Wifi camera's op afstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-07 16:43
Aangezien ik geen idee heb waar ik dit moet plaatsen, doe ik het maar even hier.
De Mod mag mij corrigeren.

Beste lezers,

Voor het in de gaten houden van onze bezittingen in het buitenland hebben wij 5 TP-Link wifi-camera's geïnstalleerd.
Tot zover niks bijzonders.
Werkt allemaal tot tevredenheid.
Maar... hoe wij eraan gekomen zijn weet ik niet meer.... maar om de beelden (live) te kunnen bekijken maken wij beiden (de vrouw en ik) gebruik van de app YCC 365 Plus.
Het werkt, maar daar is alles mee gezegd.
Wij worden allebei een beetje Gallisch van de reclame waar je eerst doorheen moet om überhaupt te kunnen beginnen met kijken, nog afgezien van het zomaar plotseling verschijnen van een willekeurige advertentie tijden het kijken.
Scherm wisselt en je zit ineens met Shein of AliXpres voor je snufferd.
Daar willen we vanaf.
Wie van U kan ons een app adviseren waar (eventueel tegen betaling van een aanvaardbaar bedrag) geen advertenties meer tevoorschijn komen, en die gewoon lekker logisch werkt?
De vrouw heeft een Apple, ik heb een Android.
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23:27
De TP link app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
Ik vraag net aan mijn vrouw of ze zeker weet of het tp link cameras zijn.
Je raadt het antwoord zeker al?....
Ze neemt aan dat ze van TP Link zijn, omdat de wifi versterkers ook van TP Link zijn.
Zucht.
Ik begrijp dat het allemaal niet zo eenvoudig is.

[ Voor 39% gewijzigd door Stoyanov op 11-07-2025 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De juiste optie is camera's die RTSP hebben, daar een NVR neerzetten met web interface (of een software NVR zoals Frigate, Scrypted of Shinobi) en dan met een VPN daarheen. Dat werkt ook prima op je telefoon, maar het vereist wel wat technische kennis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
Oon schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:48:
De juiste optie is camera's die RTSP hebben, daar een NVR neerzetten met web interface (of een software NVR zoals Frigate, Scrypted of Shinobi) en dan met een VPN daarheen. Dat werkt ook prima op je telefoon, maar het vereist wel wat technische kennis..
Bij RTSP was ik al afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 17:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat geeft niet. Maar het is wel onmisbaar om even het merk/model camera te weten en of je met de bijbehorende app ervan al niet gewoon geholpen bent.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
remco_k schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:55:
Dat geeft niet. Maar het is wel onmisbaar om even het merk/model camera te weten en of je met de bijbehorende app ervan al niet gewoon geholpen bent.
Ik ga er achteraan.
Zodra ik daar weer ben.
Dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35
Stoyanov schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:07:
Maar... hoe wij eraan gekomen zijn weet ik niet meer.... maar om de beelden (live) te kunnen bekijken maken wij beiden (de vrouw en ik) gebruik van de app YCC 365 Plus.
Mijn gok gebruiken jullie die app omdat de camera's van het merk YCC365 zijn.
Het type camera zou je ook in die app terug moeten kunnen vinden, bij de instellingen.
Daar willen we vanaf.
Als ze inderdaad van YCC365 zijn dan is imho de beste optie om ze te vervangen.
Je geeft niet aan om welk "buitenland" het gaat, het kan misschien geen kwaad om de camera's hier te kopen en dan mee te nemen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
FredvZ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:56:
[...]

Mijn gok gebruiken jullie die app omdat de camera's van het merk YCC365 zijn.
Het type camera zou je ook in die app terug moeten kunnen vinden, bij de instellingen.

[...]

Je geeft niet aan om welk "buitenland" het gaat, het kan misschien geen kwaad om de camera's hier te kopen en dan mee te nemen.
Ik zit net even te kijken en je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 17:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

FredvZ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:56:
[...]
Of checken of ze RTSP ondersteunen en dan je eigen recorder plaatsen waar de beelden in op worden geslagen en vanaf waar je dan de beelden kunt bekijken. (Wat dan voor TS wel even een leercurve gaat zijn). Voordeel: alles in eigen beheer, niet meer afhankelijk van een cloud service van je camera leverancier. Werkt met allerhande verschillende camera's, als ze maar RTSP kunnen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoyanov
remco_k schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:12:
[...]

Of checken of ze RTSP ondersteunen en dan je eigen recorder plaatsen waar de beelden in op worden geslagen en vanaf waar je dan de beelden kunt bekijken. (Wat dan voor TS wel even een leercurve gaat zijn). Voordeel: alles in eigen beheer, niet meer afhankelijk van een cloud service van je camera leverancier. Werkt met allerhande verschillende camera's, als ze maar RTSP kunnen.
Ik hoef niks op te slaan of terug te kijken.
De buurt houdt de boel ook in de gaten.
Het gaat er gewoon om dat we af en toe even een blik kunnen werpen.
Er wordt daar niet gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:55
Ik kan ook alleen maar stellig aanraden om ze te vervangen.
Als ik via de site wil kopen sturen ze mij een link naar ome Ali waar de helft van de links al niet meer werken.
En ze zijn nog eens spotgoedkoop.

Dat zegt voor mij genoeg. Meestal is de software in die camera's ook nog eens zodanig slecht en niet geupdate dat ze redelijk snel kunnen inbreken op die dingen en ze openbaar op het internet verschijnen.

Maar ik begrijp dat mensen overstag gaan door de lage prijs, maar daar hangt een keerzijde aan.

Koop camera's van een gekend merk. Het risico is daar veel minder.
Je zal er veel meer plezier aan hebben.
TP-Link, Eufy hebben goede betaalbare camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal19722
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:39
Toen je schreef dat er veel reclame in de app zit, dacht ik maar 1 ding : Chinese meuk met vage apps. Er zijn betere betrouwbare en stabiele apps zonder reclame met bijbehorende cameras. Zelf heb ik een wifi camera en deurbel van Media. niet het beste/duurste maar voldoende. De camera kan opnemen en live streamen, je kan deze draaien en kantelen, zelfs luisteren en terugspreken. Kosten wel iets meer (70-100 euro)
Pagina: 1