Omdat mijn vrouw niet zo goed overweg kon met een schakelbak hebben we die betreffende auto verkocht en uiteindelijk een leuk Corsaatje weer terug gekocht. Met 88,000km op de teller, geen roest en een motor die perfect draait, en voor 1250 euro geen slechte aankoop. Dat is dan ook niet het probleem.
Maar, nu komt de valkuil, deze auto is uit het jaar 2000.
Als je online zoekt kom je bij verschillende bronnen:
Aldus, ... en ik quote:
https://www.e10check.nl/auto/opel/
Antwoord :
Zegt de andere monteur die mijn vaders auto (een VW Golf) heeft opgeknapt:
Absoluut NIET doen, het is een auto van het jaar 2000, ontworpen nog voor 2000 en de onderdelen zijn simpelweg niet geschikt voor E10.
-------
Kortom, het mag duidelijk zijn dat ik hier niet veel wijzer uit word, behalve dat de E5 behoorlijk duurder is dan E10. Dus vandaar de vraag hier, en hier zullen de meningen ook wel verdeeld zijn, maar daarvoor heb je dan weer een poll. Hopelijk kan hier duidelijkheid over komen. Bvd.
Poll: Een Opel Corsa automaat uit 2000 kan die rijden op E10
• Ja
• Nee

Ook een poll maken? Klik hier
Maar, nu komt de valkuil, deze auto is uit het jaar 2000.
Als je online zoekt kom je bij verschillende bronnen:
Aldus, ... en ik quote:
https://www.e10check.nl/auto/opel/
Dan Googelen: "opel corsa automaat 2000 geschikt voor e10?"Opel:
Niet geschikt voor E10
Alle overige modellen die niet onder geschikt voor E10 vallen, waaronder de Z22YH motoren met 2.2 liter directe inspuiting.
Antwoord :
Dan vraag ik de Duitse monteur die vorig jaar mijn Vectra opgeknapt heeft en die zegt, die Corsa kan prima E10 hebben, alleen de Opels met injectie versies met een 2.2 liter motor kunnen er niet mee omgaan.Nee, een Opel Corsa automaat uit bouwjaar 2000 is waarschijnlijk niet geschikt voor E10-benzine. Over het algemeen worden auto's van vóór 2000 afgeraden om E10 te tanken
Zegt de andere monteur die mijn vaders auto (een VW Golf) heeft opgeknapt:
Absoluut NIET doen, het is een auto van het jaar 2000, ontworpen nog voor 2000 en de onderdelen zijn simpelweg niet geschikt voor E10.
-------
Kortom, het mag duidelijk zijn dat ik hier niet veel wijzer uit word, behalve dat de E5 behoorlijk duurder is dan E10. Dus vandaar de vraag hier, en hier zullen de meningen ook wel verdeeld zijn, maar daarvoor heb je dan weer een poll. Hopelijk kan hier duidelijkheid over komen. Bvd.
Poll: Een Opel Corsa automaat uit 2000 kan die rijden op E10
• Ja
• Nee
Ook een poll maken? Klik hier