Verschil kosten Youtube abonnement binnen de EU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik kan geen duidelijk antwoord vinden over het volgende;

Waarom betaal je in Nederland ongeveer het dubbele tov in Polen bij het afnemen van Youtube Premium?

Ik heb in Polen een abonnement voor Youtube Premium afgesloten.
Ik woon in Nederland en krijg nu dan ook een melding van Google dat ik dan niet van het in Polen aangeboden tarief gebruik mag maken.

Dat komt er ongeveer op neer dat je bijna het dubbele moet betalen omdat ik in Nederland woon.

Hoe zit dit nu met Europese wetgeving?
Ik dacht dat je binnen de EU dit soort verschillen niet mag afdwingen en ik vind er eigenlijk verrassend weinig duidelijke taal over.

Via de volgende link lijkt uitgelegd te worden dat dit niet mag maar of dat klopt en waarom in deze situatie dat niet toepasbaar is begrijp ik niet.
Hoe zit het nu? :)

Waar het wellicht in zit is het stukje onderaan het plaatje waar ze benoemen dat het met 'protected media' wat onduidelijk kan zijn.
Dat kan toch niet kloppen wil ik geloven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcHGWXKa296R-rsicwOVzrgFecY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OmlmWMYwFJLfnndhv574lnOH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Geo-blockingverordening: Verordening (EU) 2018/302

Artikel 1, lid 5
Deze verordening is niet van toepassing op diensten waarvan de voornaamste kenmerken bestaan uit het verstrekken van toegang tot of het gebruik van auteursrechtelijk beschermde werken of andere door verwante rechten beschermde materialen in een niet-materiële vorm, met inbegrip van diensten voor online omroep, toegang tot sportevenementen die op commerciële basis worden aangeboden, en muziekstreamingdiensten. Dit geldt ongeacht of die werken of andere materialen worden geleverd via downloaden, streamen of andere technologie."
\
daardoor komt youtube ermee weg.

The problem with communication is the illusion it has taken place.