Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenlena
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 15-07 10:03
Mijn dochter heeft de iPhone 15. Vorig jaar op vakantie in Frankrijk had deze geen service. Alle instellingen doorgenomen, zoals uiteraard roaming etc.

Alle instellingen staan goed, want ze heeft wel bereik gehad met deze telefoon in België, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Schotland en Spanje.

Nu is ze naar Spanje en heeft ze weer service, maar tijdens de reis in Frankrijk weer niet.

Wie heeft hier ervaring mee en / of heeft hier een oplossing voor?

Alvast hartelijk bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:00
Je vergeet even te vermelden welke provider je hebt. En in welk land de iPhone gekocht is.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Imei block?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenlena
Panzer_V schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:44:
Je vergeet even te vermelden welke provider je hebt. En in welk land de iPhone gekocht is.
Prodiver nu = Hollands Nieuwe, maar vorig jaar Youfone
De iPhone is in Nederland gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door koenlena op 13-07-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenlena
Lijkt me niet. Nieuw gekocht.
Nooit gestolen geweest en nooit geblokkeerd geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:04
Al contact gehad met de provider hierover? Mocht er een land geblokkeerd worden dan is dit de partij om dit te maken. Helaas zijn ze meestal niet zo snel…

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:00
Inderdaad wat hierboven staat. Je provider contacteren. Daar is mogelijk wat geblokkeerd.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:39
toevallig niet teveel in de bundel gebruikt? Mijn zoon had ook voor dat er maar een deel van de data bundel mag gebruikt wortden in het buitenland.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenlena
TheKerremenke schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:15:
Al contact gehad met de provider hierover? Mocht er een land geblokkeerd worden dan is dit de partij om dit te maken. Helaas zijn ze meestal niet zo snel…
Vorig jaar met Youfone wel.
Die zeiden na ongeveer 3 uur testen dat het aan KPN lag, want er was een storing.

Maar nu dus een nieuwe provider, namelijk Hollandsw Nieuwe, nog niet gesproken want ze zit nu in Spanje en ongetwijfeld willen die ook weer lang testen.

Ik denk dus niet dat het aan de provider ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenlena
tc982 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:52:
toevallig niet teveel in de bundel gebruikt? Mijn zoon had ook voor dat er maar een deel van de data bundel mag gebruikt wortden in het buitenland.
Nee, ze heeft grote bundel. Bovendien nu in Spanje werkt het en onderweg door Frankrijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon tussendoor uit/aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@koenlena Staat het kiezen van provider op automatisch? Doe eens handmatig en probeer er een paar uit.

Dit moet ik telkens doen in Noorwegen omdat de voorkeursprovider (Telenor) geen dataverbinding met Simyo-simkaart opzet (met KPN wel), na handmatig kiezen van andere provider werkt het :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenlena
Site IMEIcheck.com zegt: reported lost/stolen/non-pay or fraudulent

Nieuw gekocht dus dat is toch vreemd.

Hoe krijgi ik dit dan gecorrigeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
koenlena schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:00:
[...]

Als in bij Apple?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
koenlena schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:00:
[...]

Gekocht bij een officieel verkooppunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenlena
Wolly schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:38:
[...]

Gekocht bij een officieel verkooppunt?
bol.com
Leek mij wel betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 11:22

eagle00789

Est. November 2005

koenlena schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:19:
[...]

bol.com
Leek mij wel betrouwbaar
Wel, Bol.com moet je goed opletten waar je het koopt. Bij veel producten staat tegenwoordig bij:
Verkoop door xx bedrijfsnaam
je koopt dan alleen VIA bol.com maar niet VAN bol.com
Deze bedrijven maken dan gebruik van het platform van bol.com om zo zelf niet perse een webshop te hoeven starten. bol.com levert dan front- en backend voor de verkoper. kan aanzienlijk in de kosten schelen voor kleine verkopers, maar dit is dan wel een risico dat je loopt als je via deze weg iets koopt...
Check je factuur van Bol.com dus maar ff goed, want als het goed is, staat het daar wel nog op vermeld.
Goed opletten dus.
Als ik nu zoek op iPhone 15 bij bol.com dan zie ik alleen maar 3 verkopers die VIA bol.com verkopen, maar niets van bol.com zelf.

[ Voor 20% gewijzigd door eagle00789 op 15-07-2025 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenlena
eagle00789 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:54:
[...]

Wel, Bol.com moet je goed opletten waar je het koopt. Bij veel producten staat tegenwoordig bij:
[...]

je koopt dan alleen VIA bol.com maar niet VAN bol.com
Deze bedrijven maken dan gebruik van het platform van bol.com om zo zelf niet perse een webshop te hoeven starten. bol.com levert dan front- en backend voor de verkoper. kan aanzienlijk in de kosten schelen voor kleine verkopers, maar dit is dan wel een risico dat je loopt als je via deze weg iets koopt...
Check je factuur van Bol.com dus maar ff goed, want als het goed is, staat het daar wel nog op vermeld.
Goed opletten dus.
Als ik nu zoek op iPhone 15 bij bol.com dan zie ik alleen maar 3 verkopers die VIA bol.com verkopen, maar niets van bol.com zelf.
Ja dat is inderdaad zo, ik ga het nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Als de telefoon in Frankrijk geregistreerd staat met een probleem, kan dat komen door zoiets stoms als een tikfout. Dus ik zou uitzoeken waar je je kunt melden, en dan netjes de bon overleggen dat je de telefoon legaal gekocht hebt. Als het een tikfout was, kan het probleem dan gecorrigeerd worden.

Echter, is het geen tikfout, dan kunnen ze met jou bon achter de heler aan.
In Nederland als je ter goeder trouw gehandeld hebt, wordt dan de boel rechtgezet, en wordt je de rechtmatige eigenaar. Waarschijnlijk werkt het net zo in Frankrijk.

Ik zou het in ieder geval rechtzetten, gebeurt er iets in Frankrijk en komt je dochter met de autoriteiten in contact, wil je geen onterechte beschuldigingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:54
Vreemd dat die controle dan alleen voor een blokkade zorgt in Frankrijk.
Ook vreemd dat een tikfout mogelijk de oorzaak is. Je zou hopen dat die nummers een soort van consistentie check waardoor een tikfout geen legaal nummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
wjvh schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:44:
Vreemd dat die controle dan alleen voor een blokkade zorgt in Frankrijk.
Ook vreemd dat een tikfout mogelijk de oorzaak is. Je zou hopen dat die nummers een soort van consistentie check waardoor een tikfout geen legaal nummer is.
Het is een Franse nationale check op provider niveau, dus als jou telefoon gestolen of verloren is, loop je langs de politie met de bon, en de agent moet de serie en imei nummers overtikken in de aangifte, waarna het in een database komt waartegen de providers dit controleren.

Of er een consistency check mogelijk is op deze nummers, weet ik niet, maar zelfs als die er is, zou de Franse politie dat ook weer in moeten bouwen en onderhouden in hun software. Er is een uitdrukking dat dingen met de Franse slag gedaan worden, dat kan hier ook het geval zijn.
Pagina: 1