Verzorgingshuis raakt spullen kwijt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 14:34
Casus: 1 van m'n ouders lag na ziekenhuisopname in een verzorgingshuis om aan te sterken. Helaas kreeg hij weer wat en moest terug naar het ziekenhuis. Omdat de dokters aangaven dat hij zeker een week moest blijven, moest de kamer in het verzorgingshuis leeg worden geruimd.

Ik was helaas net een paar dagen in het buitenland, en gaf telefonisch aan dat ik niet in de gelegenheid was om eerder te komen dan 3 dagen later. Ik wilde ook andere familie (enig kind, dus dat moet dan een neef of nicht worden) niet opzadelen hiermee. Ik vroeg dan ook of het mogelijk was om de spullen voor een paar dagen apart te zetten. Er lagen nog wat tassen, en wat niet zou passen eventueel in een vuilniszak te stoppen of zo. Dat moest even worden overlegd, maar was wel mogelijk.

Bij terugkomst naar het verzorgingshuis gegaan, spullen opgehaald en thuis bewaard. Ik vond het al weinig spullen maar omdat mijn ouder het soms ook allemaal niet meer doorheeft dacht ik dat de rest al wel naar het ziekenhuis zou zijn meegenomen. Een paar dagen later mocht m'n ouder weer terug en toen waren er toch een stuk minder spullen dan voorheen.

Het bleek dat ze de spullen die ze niet kwijt konden in de tassen inderdaad in een vuilniszak hadden gestopt, en die was door een overijverige medewerker bij het vuil gezet. Omdat het verzorgingshuis vindt dat ik zelf de opdracht heb gegeven, vinden ze dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de verdwijning.
Er zijn kledingstukken (waaronder een aantal nieuwe pyama's( en verzorgingsproducten verdwenen. Allemaal niet de hoofdprijs, maar toch wel erg vervelend voor m'n ouder.

Just out of curiosity: wat vinden jullie hiervan? Zou het verzorgingshuis meer verantwoordelijkheid moeten nemen of hebben ze gelijk dat ik dan maar wat anders had moeten regelen?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:42
Wie heeft gemeld dat het in een vuilniszak mag ?
Want standaard in een verzorgningstehuis wordt alles in vuilniszak meteen afgevoerd - juist omdat veel mensen ook vanalles achterlaten ipv netjes opruimen. Zeker als het om "niet heel waardevolle spullen" gaat zoals kleding. Ik ken niemand die nog even een zak met vuile was opent en zijn neus erin steekt om te kijken of er ook nog schone was tussen zit.

Dus, als jij de opdracht hebt gegeven, leer de les, dat is het nadeel van niemand ermee op willen zadelen, en dus personeel ermee opzadelen...

Natuurlijk is het wel balen, maar ik snap het wel, als je weet hoe vaak kamers niet worden leeggeruimd / hoe vaak kleding moet worden weggegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:36

St@m

@ Your Service

Persoonlijk zou ik het ook niet handig vinden om te zeggen dat spullen in een vuilniszak kunnen. Logischerwijs wordt die weggegooid. Hier thuis ook wel eens meegemaakt dat ik een vuilniszak heb weggegooid waarin kinderkleding zat die gratis kon worden afgehaald.. tja.. doe het dan niet in een vuilniszak.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:54

futurecrawler

Break the cycle.

Personeelstekort en weinig tijd bij het personeel. Misschien extra tassen bij de spullen laten.

[ Voor 22% gewijzigd door futurecrawler op 11-07-2025 09:19 ]

This is not a signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Ik weet niet meer of ik zelf het woord vuilniszak of wat algemener zak heb gebruikt. Ik heb gevraagd of het mogelijk was om de spullen tijdelijk even op te bergen. En om wat niet meer in de tassen past in een doos of (vuilnis?)zak te stoppen en even apart te zetten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VrolijkeFrans!1
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-07 13:43
99ruud99 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:13:
Wie heeft gemeld dat het in een vuilniszak mag ?
Want standaard in een verzorgningstehuis wordt alles in vuilniszak meteen afgevoerd - juist omdat veel mensen ook vanalles achterlaten ipv netjes opruimen. Zeker als het om "niet heel waardevolle spullen" gaat zoals kleding. Ik ken niemand die nog even een zak met vuile was opent en zijn neus erin steekt om te kijken of er ook nog schone was tussen zit.

Dus, als jij de opdracht hebt gegeven, leer de les, dat is het nadeel van niemand ermee op willen zadelen, en dus personeel ermee opzadelen...

Natuurlijk is het wel balen, maar ik snap het wel, als je weet hoe vaak kamers niet worden leeggeruimd / hoe vaak kleding moet worden weggegooid.
Gelukkig is iedereen expert in de dagelijks gang van zaken in zo'n te huis. Als ze geen verantwoordelijk willen, moeten ze niet toezeggen zelf spullen te verzamelen en te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als we het heel 'correct' bekijken had het verzorgingstehuis jouw opdracht moeten weigeren en aan moeten geven dat je bijv. tegen betaling die 3 dagen de kamer bezet kon houden.
Maar tegenwoordig is het overal zo druk dat ze graag ruimte vrij maken, en dat snap ik wel. Daar heeft gewoon een medewerker niet goed genoeg nagedacht over de aansprakelijkheid die ze op zich hebben genomen.

Ik zou me er niet zo druk om maken. Op de hele zorgbranche staat zo'n enorme druk, die mensen hebben echt niet expres die spullen weggegooid want klachten kosten ook tijd.
Als je hard kunt maken om hoeveel waarde het ging zou je ze daar nog voor aansprakelijk kunnen stellen, maar die moeite zou ik niet eens doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:45
Dikke pech, alles weg.

Mondelinge onduidelijke afspraak, niks op papier staan..

Shit happens.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Oon schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:31:
Als we het heel 'correct' bekijken had het verzorgingstehuis jouw opdracht moeten weigeren en aan moeten geven dat je bijv. tegen betaling die 3 dagen de kamer bezet kon houden. Maar tegenwoordig is het overal zo druk dat ze graag ruimte vrij maken, en dat snap ik wel.
Is meer een soort revalidatieverzorgingshuis, dus van aanhouden is geen sprake. Is echt tijdelijk/voor een paar weken. Dus dat het leeg moest snap ik ook heel goed, helaas zijn er veel mensen die zuke verzorging nodig hebben.
Daar heeft gewoon een medewerker niet goed genoeg nagedacht over de aansprakelijkheid die ze op zich hebben genomen.

Ik zou me er niet zo druk om maken. Op de hele zorgbranche staat zo'n enorme druk, die mensen hebben echt niet expres die spullen weggegooid want klachten kosten ook tijd.
Als je hard kunt maken om hoeveel waarde het ging zou je ze daar nog voor aansprakelijk kunnen stellen, maar die moeite zou ik niet eens doen.
Ik denk ook niet dat het expres is gebeurd. Vind het alleen wat onzorgvuldig. En vooral voor m'n ouder die het natuurlijk een groot drama vindt (zal ook wel met leeftijd te maken hebben en met de medische onzekerheid de afgelopen tijd, dan wil je wat 'vertrouwd' aanvoelt ook niet kwijtraken.

Inderdaad dikke pech dan ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:43
Pat911 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:04:
Just out of curiosity: wat vinden jullie hiervan? Zou het verzorgingshuis meer verantwoordelijkheid moeten nemen of hebben ze gelijk dat ik dan maar wat anders had moeten regelen?
Een excuses had wel netjes geweest. Je had geen opdracht gegeven om de spullen af te voeren. Ze kunnen niet eerst akkoord gaan met het apart zetten en dan achteraf zeggen dat je iets had moeten regelen.

Verder zou ik het verlies maar nemen. De spullen zijn weg en van weinig waarde. Jammer dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:00
Ga met 3 tientjes naar Hema, paar nieuwe pyjama's en klaar. Opgelost. Spullen raken wel eens per ongeluk kwijt of worden weg gegooid. Is geen echt drama in dit geval.

Steek je energie in de revalidatie van je ouder, levert veel meer op.

[ Voor 18% gewijzigd door ozzynator op 11-07-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Pat911 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:04:
Casus: 1 van m'n ouders lag na ziekenhuisopname in een verzorgingshuis om aan te sterken. Helaas kreeg hij weer wat en moest terug naar het ziekenhuis. Omdat de dokters aangaven dat hij zeker een week moest blijven, moest de kamer in het verzorgingshuis leeg worden geruimd.

Ik was helaas net een paar dagen in het buitenland, en gaf telefonisch aan dat ik niet in de gelegenheid was om eerder te komen dan 3 dagen later. Ik wilde ook andere familie (enig kind, dus dat moet dan een neef of nicht worden) niet opzadelen hiermee. Ik vroeg dan ook of het mogelijk was om de spullen voor een paar dagen apart te zetten. Er lagen nog wat tassen, en wat niet zou passen eventueel in een vuilniszak te stoppen of zo. Dat moest even worden overlegd, maar was wel mogelijk.

Bij terugkomst naar het verzorgingshuis gegaan, spullen opgehaald en thuis bewaard. Ik vond het al weinig spullen maar omdat mijn ouder het soms ook allemaal niet meer doorheeft dacht ik dat de rest al wel naar het ziekenhuis zou zijn meegenomen. Een paar dagen later mocht m'n ouder weer terug en toen waren er toch een stuk minder spullen dan voorheen.

Het bleek dat ze de spullen die ze niet kwijt konden in de tassen inderdaad in een vuilniszak hadden gestopt, en die was door een overijverige medewerker bij het vuil gezet. Omdat het verzorgingshuis vindt dat ik zelf de opdracht heb gegeven, vinden ze dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de verdwijning.
Er zijn kledingstukken (waaronder een aantal nieuwe pyama's( en verzorgingsproducten verdwenen. Allemaal niet de hoofdprijs, maar toch wel erg vervelend voor m'n ouder.

Ik zou denken "tjs, ongelukje, kan gebeuren", vooral omdat het bedrag wat ermee gemoeid is nou ook weer niet zoveel is. Ze kwamen tegemoet, buiten de procollen om, en er ging helaas wat mis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bokkie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:30:
[...]

Hij maakt zich er druk om, omdat zijn ouder die toch al zo weinig heeft om aan vast te houden, straks ook nog eens meer vertrouwde spulletjes ineens kwijt is als hij terugkomt
Tegelijk, die zijn nu net weg. Wie er verantwoordelijk is veranderd niet dat ze weg zijn.
VrolijkeFrans!1 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:25:
[...]

Gelukkig is iedereen expert in de dagelijks gang van zaken in zo'n te huis. Als ze geen verantwoordelijk willen, moeten ze niet toezeggen zelf spullen te verzamelen en te bewaren.
Dan komt morgen dus het maitlje rond onder het personeel daar: "Als iemand wat vraagt wat buiten de standaard valt, is het antwoord altijd 'nee'". En vragen we ons af waarom er nul flexibiliteit meer over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
Tja... uit ervaring kan ik je vertellen dat dit helaas vaker gebeurd. Bij mijn vader waren er ook geregeld kledingstukken "kwijt" en dan nog niet eens in zo'n bijzondere situatie als deze, hij was daar gewoon bewoner.

Bij mijn grootmoeder zijn ze onlangs zelfs nog een 2-zits bank "kwijt geraakt"... het ging snel slechter met haar en om de verzorging goed de ruimte te geven hebben ze haar bankje weggehaald zodat het bed makkelijk door de kamer kon... helaas na een aantal weken is ze overleden en de kamer moest leeg, bankje moest ook mee want anders konden we daar €75,- afvoerkosten voor betalen... maar dat bankje konden ze nergens meer vinden!

Ik beide gevallen krijg je echt geen cent van ze... en eerlijk gezegd voor wat het waard was allemaal ook echt de moeite niet waard om daar achteraan te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:28
Klinkt voor mij echt als een situatie die per ongeluk is ontstaan. Kan gebeuren en is natuurlijk vervelend, maar de tijd en letters die je er aan besteed kosten al meer aan tijd (=geld) en frustratie dan gewoon een paar nieuwe spullen kopen kost.

Stap er overheen en zorg dat het volgende keer duidelijker is of kijk of je iemand achter de hand kan hebben voor dergelijke situaties.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
Ja dit kan nou eenmaal gebeuren. Niet vervelend bedoeld, maar het is aan de familie om te zorgen dat spullen worden gebracht/opgehaald. Als dat niet kan is dat (wederom niet vervelend bedoeld) het probleem van de familie. Op de locatie waar ik stage loop doen we exact hetzelfde. Pak een vuilniszak en stop de kleding daar in. Dat zijn namelijk de enige verpakkingsmaterialen die er zijn. We bestellen geen boodschappentassen voor al die bewoners waarvoor dit speelt (dit gebeurt namelijk vaker). Ook vervuilde kleding gaat bijvoorbeeld in zo'n vuilniszak en dan onderin de kast zodat de familie die kan meenemen en wassen.

De kamer moet verder zo spoedig mogelijk leeg. Welke vorm van zorg ook (revalidatie, verpleeghuis, 1,5 lijns zorg, ELV-plek): er zijn grote wachtlijsten en elke dag dat een kamer niet vrij is betekent dat dat iemand anders in een suboptimale situatie verkeert.

Er gebeurt genoeg op die locaties om het juist wel goed te regelen hoor. Oude kleding van medewerkers of oude kleding van oud-bewoners (dan wel met toestemming) wordt soms door personeel thuis gewassen en in plastic bakken bewaard (vaak ook van medewerkers zelf) voor als er weer eens iemand komt zonder schone kleding. Wij moeten regelmatig iemand in zo'n niet-passend kledingsstuk hijsen omdat er niets anders is.

Dit is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Het personeel heeft het al onmogelijk druk door alle tekorten en er is geen tijd om even iemand een vuilniszak te laten bewaken. Als in die tijd toevallig de schoonmaker langskomt: ja, helaas.

Edit:
Algemeen over het kwijtraken van spullen. Vlak niet uit hoeveel die ouderen zelf kwijtmaken (met alle respect). Kleding die in vuilnisbakken wordt gegooid, gehoorapparaten in vuilnisbakken, gebitten in vuilnisbakken, laders in vuilnisbakken. Kledingsstukken in kasten van andere bewoners, the lot. Er staat niet 24/7 een verzorgende op de kamer om dat allemaal in de gaten te houden en de schoonmaker leegt gewoon simpelweg de bakken op de kamers en de gang. Het is daarnaast ook een misvatting dat het personeel dingen 'wel even kan wassen'. Als er al een wasmachine is, is dat niet voor clienten/patienten. Als je die wassen moet gaan doen kan je 6 man aannemen en 4 industriele machines neer gaan zetten. Dit even terzijde, maar puur ter info over hoe het werkt in dit soort instellingen. Hoeft natuurlijk niet voor elke instelling te gelden maar dat moge duidelijk zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Korvaag op 11-07-2025 13:54 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Schoonmaak completed.

a) Botte dan wel op de man reacties hoeven hier niet. Denk een beetje aan en om elkaar.
b) Gebruik de volgende keer a.u.b. even de TR knop (gelukkig al veel gedaan), dan zelf te reageren.
c) AI reacties hoeven hier niet, dan schrijven mensen zelf wel een prompt.
d) Titel fixed

Happy posting. En aan de TS, sterkte met je ouders en hun herstel. Dat ze maar snel weer ontslagen worden uit het ziekenhuis.

[ Voor 87% gewijzigd door Perkouw op 11-07-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 11:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een ongelukkige samenloop van omstandigheden zo te lezen.

Ik denk dat jij al genoeg aan je hoofd hebt. Als enig kind moet je al van alles in goede banen leiden.
Als het echt alleen wat kledingstukken en verzorgingsprodukten zijn zou ik zeggen: Laat het los en koop wat nieuw spul. Het had erger kunnen zijn: Persoonlijke spullen en/of juwelen die kwijt raken... Je moet er niet aan denken.

De schade is beperkt, en probeer je te focussen op het herstel van (zo te lezen) je vader. Sterkte hier mee :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pat911
Ikzelf ben er gelukkig al overheen. Bedankt dat jullie even naar mij wilden 'luisteren' zodat ik even kon ventileren.

En bedankt voor jullie beterschapswensen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pat911 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:54:
Ikzelf ben er gelukkig al overheen. Bedankt dat jullie even naar mij wilden 'luisteren' zodat ik even kon ventileren.

En bedankt voor jullie beterschapswensen (y)
Sterkte met je vader :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:43
VrolijkeFrans!1 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:25:
[...]

Dan was de reactie dus geweest: binnen 24 uur is het opgehaald, want zolang wordt de kamer vast gehouden bij revalidatie, langer krijgen ze er geen geld meer. Ik kan niet eerder dan over 3 dagen erzijn, tja dat is niet ons probleem. Kijk, de revalidatiecentrum had beter moeten weten met wat weggedaan wordt, maar dan had iemand anders die kamer leeg moeten halen.
Pagina: 1