je wachtwoord invoeren om Touch ID te kunnen gebruiken. Gebruikers moeten hun wachtwoord bijvoorbeeld elke 48 uur opnieuw invoeren, en ook als hun vingerafdruk vijf keer achter elkaar niet is herkend.
Als je na een reboot je wachtwoord hebt ingevuld, zul je daarna TouchID moeten kunnen gebruiken om je Mac te ontgrendelen als ie uit de slaapstand komt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Is al opgelost(mijn fout, ik had niet goed gelezen) iig bedankt voor jouw reaktie