Vorige week hebben wij een Zappi laadpaal laten installeren. De persoon die dit installeerde had dit type laadpaal kennelijk nog niet eerder geïnstalleerd
. En ik ook niet, dus dat is een mooie combi.
Ik heb de Zappi zo goed mogelijk geprobeerd in te stellen, maar vermoed (of hoop) dat ik een instelling verkeerd heb staan. De laadpaal maakt namelijk slechts gebruik van 1 van de 3 fasen tijdens het laden. Hij laadt dan op max 16A.
Ik heb een 3x25A aansluiting. De laadpaal is aangesloten met een YMVK-as kabel van 4x6 mm2 op een 3P+N B20 automaat. De drie CT-klemmen zijn aangesloten via een datakabel op de drie fasen. Wanneer ik in huis voldoende stroom op de fasen verbruik zie ik in de Zappi per CT-klem een waarde van iets onder de 1.00. Die lijken dus goed aangesloten te zijn. De automaat in de groepenkast is ook daadwerkelijk verbonden met de drie verschillende fasen.
Hier zie ik dat alle stroom voor de laadpaal op de eerste fase wordt gevraagd.
:strip_exif()/f/image/XMDlj4yLzCfBRRlU5Rd9jsf6.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zijn de CT-klemmen ingesteld
:strip_exif()/f/image/7AphmSG61oMpAEuiVwenXmJu.jpg?f=fotoalbum_large)
Het voltage lijkt mij prima. Is het toevallig dat PH1 hier gearceerd is?
:strip_exif()/f/image/ylUBcvuqjMLAilEtR2JaN1As.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb Phase hier op 3 staan, maar weet niet of ik daarmee aangeef dat er 3 fasen zijn. Device limit staat op 16,2A. Ik las dat de Zappi dit per fase als limiet zou zien.
:strip_exif()/f/image/tjAsBEpnYgMku5Y9IVZSfbmD.jpg?f=fotoalbum_large)
Import limit staat op 25A. Ik las dat dit kloppend zou zijn vanwege mijn 3x25A aansluiting.
:strip_exif()/f/image/8LRJUpruraXjq40U7RLC1NGK.jpg?f=fotoalbum_large)
Is er iemand die toevallig een verkeerde instelling ziet? Of een idee heeft?

Ik heb de Zappi zo goed mogelijk geprobeerd in te stellen, maar vermoed (of hoop) dat ik een instelling verkeerd heb staan. De laadpaal maakt namelijk slechts gebruik van 1 van de 3 fasen tijdens het laden. Hij laadt dan op max 16A.
Ik heb een 3x25A aansluiting. De laadpaal is aangesloten met een YMVK-as kabel van 4x6 mm2 op een 3P+N B20 automaat. De drie CT-klemmen zijn aangesloten via een datakabel op de drie fasen. Wanneer ik in huis voldoende stroom op de fasen verbruik zie ik in de Zappi per CT-klem een waarde van iets onder de 1.00. Die lijken dus goed aangesloten te zijn. De automaat in de groepenkast is ook daadwerkelijk verbonden met de drie verschillende fasen.
Hier zie ik dat alle stroom voor de laadpaal op de eerste fase wordt gevraagd.
:strip_exif()/f/image/XMDlj4yLzCfBRRlU5Rd9jsf6.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zijn de CT-klemmen ingesteld
:strip_exif()/f/image/7AphmSG61oMpAEuiVwenXmJu.jpg?f=fotoalbum_large)
Het voltage lijkt mij prima. Is het toevallig dat PH1 hier gearceerd is?
:strip_exif()/f/image/ylUBcvuqjMLAilEtR2JaN1As.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb Phase hier op 3 staan, maar weet niet of ik daarmee aangeef dat er 3 fasen zijn. Device limit staat op 16,2A. Ik las dat de Zappi dit per fase als limiet zou zien.
:strip_exif()/f/image/tjAsBEpnYgMku5Y9IVZSfbmD.jpg?f=fotoalbum_large)
Import limit staat op 25A. Ik las dat dit kloppend zou zijn vanwege mijn 3x25A aansluiting.
:strip_exif()/f/image/8LRJUpruraXjq40U7RLC1NGK.jpg?f=fotoalbum_large)
Is er iemand die toevallig een verkeerde instelling ziet? Of een idee heeft?