Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijndrg
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 19-08 20:48
Goedendag

Ik heb een probleem ik heb een daikin multisplit met 3 binnenunits waarvan er 2 naar behoren werken de andere blaast alleen lucht rond net als een ventilator de volgende dingen heb ik al gedaan / dingen die misschien helpen dit probleem te vinden
- Sensor werkt naar behoren
- Eerste maand deed hij het goed nu niet meer
- Geen fout codes in de app of afstandsbediening

Heeft iemand hier meer ervaring mee / denkt het weten zou erg gewaardeerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
heb je iets meer info

welke binnen units.
wat is de leiding lengte van de betreffende units
1
2
3

welke buiten unit

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:10
Stuurstroom wellicht losgeraakt.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersus
  • Nu online

Ersus

Zuid-Limburg

Geeft een storing.

24.3kWp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | SmartSolar 450/200 | 150kWh LFP | Victron Multiplus 6x 8kVA / 48kVA | Gasloos | 500m2 bj 1900 | Fujitsu Split WP Boiler & Multisplit Airconditioner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersus
  • Nu online

Ersus

Zuid-Limburg

martijndrg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:52:
Goedendag

Ik heb een probleem ik heb een daikin multisplit met 3 binnenunits waarvan er 2 naar behoren werken de andere blaast alleen lucht rond net als een ventilator de volgende dingen heb ik al gedaan / dingen die misschien helpen dit probleem te vinden
- Sensor werkt naar behoren
- Eerste maand deed hij het goed nu niet meer
- Geen fout codes in de app of afstandsbediening

Heeft iemand hier meer ervaring mee / denkt het weten zou erg gewaardeerd worden!
Het komt voor dat het Electronisch Expansieventiel vast zit of defect is, maar ook de EV aansturing vanuit kan een probleem hebben. Dat is niet even met een multimeter te meten helaas, daar is de signaalpuls te snel voor.

Als de installatie door een bedrijf is uitgevoerd dan de storing melden lijkt de meest snelle oplossing.

24.3kWp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | SmartSolar 450/200 | 150kWh LFP | Victron Multiplus 6x 8kVA / 48kVA | Gasloos | 500m2 bj 1900 | Fujitsu Split WP Boiler & Multisplit Airconditioner