Instagram gehackt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_Kok
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11-07 18:17
Mijn vraag
.......................................
Ik heb per ongeluk mijn inloginformatie van instagram ingevuld na het klikken op een vage link. Mijn account is hierdoor overgenomen door een hacker.
Ik heb inmiddels mijn email en wachtwoord kunnen herstellen door een video van mijn gezicht in te sturen.
Mijn probleem is dat deze persoon ook 2FA aan heeft gezet en daar zijn telefoonnummer aan gekoppeld.
Omdat mijn mail en wachtwoord nu veranderd zijn heeft hij geen toegang meer tot het account, Maar omdat zijn er 2FA is ingeschakeld kan ik er nu dus ook niet in.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Binnen het helpcenter van META en Instagram wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd binnen het inlogproces krijg ik, zodra om de 2fa code wordt gevraagd ook geen optie te zien waarbij ik aan kan geven dat ik geen toegang heb tot deze 2fa.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:39
Het is geen hacken als je de gegevens zelf weg geeft. Instagram is van Meta maar als je 2fa al kwijt bent denk ik dat je het account beter als verloren kunt beschouwen. Ik heb dergelijke problemen op dit forum nog nooit opgelost zien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Andros schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:26:
Het is geen hacken als je de gegevens zelf weg geeft.
Phishing is social engineering, en dat is net zo goed hacken als dat door een deur die niet op slot zit iemand z'n huis binnenwandelen inbreken is.
Het was anders geweest als TS ten goeder trouw gegevens aan iemand had gegeven en die daarna misbruikt zijn, maar deze aanval was met als doel om toegang tot het Instagram account te krijgen.

Verder een erg negatieve reactie. Hier op Reddit iemand die succes heeft gehad via een omweg: https://old.reddit.com/r/...r_2fa_issue_and_disabled/
In het kort; via de helpartikelen afdwingen dat ze contact opnemen omdat ze wettelijk verplicht zijn jou inzage in je data te geven, dan bewijzen dat je eigenaar van het account bent.

Verder @TS heb je toevallig een Facebook account waar je wel nog in komt dat gelinkt is aan je Instagram account? Want dan zou je ook de 'inloggen met Facebook' optie kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02:05

GwnLars_

In GoT we trust.

Advies: doe aangifte. https://www.politie.nl/aa...angifte-van-phishing.html
Probeer wat @Oon al zei in te loggen met facebook als je dat hebt en gelinkt is aan Instagram, of probeer toch/alsnog met Meta in contact te komen.
Check ook even of je het wachtwoord van je instagram account op meerdere plekken gebruikt; pas het aan.

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Erg balen als je jouw inloggegevens per ongeluk hebt doorgegeven via een phishing site.
je kan proberen of je via deze pagina van Instagram nog iets kan bereiken: https://www.instagram.com/hacked/
Ik geef geen garantie, maar het valt te proberen.

Ik heb in het verleden wel een vriend hiermee kunnen helpen. Maar als er geen aanknopingspunten (meer) zijn, dan houdt het op. Daarom is mijn advies: Gebruik 2FA, oftewel Twee-staps-verificatie.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Oon schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:36:
[...]

Phishing is social engineering, en dat is net zo goed hacken als dat door een deur die niet op slot zit iemand z'n huis binnenwandelen inbreken is.

[...]
Door een deur die niet op slot zit iemands huis binnenwandelen is geen inbreken en noemt men insluiping.

Social engineering voor het verkrijgen van een wachtwoord laat zich het beste vergelijken met de babbeltruc om bij iemand binnen te komen (en vervolgens het huis leeg te jatten).
Pagina: 1